Mieste pridygs šviesoforų

Pagrindinėse miesto arterijose, kur eismas yra intensyviausias, liks mažiau nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų. Jose bus įrengti šviesoforai. Žalia šviesa pėstiesiems užsidegs, paspaudus mygtuką.

Neatitinka dabartinių reikalavimų

Šviesoforus žadama įrengti trijose pėsčiųjų perėjose Baltijos prospekte, o ketvirta, esanti prie pat šios arterijos žiedinės sankryžos su Šilutės plentu, bus panaikinta.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė atkreipė dėmesį, kad ši gatvė yra sudaryta iš trijų eismo juostų kiekviena kryptimi. Joje yra keturios nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos.

"Pagal dabartinius reikalavimus tokių pėsčiųjų perėjų negali būti. Tuo labiau, kad čia magistralinė gatvė", – tvirtino vyriausiasis specialistas.

Siūlyta pėsčiųjų perėją, kuri yra prie Baltijos ir Taikos prospekto žiedinės sankryžos, perkelti 70 metrų Šilutės plento link. Pastarojoje ir dar dviejose norima įrengti šviesoforus. Ketvirtą pėsčiųjų perėją, esančią prie Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos, raginama panaikinti.

"Būtų įrengti tokie šviesoforai, prie kurių priėję pėstieji turėtų paspausti mygtuką, kad užsidegtų žalias – eiti leidžiantis signalas", – pasakojo vyriausiasis specialistas.

Būtina atnaujinti požeminę

Tarybos narys Audrius Vaišvila siūlė panaikinti ir pėsčiųjų perėją prie Baltijos ir Taikos prospekto žiedinės sankryžos. Politikas atkreipė dėmesį, kad šalia yra požeminė.

V.Paukštė aiškino, kad šią perėją siūloma palikti, nes žmonės turėtų daryti didelį lankstą. Be to, požeminė pėsčiųjų perėja nėra pritaikyta neįgaliesiems.

"Man tai atrodo visiškas neūkiškumas. Kam palikti tą pėsčiųjų perėją, rengti šviesoforus, jei tas lėšas būtų galima investuoti į požeminės perėjos remontą, padaryti nuovažas neįgaliesiems. Tada ir žmonės saugiai gatvę kirstų, ir pinigų sutaupytume. Yra požeminė perėja, ja ir naudokimės. Nemanau, kad žmonėms būtų problema paėjėti 60 metrų į šoną. Pripras per laiką. Reikia keisti vaikščiojimo įpročius. Svarbiausia – saugumas", – pabrėžė politikas.

Saugaus eismo komisijos, kurioje svarstytas šis klausimas, pirmininkas, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Michailovas sutiko, kad žmonės pripras prie naujos tvarkos, tačiau atkreipė dėmesį, kad paprastai tam reikia daug laiko.

Susidarys transporto spūstys?

Anot Klaipėdos mero pavaduotojo Artūro Šulco, požeminė perėja tikrai reikalinga.

"Tikėtis, kad čia anksčiau nei po dešimt metų bus dviejų lygių sankryža, naivu. Iš valstybės nėra jokių judesių ta linkme. Tad požeminė perėja būtina. Tačiau jos aplinka dabar yra klaiki, apsileidimas ir neūkiškumas – baisus. Kuo geriau atrodys požeminės perėjos, tuo mažiau žmonių eis per viršų", – tvirtino vicemeras.

A.Michailovas taip pat pabrėžė, kad šią požeminę perėją reikia remontuoti, kad žmonėms nereikėtų vaikščioti per balas. Yra sulaukta ir gyventojų skundų.

Ne visi komisijos nariai pritarė šviesoforais reguliuojamų perėjų įrengimui Baltijos prospekte. Prieš tokį siūlymą pasisakė Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas.

"Magistralinėse gatvėse "įkalti" tiek šviesoforų – nesąmonė. Stovės mašinų eilės. Tai gal perkasame tą gatvę, ir viskas. Čia gal koks nors išimtinis atvejis, kad magistralinėje gatvėje tiek šviesoforų. Niekada tokios nebuvo projektuojamos. Be to, numatyta, kad čia bus dviejų lygių sankryža. Požeminę, sutinku, reikia remontuoti", – tvirtino direktorius.

Sprendimai priimti ne amžiams

A.Šulco teigimu, kai jau bus Taikos ir Baltijos prospekto dviejų lygių sankryžos projektas, tada bus galima keisti sprendimą.

"Transporto srautai didėja, pėsčiųjų – taip pat. Galima panaikinti visas tas perėjas, bet žmonės kaip vaikščiojo per gatvę, taip ir vaikščios. Ko mes siekiame, kad vilkikams būtų lengviau ar kad žmogus būtų saugus? Dabar Baltijos prospektą saugiai gali kirsti tik jo sankryžoje su Minijos gatve. Požeminėje perėjoje gali koją nusilaužti, o kitose gali greitai būti pervažiuotas", – dėstė vicemeras.

A.Michailovas atkreipė dėmesį, kad komisijos sprendimai nėra priimami iki 2050 m. ir juos galima keisti: "Saugus eismas yra saugus."

Tokie pat šviesoforai bus įrengti ir Šilutės plente ties įmone "Klaipėdos energija". Atkreiptas dėmesys, kad čia jau yra žuvęs žmogus.

Šviesoforus sutarta rengti ir Taikos prospekte  nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje ties Žvejų rūmais. Atkreiptas dėmesys, kad eismas čia intensyvus, o pėsčiųjų – daug.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Koperacija

Koperacija portretas
Šūdas ten, o ne arterija. Tai gatvelė kelių chruščiovkių gyventojams namo parvažiuoti ir mašinas prie krašto palikti, nes kiemai maži ir juodai užkišti. O kai vakarop Toje Kooperacijos gatvelėje mašinų pristatyta didžiausia eilė, tai dviems važiuojantiems net ant 40 prasilenkti jau gaunasi savotiškas iššūkis.

Augiui

Augiui portretas
Kooperacijos gatvėje tu ją perėjęs atsirėmi į prūdą, o kitoje pusėje į statybvietės tvorą. tai kur tu ten vaikštai? Greitis ten apribotas 40 kmh, taigi gal jau tu palauk kol transportas pravažiuos ir eik į tą prūdą. Įstatymai nedraudžia eiti per gatvę ne pėsčiųjų perėjos vietoje jei nėra automobilių. Kas svarbiau, tavo noras nueiti į prūdą būtent per zebrą ar svarbi transporto arterija?

Vairuotojas

Vairuotojas portretas
O kada padarys šviesoforą su mygtuku Šilutės plente ties DEPO ir Duonos kombinatu? Veikia visą parą, o pereinančių žmonių praktiškai nėra.
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių