Klaipėdos uoste – išskirtinė doko plukdymo operacija

Klaipėdos uosto prieigose lankėsi didžiausias pasaulyje laivas „Dockwise Vanguard“. Iš Juodkalnijos jis atgabeno doką, skirtą maksimalių parametrų laivams remontuoti.

Antradienį pastarasis atgabentas į uostą, nors planuota, kad šie darbai vyks dieną anksčiau, tačiau jiems sutrukdė oro sąlygos. Jūroje siautė audra. Bangų aukštis siekė du metrus.

Neįprastai operacijai – doko buksyravimui į uostą buvo ruoštasi iš anksto.

Pasak Klaipėdos uosto kapitono Adomo Aleknos, tokia operacija Klaipėdos uoste vykdyta pirmą kartą. Jis neslėpė, kad tai nemažas iššūkis tarnyboms.

Milžiniškas, 110 tūkst. tonų keliamosios galios laivas „Dockwise Vanguard“, skirtas sunkiasvoriams kroviniams ir plaukiojančioms naftos bei dujų platformoms gabenti, doką atgabeno iki atviroje jūroje esančios inkaravietės. Čia jis nuleistas į vandenį ir keturiais vilkikais buksyruotas į uostą.

Planuota, kad doko nutempimas gali trukti apie 8–10 valandų. Buvo pasiruošta riboti laivybą uosto akvatorijoje, atsižvelgiant į laivų eismo intensyvumą. Operacijai sutelktos didelės pajėgos.

Iš Juodkalnijoje įsikūrusios kompanijos „Adriatic Shipyard Bijela“ 235 metrų ilgio ir 53 metrų pločio, 11 tūkst. tonų sveriantį plaukiojantį doką praėjusių metų birželį įsigijo bendrovė „Vakarų laivų gamykla“ (VLG).

Jį Panamax tipo laivų remontui naudos VLG dukterinė įmonė „Vakarų laivų remontas“.

VLG grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika pasakojo, kad tai bus didžiausias dokas Baltijos šalyse.

„Jo įsigijimas suteiks laivų remonto veiklai naujas konkurencines galimybes – bus galima remontuoti ne tik maksimalių parametrų laivus, bet ir įsisavinti naujus rinkos segmentus, remontuojant specialios paskirties laivus: ledlaužius, žvejybinius laivus, naftos platformas aprūpinančius laivus ir kitus“, – vardijo A.Šileika.

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus Vidmanto Paukštės, džiugu, kad Klaipėdos uoste žengia koja kojon su laiku.

„Džiaugiamės, kad mūsų uoste netrukus atsiras galimybė remontuoti maksimalių parametrų Panamax tipo laivus. Tai naujos konkurencinės galimybės Klaipėdos uostui laivų remonto aukštą pridėtinę vertę kuriančiame segmente. Šio doko įsigijimas reiškia ir naujas darbo vietas uoste. Šiandien šiame verslo sektoriuje dirba apie 4 tūkst. žmonių“, – pabrėžė V.Paukštė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jonas

Jonas portretas
Ne doko išvaizda nulemia saugumą. Tai ne žaisliukas, kuris skirtas grožiui, o įrenginys, kuriame dokuojami ir remontuojami laivai.

agentas

agentas portretas
Kiek metų įdomu. Bet pagal dabartinį jo vaizdą spręsti apie saugumą yra apgailėtina.

Lt

Lt portretas
Kodel neparase kiek metu tam dokui. Atrodo tai apgailetinai ar saugu bus dirbti darbuotojams ?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių