Miestas sieks rajono žemių

Klaipėdos savivaldybė pasiryžo prisijungti pašonėje esančias gyvenvietes, kurios priklauso rajonui. Pabrėžiama, kad jose gyvena miesto gyventojai. Gavus tarybos pritarimą, bus kreipiamasi į Vyriausybę dėl savivaldybių administracinių ribų pakeitimo.

Sulaukė gyventojų prašymo

Diskusijos, kad Klaipėdos miestas turėtų prisijungti pašonėje esančias rajono gyvenvietes, vyko ilgai. Pabrėžiama, kad už ribos įsikūrę žmonės yra klaipėdiečiai.

Nors gyvena rajono teritorijoje, jie dirba, gydosi mieste, vaikai lanko čia esančias švietimo įstaigas.

Klaipėdos savivaldybė yra gavusi rajone esančio Aukštkiemių kaimo gyvenamųjų namų komplekso "Žaliasis slėnis" bendruomenės pirmininko prašymą, kad jų gyvenamoji teritorija būtų prijungta prie miesto. Jį palaikė 112 šio kvartalo gyventojų.

Klaipėdos savivaldybės Žemėtvarkos skyriaus vedėja Raimonda Gružienė teigė, kad šis prašymas ir buvo postūmis inicijuoti administracinių ribų keitimą.

Tačiau prie miesto norima prijungti ne tik dalį Aukštkiemių kaimo, o visą teritoriją, įsiterpusią tarp miesto ir magistralinio kelio Klaipėda–Liepoja, paprasčiau vadinamo Palangos plentu.

Į ją patenka penkios rajono gyvenvietės – Tauralaukio kaimas, Aukštkiemiai, Glaudėnai, Kalotė, Purmaliai – ir sodų bendrija "Pakrantė".

Gyventojų skaičiaus neįvardijo

R.Gružienė negalėjo pasakyti, kiek tiksliai žmonių gyvena šioje teritorijoje.

Vedėja nurodė, kad Tauralaukio kaime gyventojų dar nėra, Glaudėnuose, Kalotėje ir Purmaliuose intensyviai vyksta statybos. Dalis namų baigti, dalis dar statomi.

"Manau, kad čia gyvena tikrai daug žmonių", – teigė vedėja.

Miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komitete, kurio posėdyje buvo svarstomas šis klausimas, akcentuota, kad Klaipėdos miesto bendrajame plane ne tik norima prisijungti teritoriją, bet ir esanti už vadinamojo Palangos plento buvo pažymėta kaip įtakos zona.

"Už plento gyvena didžioji dalis Klaipėdos emigrantų", – pastebėjo Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas Rimantas Taraškevičius.

Tarybos narys Arūnas Barbšys atkreipė dėmesį į neįprastą Kalotės situaciją.

"Dabar ši gyvenvietė suskaidyta į tris dalis. Viena priklauso miestui, kitą norime prisijungti, o trečia yra už geležinkelio. Kodėl paliekame tą dalį?" – klausė politikas.

Už plento gyvena didžioji dalis Klaipėdos emigrantų.

Pasak miesto mero pavaduotojos Juditos Simonavičiūtės, jei gyventojai inicijuotų, būtų galima kreiptis ir dėl tos dalies.

Ragino siekti ir kitų

A.Barbšys taip pat siūlė pagalvoti apie kitų miesto pašonėje esančių gyvenviečių, tokių kaip Ginduliai, Klipšiai, prijungimą prie miesto.

"Gal tai turėtų būti daroma kitu etapu", – svarstė politikas.

"Jamam ir Gargždus", – šmaikštavo miesto mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

R.Gružienė atkreipė dėmesį, kad savivaldybių administracinės ribos yra sutapatinamos su aiškiais riboženkliais. Šiuo atveju – magistraliniu keliu, nors gali būti ir upe, mišku, geležinkeliu.

Posėdžio metu atkreiptas dėmesys, kad rajono teritorijos, esančios tarp miesto ir magistralinio kelio Klaipėda–Liepoja, prijungimas prie miesto palengvintų žmonių gyvenimą.

Jiems nebereikėtų sukti galvos, ką daryti, kad jų vaikai lankytų Klaipėdoje esančias švietimo įstaigas. Būtent tai yra vienas didžiausių galvos skausmų pastaraisiais metais.

Tačiau pastebėta, kad dalis rajone esančių gyvenviečių gyventojų gali nenorėti tokių pokyčių, nes baiminasi padidėjusių mokesčių. Vienas tokių – žemės.

A.Šulcas teigė palyginęs žemės mokesčio mieste ir rajone dydžius. Jie nelabai skiriasi.

Kreipėsi uosto kompanijos

Tuo pačiu kreipimusi Vyriausybės būtų prašoma prijungti ir prie pietinės miesto ribos Klaipėdos rajone esančias teritorijas. Jose vykdoma pramonės ir sandėliavimo veikla, dominuoja žemės ūkio paskirties sklypai. Nuolatinių gyventojų čia nėra.

Vyriausybės nutarimu prieš devynerius metus teritorija, esanti tarp Kairių gatvės Klaipėdoje, Stragnų kaimo Klaipėdos rajone ir Vilhelmo kanalo, priskirta Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rezervinei teritorijai, kurioje numatyta uosto plėtra.

Joje ketinama įgyvendinti pietinės jungties tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir IXB transporto koridoriaus projektas. Zonoje, esančioje tarp būsimo pietinės jungties kelio ir geležinkelio, yra įsikūręs logistikos centras, teikiantis paslaugas uosto įmonėms.



NAUJAUSI KOMENTARAI

eikit jus sikt

eikit jus sikt portretas
su savo rajono prijungimu.Dar mažai mums Makūns mokesčius pakėlė ka galėtu miesto saskaita rajone trasas pravedinėti?I tep jau pora metu varo bažnitkaimiams vandentiekio pravedimus ir musu klaipėdėškiu neklausia a norim mesti savo pininga tiems katri ano netur.Daba dar naujas numeris-visiems aišku kad tuos rajuonus civilizuos Klaipėdos miesto pinigais

Naivuoliams

Naivuoliams portretas
Pirma uzbaikit namu statybos projektus, nes kai prijungs prie miesto nebegausit statybos leidimu, miesto architektai, ne rajono architektai, nieko lengvai nederina, nes apie architektura turi savo nuomone, ir reglamentai cia nesvarbus

Anonimas

Anonimas portretas
kazkoks mikimauzas,kuris artikuliuoja nupirko volvo xc90 kazkokiam subinlaiziui-tai ka-gal pradeti eskaluoti ta tema toliau-kas ,kur,del ko-atsipiskit-kur noresim-ten gyvensim-ne viskas pavagiama
VISI KOMENTARAI 21

Galerijos

Daugiau straipsnių