Nuolaidos kelte galioja tik turčiams?

Per dešimt šių metų mėnesių Susisiekimo ministerija bendrovei "Smiltynės perkėla" pervedė daugiau nei 2 mln. eurų už per Kuršių marias perkeltus automobilius ir keleivius, kurie turi teisę naudotis šia paslauga nemokamai. Tuo pat metu nei moksleiviams, nei studentams, persikeliant keltu, jokių nuolaidų nėra.

Vaikams lengvatos nepriklauso

"Valstybė turčiams ir neretai nesąžiningiems asmenims lengvatas suteikia paprastų piliečių sąskaita. "Smiltynės perkėla", skirtingai nei "Lietuvos geležinkeliai", pelnosi iš vaikų", – įsitikinęs klaipėdietis, sužinojęs, jog jo dešimtmetei dukrai kelto bilietas kainuos visą kainą.

Nuolaidų ši įmonė netaiko ir studentams. Esą tokie įstatymai.

"Atkreipiame dėmesį, jog pastaruoju metu "Smiltynės perkėla" nėra priėmusi jokių pakeitimų dėl moksleivių vežimo tvarkos ar nuolaidų taikymo. Bendrovė nuolaidų suteikimo klausimais vadovaujasi LR transporto lengvatų įstatymo galiojančia 2000 m. redakcija", – dienraščiui parašė bendrovės "Smiltynės perkėla" atstovai.

Toliau buvo cituojamas Transporto lengvatų įstatymas ir vardijama, kam galioja nuolaidos keliantis keltais.

Tokia laimė tenka vaikams nuo 7 iki 10 metų, už kiek vyresnius tėvams jau reikia mokėti kaip už suaugusiuosius.

Rengs įstatymo pataisą

Taigi jau 17 metų nei moksleiviai (nuo 10 metų), nei studentai negali keltais persikelti per marias už pusę kainos.

Tai yra socialiai neteisinga, mano Seimo narys  klaipėdietis Simonas Gentvilas.

"Manyčiau, kad, rengiant Transporto lengvatų įstatymą, niekas neatkreipė dėmesio į keltus ir jų į sąrašą neįtraukė. Akivaizdu, kad tai yra neteisinga, nes viešojo susisiekimo transportui Lietuvoje turi būti vienodos taisyklės. Juolab keltui nėra alternatyvos, todėl lengvatos turi galioti, negalima naudotis monopolininko situacija. Teks inicijuoti įstatymo pataisą, juk dviračiu negalime perplaukti marių", – teigė S.Gentvilas.

Valstybė moka milijonus

Anot Seimo nario, galbūt taisant Transporto lengvatų įstatymą pavyks ne tik atkurti socialinę lygybę, bet ir sumažinti nemokamai keltais besinaudojančių privilegijuotųjų mastus.

"Kol kas šitiems asmenims kelto paslaugas apmoka valstybė. Labai keistai atrodo, kai kai kam persikėlimas per marias nekainuoja, o pinigus bandoma surinkti iš vaikų ir tas skyles lopyti. Tai yra neteisinga", – įsitikinęs S.Gentvilas.

"Smiltynės perkėlos" duomenimis, šiais metais nemokamai persikelti keltu yra išduoti 1 087 leidimai.

Šeši jų – Smiltynės gyventojams, 355 – Neringos gyventojams, 619 – Neringoje registruotoms juridinėms įmonėms bei 99 įstaigoms, taip pat 8 neįgaliesiems.

Nuo šių metų sausio 1 d. iki gruodžio 5-osios keltais neatlygintinai perkelta 126,4 tūkst. transporto priemonių, 1,58 tūkst. priekabų, beveik 106 tūkst. keleivių.

Be to, nemokamai atlikta 330 specialiųjų reisų.

Visa tai iš mokesčių mokėtojų kišenės "Smiltynės perkėlai" apmokėjo Susisiekimo ministerija, šiemet į įmonės sąskaitą  jau pervedusi daugiau nei du milijonus eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

o

o portretas
kodėl neįgaliam be automobilio taikomos nuolaidos, su automobiliu - ne ?

as

as portretas
o kodėl neringiškiams tokios privilegijos, nemokamas kėlimas ir dar be eilės ? kodėl klaipėdietis turi mokėti, eilėj stovėti, ir dar už įvažiavimą į Neringą susimokėt ? Gal ir neringiškiai turėtu susimokėt už įvažiavimą į Klaipėdą ? ir už keltą, jei jie taip myli Neringą, tai tegul ten ir sėdi, ir papildomų išlaidų neturės.

rm

rm portretas
Na problema cia viena - per daug priregistruotu imoniu. To tiklsas vienas - nemokamas leidimas. Nemanau kad turetu buti isduodami leidimai realios veiklos ten nevykdančioms imones. Tiesiog reiketu pakeisti leidimu isdavimo tvarka ivedant tam tikrus saugiklius. Bet kadangi kazkam tai naudinga, niekas cia kazko ir nekeis.
VISI KOMENTARAI 15

Galerijos

Daugiau straipsnių