- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp Lietuvos laivų savininkų ir Lietuvos saugios laivybos administracijos susiformavo tradicija susitikti ir aptarti aktualius klausimus bei laivybai iškylančias problemas.
Sertifikuoti 34 laivai
Praėjusią savaitę vykusiame Lietuvos saugios laivybos administracijos ir Lietuvos laivų savininkų atstovų susitikime pagrindinis akcentas buvo skirtas 2006 m. Tarptautinės konvencijos dėl darbo jūrų laivyboje įgyvendinimo rezultatams aptarti.
Konvencija Lietuvoje įsigaliojo 2014 metų rugpjūčio 20 dieną. Iki šios datos reikėjo atlikti Lietuvoje registruotų laivų ir jų įgulų atitikties Konvencijos reikalavimams vertinimus ir išduoti atitinkamus liudijimus.
Kiekvieną laivybos bendrovę ir konkretų laivą privalėjo įvertinti ir apžiūrėti Lietuvos saugios laivybos administracijos specialistas arba šios Administracijos įgaliota laivų klasifikacinė bendrovė.
Iš tikrųjų tai buvo sudėtinga užduotis. Nors Lietuvos jūrų laivų registre yra tik 34 laivai, kuriems pagal šią konvenciją buvo privaloma išduoti sertifikatus, tačiau laivai plaukioja įvairiuose pasaulio regionuose. Tikrinimai vyko netgi jiems esant Šiaurės ir Lotynų Amerikoje, Afrikoje bei Azijoje.
Prieš tai buvo atliktas didelis su konvencijos įsigaliojimu susijęs darbas. Priimta naujų teisės aktų – įstatymai, Vyriausybės nutarimai, žinybiniai įsakymai. Vyko Administracijos darbuotojų mokymai ir seminarai.
Problemiškiausios sritys
Laivų savininkų atstovų nuomone, Lietuvos saugios laivybos administracijos darbuotojai sėkmingai susitvarkė su 2006 m. Tarptautinės konvencijos dėl darbo jūrų laivyboje įgyvendinimo užduotimis, nors tam buvo maža laiko, pačioje administracijoje vyko vadovybės pasikeitimai.
Faktiškai laivai buvo tikrinami nuo 2014 metų gegužės iki rugpjūčio. 22 laivus patikrino Lietuvos saugios laivybos administracijos inspektoriai, o 12 – laivų klasifikacinių bendrovių specialistai. Iki nustatytos datos nebuvos spėta sertifikuoti tik vieno laivo. Dabar ir jis taip pat jau yra sertifikuotas.
2006 m. Tarptautinės konvencija dėl darbo jūrų laivyboje numato daugybę akcentų. Vertinant laivus, problemiškiausios sritys yra atlyginimų jūrininkams mokėjimas laiku, Konvencijos reikalavimus atitinkančios jūrininkų gyvenimo ir darbo sąlygos, maisto ir atsargų laikymo vietų būklė. Pastabų buvo, bet jų priežastys pašalintos.
Kaip pastebėjo Lietuvos lavų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka, dėl pasaulinės laivybos krizės, frachtų kritimų, kai kuriose laivybos kompanijose buvo sunkios ekonominės sąlygos, bet sertifikavimo dieną su visais jūrininkais buvo atsiskaityta.
Dabar išduoti laivų sertifikatai galios penkerius metus su tarpiniu antrais-trečiais metais numatytu patikrinimu. Jei sertifikatų galiojimo laikotarpiu iškiltų kokių nors problemų, jie gali būti ir anuliuoti. Uosto inspektoriai taip pat įpareigoti tikrinti, kaip laikomasi Konvencijos dėl darbo jūrų laivyboje nuostatų. Jei bus pastebėta neatitikimų, laivai gali būti netgi sulaikyti uostuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų7
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo6
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?18
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?11
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas18
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių1
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...