Neringiškiai šiurpsta: Kuršių nerijos miškai virs kirtimais


Keliui pagailo pušų

Neringiškiams antrina ir įmonės "Klaipėdos regiono keliai" direktorius Petras Kaučikas, prisiminęs vargus dėl Nidos kelio rekonstrukcijos.

"Mūšis buvo už kiekvieną kelio centimetrą. Saugomų tarnybų tarnyba laikėsi užsispyrusi savo argumentų. O ką tada reiškia žmogaus saugumas, grėsmė gyvybei? Baisus tabu nukirsti medį, jei tai liečia žmogaus saugumo poreikius", – stebėjosi P.Kaučikas.

Kelininkai iki šiol paskendę ginčuose su aplinkosaugininkais dėl kelių medžių šalia Juodkrantės.

"Prie pat kelio auga storiausi medžiai. Gal laukiama, kad kas nors tėkšis į tą medį, tuomet jau bus galima nupjauti? Per daug aplinkosaugos pareigūnai yra susireikšminę. Kelininkų pajėgos, matyt, per silpnos, kad įrodytų, jog saugumas yra svarbu", – kalbėjo P.Kaučikas.

Kol kas rekonstruojamas tik 9,6 kilometro kelio Preila–Nida ruožas.

"Kas dėsis, kai teks projektuoti kelią, kuris driekiasi per draustinius ir rezervatus, man net baisu įsivaizduoti. Reikėtų paaukoti vieną kitą medį, nei paskui skaičiuoti žmonių aukas", – šiurpo P.Kaučikas.

R.Baškytė aiškino, jog Nidos kelio vertybė yra ta, kad jis yra siauras.

"O kur rasti tokį unikalumą, kai virš kelio susilieja augmenijos lapija? Nejau tokioje teritorijoje norima matyti autostradą?" – stebėjosi R.Baškytė.

Prie oro uosto – šventa vieta?

Kuršių nerijos miškuose girdint medkirčių pjūklų blerbesį ryškėja ne tik kelininkų ambicijos.

Vietiniai stebėjosi, kad didžiausia ašaka gerklėje aplinkosaugininkams buvo kelios pušys prie Nidos, kai buvo svarstomas oro uosto įrengimo klausimas.

"Pažiūrėjus į gamtosaugininkų sprendimus, nei šis, nei tas – jiems miško gaila keliui, gaila oro uostui. Lyg žmonės čia negyventų. Mišką saugoti reikia, bet į Nidos oro uostą yra įdėtos nemažos investicijos. Visur kertamas miškas, išskyrus tą vietą, kuri kilimo–tūpimo tako prieigose. Ar galima sakyti, kad miškas yra šventas tik toje vietoje?" – piktinosi Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas.

Jo manymu, visas puses tenkinančio sprendimo nenorima priimti dėl sklandančių fobijų.

"Gal bijoma, kad norima statyti didžiulį oro uostą? Bet tai juk neprotinga imtis tokio projekto, kai šalia yra Palangos oro uostas. Apsistojome prie ultralengvųjų, sportinės aviacijos lėktuvų oro uosto idėjos", – priminė J.Mažintas.

Vyriškis stebėjosi, kad nepasitikima net tokio oro uosto idėja. O dėl to kenčia ir Nidos sklandymo mokykla.

"Nejaugi vien tik aplinkosaugininkai gali kalbėti valstybės vardu? O kokį žodį tuomet turi šios valstybės piliečiai? Didžiausia bėda yra fobijos ir nepasitikėjimas. Kiek tai gali tęstis?" – klausė J.Mažintas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

tamas

tamas portretas
Tikriausiai planuoja, kad uosta ir Klaipedos miesta smelis uzpustytu. Ten Vilniuje sedi zootechnikai ir agronomai, jie apie jurinius ir uosto reikalus visai nenusimano. Kolchosbaueriai.

plauna bapkes

plauna bapkes portretas
Geras projektelis. Pjauni sau neuzmatomus miskus, bapkes eina. Viena gala nupjauni , kitas atauga, vel eini pjauti :)

nilton

nilton portretas
Prasigerusiu dalbajobu salyje nieko naujo
VISI KOMENTARAI 18

Galerijos

Daugiau straipsnių