- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bene pirmą kartą Klaipėdos uosto ir miesto siekiai sutapo – jie nori daugiau laisvės nuo valstybės institucijų globos.
Nori Smiltynės be globos
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje, kurio sudėtyje yra įvairių ministerijų atstovai, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos vadovas Saulius Budinas pareiškė, kad norėtų vieni be Kuršių nerijos nacionalinio parko kišimosi tvarkytis Klaipėdai priklausančioje Kuršių nerijos dalyje.
Ateityje miestas norėtų, kad būtų panaikinta Kuršių nerijos nacionalinio parko ribos Smiltynėje.
„Turime unikalią teritoriją, kurios negalime tinkamai organizuoti veiklos. Neturime Smiltynėje nei kanalizacijos, nei kitų tinklų. Turime pastatus, infrastruktūrą tik su vietiniais tinklais. Teritorija nėra išvystoma, tinkamai naudojama, nes bet kokia iniciatyva stabdoma“, – aiškino S. Budinas.
Jo nuomone, Smiltynės teritorija turėtų tarnauti žmonėms o ne kormoranams.
Papildomai Klaipėdos miestas norėtų ateityje perimti Smiltynės dalį iki pat Kuršių nerijos savivaldybės įvažiavimo kontrolės posto.
Laisvas prieškario uostas
Klaipėdos uosto kompanijos norėtų, kad uosto teritorijoje nebūtų jokių paminklosaugos zonų. Pagal kitų pasaulio uostų pavyzdį manoma, kad uostas yra skirtas kroviniams krauti, o ne ką nors saugoti.
Užtektų, kad kultūros paminklai būtų saugomi tose buvusiose uosto dalyse, kurios yra paliktos miesto reikmėms.
Buvęs Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) vadovas Audrius Pauža teigė, kad pagal 1996 m. studiją uoste buvo numatyti apie 199 ha saugomų teritorijų. Jos pagrinde buvo prie piliavietės ir abipus Dangės upės. Dabar patvirtinta per 900 ha uoste saugomų kultūros paveldo teritorijų. Jos iš esmės apima KLASCO, buvusią Baltijos laivų statyklą ir netgi dalį Klaipėdos konteinerių terminalo teritorijų.
Anot A. Paužos, tiek KLASCO, tiek Baltijos laivų statyklos teritorijos 1950-1960 m. iš esmės buvo perstatytos. Jose iš esmės nėra nieko ką reikėtų saugoti. Tačiau į saugomas teritorijas įtrauktos uosto dalys ir tai kelia papildomus sunkumus vystant tas teritorijas.
Jis ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija siūlo išimti iš uosto dalies visas saugomas teritorijas.
Su tuo ne visai sutinka Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas, teigdamas, kad istorijos nepakeisi – jei dalyje dabartinio uosto teritorijų praeityje istoriškai buvo miestas, ten jis ir liks.
„Galbūt reikėtų keistų tų teritorijų režimą. Bet ne kažkurioje vietoje pagal uniformą, kad tai yra uostas. Pajuokausiu - dabartinės paveldosaugos ribos nesutrukdė KLASCO pasistatyti palapinių, kurios yra baisios, daro gėdą miestui ir negali būti šalia senamiesčio“, – svarstė A. Šulcas.
Bet uostininkai turi schemą – uosto išplėtimo planą, kur jau 1928 metais labai aiškiai buvo pažymėta ir nuo miesto atskirta uosto dalis su Žiemos uostu. Ar jau tada atskirai vystytas uostas mūsų laikais vėl turi būti „kabinamas“ su miestu?
Sieks šalinti trukdžius
Dar keistesnis atrodo naujos saugomos teritorijos atsiradimas prie sovietmečiu pastatyto tilto per Karaliaus Vilhelmo kanalą.
Tas kanalas yra saugomas objektas, bet tos saugomos teritorijos riba buvo už uosto nuo Perkėlos gatvės. Dabar siekiama Karaliaus Vilhelmo kanalo saugomą teritoriją įkelti ir į Klaipėdos konteinerių terminalo teritoriją. Ji apimtų ir prieš kelis metus tarp Malkų įlankos terminalo ir Klaipėdos konteinerių terminalo įrengtą tiltelį.
„Prieš metus naujai atsiradusios Kultūros paveldo ribos trukdo vienam iš investicinių projektų – naujo geležinkelio statybai“, – pastebėjo Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidotas Šileika.
„Atskrenda“ komisija iš Vilniaus ir su niekuo nesitarusi nusprendžia įtraukti vieną ar kitą dalį.
„Susidarė anekdotinė situacija, kai praplėstos saugomo kanalo ribos trukdo plėsti geležinkelį uosto viduje. Pati saugomų teritorijų formavimo praktika yra ydinga – „atskrenda“ komisija iš Vilniaus ir su niekuo nesitarusi nusprendžia įtraukti vieną ar kitą dalį“, – svarstė Klaipėdos miesto savivaldybės urbanistinės plėtros departamento vadovas Kastytis Macijauskas.
„Žinau tas uosto problemas susijusias su įvairiais saugotojais. KLASCO teritorijoje auga astras, kažkur peri paukščiai. Ir viską imamasi saugoti, nors tai ir trukdo uosto plėtrai“, – akcentavo susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Uosto bendruomenė, Susisiekimo ministerija, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo taryba prašys Vyriausybės kreiptis į įvairias atsakingas saugotojų institucijas, kad būtų iš esmės peržiūrimi, naikinami įvairūs reglamentai, ribos trukdančios vystyti Klaipėdos uostą, kuris yra pagrindinis šalies ekonomikos variklis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų15
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?38
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?12
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas20
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...