Kinijos krovinių Klaipėdoje nesimato?

Jau ne pirmą kartą pristatinėjant Klaipėdos uosto vystymo planus iškeliamas pasiūlymas per daug neįsijausti, nes krovinių regione pastaraisiais metais nedaugėjo.

Stengtis išlaikyti krovinius

Profesorius Vytautas Paulauskas planuojant statyti išorinį uostą siūlė „nusileisti ant žemės ir per aukštai neskrajoti“.

Jo nuomone, pradėti statyti išorinį uostą Klaipėdoje reikėtų tik tada, kai dabartinio uosto krova pasieks 110–115 mln. tonų per metus.

Jo argumentai tokie – mažojoje grandinėje, kurioje sukasi ir Klaipėdos uostas, nuo Rygos iki Karaliaučiaus krovinių kiekis per metus svyruoja nuo 104 iki 120 mln. tonų. Pernai jis siekęs 115 mln. tonų.

Klaipėda šioje grandinėje turi apie 40 proc. dalį. Anot V.Paulausko, didėjant konkurencijai, labai svarbu yra išlaikyti tą procentinę dalį.

Didžioji grandinė, kuri gali turėti įtakos Klaipėdos uostui, yra nuo Vyborgo Rusijoje prie Suomijos sienos iki Karaliaučiaus. Joje krovinių srautas taip pat yra maždaug pastovus – svyruoja nuo 360 iki 375 mln. tonų. Didžioji dalis krovinių čia tenka Rusijos uostams.

Ar uostas vystysis etapais?

V.Paulauskas suabejoja, ar per artimiausius 20 metų iš viso atsiras būtinybė statyti Lietuvoje išorinį uostą? Kaip greitai dabartinio uosto, kurį dar rengiamasi smarkiai rekonstruoti, krovinių srautai pasieks 120–140 mln. tonų. 

V.Paulauskas netgi siūlė parengti studiją, kurioje būtų aiškiai sudėlioti planai kada ir kokiais etapais turėtų vystytis Klaipėdos uostas.

Susisiekimo ministro Roko Masiulio nuomone, tokios studijos nereikia daryti, nes išorinio uosto statybos ekonominis pagrindimas bus išdėliotas jo pasirengimo statybai dokumentuose.

Tai, kad dėl išorinio uosto vystymo tarp Klaipėdos miesto savivaldybės ir Klaipėdos uosto yra kai kurių nesusitarimų, ministras siūlė spręsti detaliau vertinant atskiras problemas.

Ir jis iš esmės teisus. Šiandien reikia sukalti kuoliukus būsimojo išorinio uosto statyboms, kad paskui, kai tokio uosto reikės, nebūtų taip, kad ilgą laiką buvo tik kalbėta, o konkrečiai nepasiruošta.

Akivaizdus pavyzdys yra Šventosios uosto atkūrimo projektas. Pernelyg ilgai buvo ruošiami jo dokumentai, įskaitant ir teismus dėl detaliojo plano. Kai atsirado ES pinigai jam statyti dar nebuvo pasirengta. Pinigai atiduoti keliams tiesti. Kai jau pasirengus užsimanyta vėl gauti fondų pinigus, pasikeitė ES nuostatos dėl jo finansavimo. Likome prie suskilusios geldos.

Kur yra Kinijos partneriai?

Kalbant apie išorinio uosto statybą visiškai nevertinamas vienas faktorius – Kinijos kroviniai. Tarsi nebeliko 2015 m. spalį pasirašytų memorandumų su Kinijos kompanija „China Merchants group“? Tarsi šalia Minsko nebebūtų statomas garsusis kinų logistikos centras? Tarsi Kinijos tranzitas nekeliautų per Rusiją į Vakarų Europą?

Nieko panašaus. Internetinė transporto žiniasklaida mirga nuo pranešimų apie augantį Kinijos tranzitą į Baltarusiją, Lenkiją, Vokietiją, Austriją. Naujus traukinius su Kinijos kroviniais priiminėja Latvija. Su dideliais Kinijos krovinių srautais sunkiai susitvarko Suomija.

Kalbama ne apie 2–3 bandomuosius traukinių sąstatus, o apie 3–5 mln. TEU konteinerių.

Ir visa tai pranešta vasarį. Galbūt pagyvėjęs žinių srautas apie Kinijos tranzitą į Europą sutapo su surengtu verslo forumu „Strateginė partnerystė 1520: Centrinė Europa“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

to mrr

to mrr portretas
konteineriai, jūsų žiniai, - gerai.Čia tik kroviniai iš Kinijos, todėl Valstybei naudinga.Bet va išorinis uostas..Šioje vietoje jau kvepia siauraakių komunistų invazija.Ir ta perspektyva tikrai nevilioja

>Klp

>Klp portretas
asile, išlysk iš tvartelio mėšlo ir pažiūrėk i pasaulį-KOKIA RUSIJA?!Rusija gal butiu dar gerai..Čia Kinija!Atvarys pas mus su jau nusistovėjusiu ir sustyguotu socializmu ir pastatys kepuriniu liberastu idealogija(ir ne tik) prie sienos.Ar jauti, uzbone?!

Aš  portretas
Ne duok Dieve tokių profesorių. Už 100€ jis bet ką pasakytų.
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

  • Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena
    Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena

    Trečiadienio vakarą, prieš 19 val., Gargžduose nerimo įvarė staiga miesto centre ėmusi kaukti sirena. ...

  • Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?
    Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?

    Gyventojai jau vis aktyviau važinėja dviračiais ar paspirtukais, į kuriuos kėsinasi vagišiai. Jų grobiu dažniausiai tampa neprirakinti, be priežiūros palikti, neretai ir brangiai kainuojantys dviračiai. Pareigūnai pataria ženklinti savo turt...

    1
  • Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena
    Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena

    Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...

    4
  • Klaipėda puošiasi šventėms
    Klaipėda puošiasi šventėms

    Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...

    2
  • „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
    „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas

    Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...

  • Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą
    Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą

    Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...

    9
  • Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
    Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!

    1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...

    5
  • „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje
    „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje

    Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...

    5
  • Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais
    Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais

    Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...

    13
  • Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras
    Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras

    Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...

    13
Daugiau straipsnių