Malkų įlanka taps modernia uosto dalimi

Nedidelio ploto Klaipėdos uosto dalyje – Malkų įlankoje planuojama išvystyti palyginti efektyvią uosto krovą.

Valymus baigs šiemet

Planuojama, kad ateityje metų krova Malkų įlankoje galėtų siekti 16 mln. tonų, o jei vietoje dabar pažymėto biologinio draustinio būtų pastatyta nauja apie 700 metrų ilgio krantinė, metinė Malkų įlankos krova gali siekti ir 20 mln. tonų.

Malkų įlankos pritaikymas naujai krovai galėtų prasidėti jau 2015 metais. Iki šiol pertvarkymą stabdė tai, kad iš po Vakarų laivų gamyklos dokų neišvalytas užterštas gruntas.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas teigė, kad šiemet liepą bus baigtas siurbti užterštas gruntas iš po didžiausio 219 doko. Iki metų pabaigos planuojama išsiurbti užterštą gruntą iš visų Malkų įlankos dokų duobių.

Gilins ir platins

Klaipėdos universiteto laivybos profesorius Vytautas Paulauskas yra pateikęs siūlymus, kaip turėtų būti pertvarkoma Malkų įlanką, kad galėtų priimti "Post Panamax" laivus su 13-13,2 metro gramzda.

Tam įlankos laivybos kanalas turėtų būti pagilintas iki 14,5 metro ir praplatintas, o prie krantinių išgilinta iki 14 metrų.
Laivybos kanalo plotis turėtų būti iki 160 metrų.

Uosto direkcija jau pradėjo Malkų įlankos krantinių 142, 143, 143a ir 144 pritaikymo 14 metrų gyliui procedūrą. Ieškoma kompanijos, kuri parengs projektavimo prie šių krantinių užduotis, aprašys, kaip mažesnėmis sąnaudomis šias krantines pritaikyti priimti iki 300 metrų ilgio laivus su 13-13,2 metro grimzle.

Manoma, kad dalį krantinių Malkų įlankoje reikės rekonstruoti, dalį, kurios statytos palyginti neseniai, papildomai sutvirtinti. 143a krantinėje planuoja įrengti rampą priimti ro ro laivams.

Sutarė dėl pertvarkymų

Malkų įlankoje krovą vykdo bendrovės "Klaipėdos konteinerių terminalas", "Vakarų krova", "Malkų įlankos terminalas" ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO). Jos visos rodo didelę iniciatyvą priimti didelius laivus.

Šios bendrovės tarpusavyje susitarė, kad, norint priimti didelius laivus, teks iki 400 metrų platinti laivų apsisukimo Malkų įlankoje ratą. Apsukti didesnius laivus trukdo pirsai. Todėl nutarta, kad bus griaunami du "Vakarų laivų gamyklos" naudojami pirsai ir statoma nauja išilginė apie 800 metrų ilgio krantinė.

Problemiškas yra ir palyginti siauras įplaukimo į Malkų įlanką „kakliukas“. Preliminariais vertinimais, tam, kad bent iki 150 metrų būtų praplatintas šis „kakliukas“, reikės pertvarkyti 118–120 krantines, nukasti ir įtvirtinti dalį kranto linijos ties Jūrų perkėla.

Profesoriaus V.Paulausko vertinimu, pertvarkius šią įlanką, gerokai padidėtų ir laivybos saugumas. Nors dabar incidentų šioje įlankoje nėra, yra tik apsunkintos didesnių laivų apsukimo sąlygos.

Iki šiol didžiausias į Malkų įlanką įplaukęs laivas buvo 2013 m. vasario 12 d. prie 142 krantinės prišvartuotas 225 metrų ilgio ir 32,3 metro pločio sausakrūvis laivas "Annoula".
 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių