- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
Jau nuo kitos savaitės gyventojai važinėsis naujais mikroautobusais, kuriuose įdiegta moderniausia Lietuvoje elektroninio bilieto sistema. Pastaroji keleiviams leis patogiau pasiekti kelionės tikslą – naudotis ta pačia kortele bus galima keliaujant ir miesto autobusais, ir maršrutiniais taksi.
Vienintelė, užbaigusi reformą
Artėjantį pirmadienį į Klaipėdos gatves išriedės mėlynos spalvos maršrutiniai taksi. Naujos bus ne tik transporto priemonės, bet ir paslauga.
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis pasakojo, kad pasiektas kitas miesto transporto etapas – jau netrukus "mikriukai" bus integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą.
Dėl to keleiviams taps kur kas paprasčiau keliauti pasirinktu maršrutu – naudojantis viena elektroninio bilieto kortele bus galima važiuoti ir miesto bei priemiesčio autobusais, ir maršrutiniais taksi.
"Nueitas ilgas kelias, žvelgiant istoriškai maršrutiniai taksi Klaipėdoje startavo dar su senosiomis "Latvijomis". Tai buvo nauja, prabangesnė viešojo transporto rūšis. Šiais laikais diskutuojant apie viešojo transporto modelį, nuspręsta, kad tokia transporto rūšis – mažesnės talpos ir didesnio komforto – yra reikalinga ir ji turėtų likti. Tik, žinoma, kur kas patogesnė, prieinama platesniam keleivių srautui, taip pat ir neįgaliesiems", – akcentavo direktorius.
G.Neniškio teigimu, Klaipėda šalyje yra pirmasis miestas, užbaigęs viešojo transporto reformą. Vežėjai – Kauno ir Šiaulių bendrovės "Kautra" ir "Ridvija" – parinkti konkurso būdu.
"Tai reiškia, kad už geriausią kainą yra gaunama geriausia paslauga. Ir keleiviai galės patys tuo įsitikinti", – šypsojosi pašnekovas.
Keleiviams – naujas maršrutas
Gyventojų, kasdien keliaujančių viešuoju miesto transportu, laukia naujovės.
Pasak G.Neniškio, mikroautobusai kursuos panašiais maršrutais, kaip ir iki šiol, keisis tik jų pavadinimai.
Vietoje 9 "mikriuko" važiuos M8, kurio maršrutas bus toks pat.
Vietoj 6-ojo važiuos M6, kurio trasa taip pat lieka beveik nepakitusi. Mieste šie maršrutiniai taksi važiuos taip pat kaip ir dabar, o Melnragėje šiek tiek trumpiau – iki Audros ir Molo gatvių sankryžos žiedo.
Esminis pokytis tas, kad maršrutiniai taksi važinės ir Šilutės plentu. Atsiras naujas maršrutas – M5, kuris pakeis 8 "mikriuką" ir kursuos Šilutės plentu, Kauno gatve, Taikos prospektu iki Šiaurės prospekto.
"Sugrįžtame į Šilutės plentą su naujuoju maršrutiniu taksi, nes manome, kad ši paslauga reikalinga. Nebelieka buvusio 8-ojo, kuris važiuodavo į autobusų stotį. Išanalizavę keleivių srautus nematėme poreikio šiam maršrutui, ten reikėtų organizuoti susisiekimą autobusais", – aiškino direktorius.
Nuo kito pirmadienio į gatves išriedėsiantys 22 mėlyni mikroautobusai yra pažymėti šachmatine taksi juosta, kuri skiria juos nuo privežamaisiais maršrutais važiuojančių autobusiukų.
Maršrutiniai taksi galės sustoti visur, kur nedraudžia kelių eismo taisyklės, bet tvarkos gatvėse esą bus daugiau. Mat nuo šiol vežėjams bus mokama už nuvažiuotus kilometrus, tad sustoti bet kur norint paimti keleivį vairuotojai nebeturės intereso.
Keisis kainos
Nuo pirmadienio maršrutiniuose taksi galios ta pati elektroninio bilieto kortelė kaip ir autobusuose, tik ją reikės papildyti pasirinkta pinigų suma (nuo 1 iki 99 eurų).
Už kelionę bus galima atsiskaityti elektroniniais pinigais.
"Pasipildžius elektroniniais pinigais ir nuskaičius elektroninį bilietą kelionė bus pigesnė nei iki šiol. Kainuos ne eurą, o 0,95 centro. Atsiranda ir naujas maršrutinių taksi dienos bilietas, kurio kaina – 3,80 euro", – komentavo G.Neniškis.
Įlipus į maršrutinį taksi, elektroninio bilieto kortelę reikės glausti prie skaitytuvo, kuris ir nuskaičiuos reikiamą pinigų sumą už kelionę. Tuo pačiu elektroniniu bilietu bus galima mokėti ir už bendrakeleivių kelionę.
Bendrų miesto viešojo transporto mėnesio bilietų, kuriais bus galima važiuoti tiek maršrutiniu taksi, tiek ir miesto autobusu, darbo dienų bilietas kainuoja 35 eurus, o visų savaitės dienų – 50 eurų.
Galimybė atsiskaityti grynaisiais pinigais maršrutiniame taksi įsigyjant popierinį bilietą išliks, tačiau bilietai atrodys kitaip.
Elektroniniu bilietu naudotis bus pigiau nei popieriniu.
Prie vairo – ir moterys
Anot Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, miestas toliau diktuoja madas šioje rinkoje.
"Klaipėdos viešojo transporto sistema ir toliau išlieka pavyzdžiu visai Lietuvai. Nuo šiol maršrutinių taksi paslauga keičiasi iš esmės – keleiviams siūlomas naujas komforto lygis, nauji atsiskaitymo būdai bei atnaujinti maršrutai. Su naujų maršrutinių taksi pasirodymu gatvėse baigiame jų integraciją į viešojo transporto sistemą. Tai labai didelis žingsnis į priekį. Klaipėda maršrutinių taksi paslaugą išsaugo ir siūlo naują kokybę: ši paslauga, mano manymu, iškeliama į vieną geriausių Lietuvoje lygį", – sakė meras.
Naujieji maršrutiniai taksi yra pritaikyti judėjimo negalią turintiems žmonėms bei mamoms su vežimėliais.
Nemaža dalis senųjų "mikriukų" vairuotojų pereis prie naujųjų mikroautobusų. Tarp jų – nemažai moterų. Klaipėdietės džiaugėsi naujomis darbo sąlygomis ir apskritai galimybe siekti karjeros. Mat, jų žodžiais, darbdaviai dažniausiai vengia moterų vairuotojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo2
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?7
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas13
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?4
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus47
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų17
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...