„Klaipėdos“ viešbutyje nutūpė unikali kompozicija

Komercine veikla užsiimantys viešbučiai gali ir turi atspindėti miesto kultūrinę dvasią, būti patrauklūs ir įdomūs meniniais akcentais. Tuo įsitikinęs Lietuvos dailininkas-skulptorius Vytautas Karčiauskas, praėjusį penktadienį "Klaipėdos" viešbučio hole patalpinęs dar praėjusiame amžiuje sukurtą mobilią skulptūrą "Evoliucija".

Įkyrėjo vienodumas

Praėjusią savaitę menininko V.Karčiausko kompozicijos dalys buvo atgabentos į viešbutį ir surinktos paties autoriaus. Kosminėje figūroje vaizduojami ranka, sparnai ir neribotos žmogaus galimybės.

Prie galimybės kasdien rodyti darbą tūkstančiams turistų iš įvairių Europos ir viso pasaulio kampelių prisidėjo "Klaipėdos" viešbučio komanda.

"Šios gražios idėjos, kurią pradėjome aptarinėti maždaug prieš metus, iniciatorius – V.Karčiauskas. Ilgai nedvejojome, pamanėme, kad viešbutis – puiki vieta pasireikšti Klaipėdos menininkui eksponuojant savo autorinį darbą. Galiausiai turime visi pasidžiaugti Klaipėdos miesto kultūrą keliančiais žmonėmis", – šypsojosi "Klaipėdos" viešbučio vadovė Lina Poviliūnė.

Kiek ilgai V.Karčiausko skulptūra puoš viešbutį – metus ar du – priklausys nuo bendro sutarimo.

"Viešbučio svečiams įdomu, kuo mūsų miestas unikalus, todėl ateityje norėtume turėti ir daugiau menininko autorinių darbų. Vakarų kultūroje – daug monogamijos, vienodumo, o tai jau pradeda atsibosti", – atkreipė dėmesį L.Poviliūnė.

Įtiko ne visiems

V.Karčiauskas pasakojo, kad akį traukianti mobili kompozicija "Evoliucija" sukurta labai seniai ir "Klaipėdos" viešbutį puošia jau ne pirmą kartą. Pačiam dailininkui ji brangi ir vertinga dėl kelių priežasčių.

"Šis darbas sukurtas gūdžiais sovietų laikais, 1986–1987 m. Įdomu tai, kad iš pradžių jo nenorėjo priimti į galerijas, metė lauk ir dar kvietėsi ant kilimėlio. Trumpiau tariant, tuščioje vietoje buvo bandoma prisikabinti. Gal prieštaravo tam tikriems kanonams. Kadangi kompozicijoje vaizduojami žmogaus kūno fragmentai, buvo stebimasi, kaip aš galiu pjaustyti jį į gabalus", – aiškino pašnekovas.

Menininko netgi buvo paprašyta išsikelti iš Klaipėdos, o vėliau – ir Vilniaus parodų.

"Kai pradėjau domėtis, kas negerai, prie manęs priėjo du juodai apsirengę tipai. Šie paklausė, ką mano darbas reiškia. Atsakiau, kad evoliuciją – tikroviška ranka, perauganti į kosminį kūną su sparnais simbolizuoja žmogaus vystymąsi ir modernumą. Interaktyvi kompozicija reaguodavo į žmogaus judesius, pradėdavo suktis, grodavo muzika. Tais laikais tokių dalykų nebuvo, todėl ir nepatiko, nes tai – ne socrealizmas", – darė išvadas V.Karčiauskas.

"Tarsi antrieji namai"

Laimei, po nemalonių pokalbių menininkui vis dėlto pavykdavo sugrąžinti eksponatą į parodą, o prie jo nusidriekdavo nemenka susidomėjusių žiūrovų eilė.

"Ir dabar šis darbas provokuoja, sukuria intrigą, žmonės prie jo mielai fotografuojasi", – sakė pašnekovas.

Pirmą kartą V.Karčiauskas mobilia kompozicija iš granito, vario ir bronzos "Klaipėdos" viešbutį papuošė 2002 m. Neatsitiktinai ji vėl sugrįžo į tą pačią vietą.

"Nors gyvenu visai netoli, daugelis pastebi, kad "Klaipėdos" viešbutis man tarsi antrieji namai. Be to, nusikaltimas laikyti gerą darbą uždaroje erdvėje. Pats dažnai keliauju po pasaulį ir pastebiu, kad, tarkime, Prancūzijos viešbučiuose galima pamatyti daug meno, kartais suintriguotas stabteli vien tam, kad apžiūrėtum holą. Pas mus tai dar retas reiškinys. Nėra nieko blogiau už beveides vietas, todėl džiaugsiuosi, jei netikėtą meninį akcentą pamatęs žmogus panorės apsistoti būtent šiame viešbutyje", – užbaigė V.Karčiauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Troliui fediai

Troliui fediai portretas
Va todėl ir likot laivų statykloj ... neprasimušėt :)

neaiškink

neaiškink portretas
šitas Karčiauskas žino ką daro-akys džiaugiasi..

fedia tekintojas is baltijsko gamyklos

fedia tekintojas is baltijsko gamyklos portretas
musu ceche bet koks 6-o razriado slesarius padarytu tokinsuda...,o dabar menas,matai.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių