Moteriai įtarimų sukėlė tarpininkas

Kruopščiai komunalinius mokesčius mokančiai klientei kilo įtarimų, kam nukeliavo jos pinigai. Peržiūrėjusi savo elektroninės bankininkystės duomenis moteris sunerimo, jog jos įmoka už elektrą ir dujas pervesta nežinia kokiai įmonei.

Sutarties nepasirašė

Sausio mėnesį klientė sumokėjo 6,59 euro už dujas, vasarį – 5,70 euro už elektrą. Tačiau vietoj šių paslaugų teikėjų moteris išvydo, jog mokėjimai esą nukeliavo įmonei "Elektroninių mokėjimų agentūra" (EMA).

"Aš su jais nepasirašiau jokios sutarties, kodėl ši tarpininko vaidmenį atliekanti įmonė nuskaitė mano pinigus? Juk tai savivalė", – piktinosi klientė.

Moteris už elektrą ir dujas mokėjo pasinaudodama tinklalapio manogile.lt paslaugomis. Gyventoja į šią svetainę įkėlė suvartotos elektros ir dujų duomenis, tada sistema ją nukreipė į elektroninės bankininkystės langą.

"Mokėjau iš savo banko sąskaitos, o kažkodėl sumokėta šiai agentūrai. Kreipiausi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Negali visokie tarpininkai nuskaičiuoti pinigų, kai su jais jokios sutarties žmogus nepasirašė", – tikino moteris.

Tačiau labiausiai ją papiktino tai, kad telefonu su šios agentūros darbuotojais jai nepavyko išsiaiškinti situacijos, tad kovo 2-ąją moteris išsiuntė jiems skundą raštu.

Nieko nekainavo

Prekės ženklą manogile.lt valdo valstybės įmonės "Lietuvos energija" įmonių grupei priklausantis Verslo aptarnavimo centras. Tačiau įmokos administruojamos per "Lietuvos energijos" grupės įmonę "Elektroninių mokėjimų agentūra".

Verslo aptarnavimo centro atstovė Jurga Buividienė aiškino, jog konfliktas kilo dėl nesusipratimo.

"Klientė savitarnos svetainėje manogile.lt atliko du mokėjimus: vieną už suvartotas dujas, kitą – už elektrą. Sausio mėnesį klientė sumokėjo 6,59 euro už dujas, vasarį – 5,70 euro už elektrą. Šiuos du mokėjimus klientė turėtų matyti savo banko išraše. Įmokos buvo perduotos "Lietuvos dujų tiekimui" ir "Energijos skirstymo operatoriui" kaip įmokos už dujas bei elektrą. Šiuose mokėjimuose nėra klaidos, klientė tiesiog atsiskaitė už jai suteiktas paslaugas, o tarpininkas tarp kliento ir paslaugų teikėjų – "Elektroninių mokėjimų agentūra" – tik priėmė mokėjimą bei perdavė paslaugų teikėjams. Tai klientei nieko papildomai nekainavo. Su kliente susisieksime asmeniškai ir viską paaiškinsime", – tikino įmonės atstovė.

Įkainis – 0,15 euro centų

Įmonė "Elektroninių mokėjimų agentūra" yra Lietuvos banko licenciją turinti mokėjimo įstaiga, atsakinga už įmokų surinkimą elektros ir dujų savitarnos svetainėje manogile.lt.

Klientas už paslaugas gali atsiskaityti vienu pavedimu, tačiau tik mokant už dujas ir elektrą neprašoma papildomo mokesčio, o už kitų teikėjų paslaugas – po 0,15 euro už kiekvieną teikėją.

Pavyzdžiui, žmogus nori sumokėti už elektrą, dujas, vandenį ir mobilųjį ryšį. Operacijos mokestis tokiam mokėjimų krepšeliui būtų 0,30 euro. 30 euro centų teks pakloti už pavedimą vandens ir ryšio tiekėjams.

Anot J.Buivydienės, tikėtina, kad nesusipratimas kilo dėl to, jog banko išraše bendrovė matoma kaip lėšų gavėja, tačiau "Elektroninių mokėjimų agentūra" tėra tarpininkas tarp kliento ir paslaugos teikėjo.

Skundus tiria bankas

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba 2016 m. gavo vieno vartotojo prašymą dėl įmonės "Elektroninių mokėjimų agentūra" veiklos.

Vartotojo prašymas nagrinėti buvo perduotas Lietuvos bankui, nes mokėjimo įstaigos licenciją yra išdavusi Lietuvos banko valdyba.

2017 m. tarnyba gavo vienos vartotojos prašymą dėl sudėtingai pateikiamos komunalinių paslaugų tiekėjų identifikacijos, dėl to pinigai buvo pervesti kitam tiekėjui. Ginčas buvo išspręstas taikiai, bendrovei grąžinus vartotojai sumokėtus pinigus.

Šiemet vartotojų skundų dėl "Elektroninių mokėjimų agentūros" veiklos negauta.

"Atkreipiame dėmesį, kad, kaip jau buvo pažymėta, ginčus tarp vartotojų ir finansinių paslaugų teikėjų nagrinėja bei finansų rinkos priežiūrą vykdo Lietuvos bankas", – aiškino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

baisi betvarke apskaitoje

baisi betvarke apskaitoje portretas
o kokia netvarka yra mokant uz elektros energija.Buvau i vieta nuvykusi,del priskaiciuojamu tarsi neapmoketu kazkokiu saskaitu uz kelis metus atgal,tai niekaip negali paaiskinti uz ka ten moketa,kodel reikejo moketi,net neivedus elektros i naujai pastatyta objekta ir taipreikejo moketi nuo rugsejo menesio iki gruodzio kai jau buvo ivesta elektra.Ateina priemejai tai atsinesa ir savo prekes,bet kvito tai nera.Galine lenteles dalis yra bendra skirtumas -permoka ar skola.Tai ten nera niekada permoku,rodomos vien tik skolos is kur jos susidaro neaisku,nes moki pastovia dali ir pagal parodymus skaitliuko

Anonimas

Anonimas portretas
priviso visokiu tarpininku -erkiu /pinigams siurbti uz nieka.ir dar su valstybes palaiminimu, ne dirbt nereikia ,nuo kiekvieno kvito po 0,15centu ir turteji

...

... portretas
Būkim biedni, bet teisingi, visi tie tarpininkai reikalingi TIK aferoms pridengt... prie visa to, jie ir paslaugų kainą DIDINA (nereikia pliurpt kad jie ESĄ nieko sau; - taip NEBŪNA). Ir šiaip, teisinėje valstybėje NEGALI būt JOKIŲ primestinių 'tarpininkų', tai primena mafjinių 'stogų' veikimą... realiai mes TURIM betarpiškai atsiskaitinėt su paslaugos tiekėju (su kuo esam sudarę sutartis) be jokių banko tarpininkavimo ar PC paslaugų (bankinės kortelės nesiskaito, čia jau NE tarpininkas, čia jau Valstybės politika).
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių