- Milda Skiriutė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Elgsena: daugybei vairuotojų dviratininkai iš karto kelia alergiją, ir konfliktas gatvėje būna tarsi užprogramuotas. Ypač dažnai taip atsitinka tuomet, kai dviračiai drąsiai važiuoja gatve, užuot pasukę į jiems skirtą taką.
-
Pasirinkimas: dviratininkai aiškina, kad važiuoti Manto gatvės šaligatviu jie nenori, nes susiduria su didele kliūtimi – laiptais. Šeštadienį po Manto gatvės viaduku taip viena dviratininkė rizikavo savo gyvybe.
Dviratininkų sezonas prasidėjo konfliktais gatvėse. Maršrutinio taksi ir dviratės transporto priemonės vairuotojai santykius pradėjo aiškintis kumščiais tiesiog važiuojamojoje dalyje. Tokių incidentų padaugėja kiekvieną pavasarį – reikia laiko, kol eismo dalyviai apsipranta vieni su kitais.
Po smūgio – į policiją
Klaipėdiečiams teko stebėti neįprastą situaciją Manto gatvėje, netoli geležinkelio viaduko.
Važiuojamojoje dalyje šalia lėtai judančio 9-uoju numeriu pažymėto maršrutinio taksi vairuotojo pusėje važiavo dviratininkas. Staiga vyrai vienas kitą ėmė auklėti kumščiais.
"Mikriuko" vairuotojas jais mojavo pro langą, o dviratininkas bandė nelikti skolingas: stengėsi neatsilikti nuo riedančios transporto priemonės ir pro tą patį langą ranka bandė pasiekti vairuotoją.
Situaciją stebėję klaipėdiečiai svarstė, kas galėjo įplieksti transporto priemonių vairuotojų konfliktą, kad santykius reikėjo aiškintis važiuojamojoje dalyje, stabdyti eismą?
Liudininkams užkliuvo ir dviratininko drąsa – kaip važiuodamas visai šalia transporto priemonės nebijojo patekti po ratais. Juk jį galėjo kliudyti ir kitos mašinos.
Šis įvykis pasiekė uostamiesčio policiją.
Klaipėdos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo skyriaus viršininkas Ramūnas Stasiulis teigė, kad konfliktas kilo, kai Manto gatve važiavęs dviratininkas buvo kliudytas maršrutinio taksi veidrodėliu.
Incidento metu apgadinta dviratė transporto priemonė.
Dviratininkai – nelygiateisiai?
Pasak R.Stasiulio, kiekvieną pavasarį, kai atšyla orai ir prasideda dviratininkų sezonas, panašių incidentų padaugėja.
Tokios bangos laukiama šią savaitę, ir pareigūnai tam ruošiasi.
"Atšilus orams, į gatves išvažiuoja daug dviratininkų. Tiek jiems, tiek transporto priemonių vairuotojams, tiek pėstiesiems reikia apsiprasti vieniems su kitais. Incidentai tarp dviratininkų ir kitų eismo dalyvių nebūna dažni, bet pasitaiko. Gal kai kurie žmonės net nesikreipia į mus, – spėjo pareigūnas.
R.Stasiulio teigimu, dažniausiai dviratininkus kliudę vairuotojai aiškina, kad jų nepastebėjo.
"Kai kurie net nelaiko dviratininkų lygiateisiu eismo dalyviu", – patikino viršininkas.
Tačiau pareigūnas atkreipė dėmesį, kad ne visose situacijose būna kalti tik automobilių vairuotojai.
Kai kurie dviratininkai taip pat važinėja bet kaip, nepaisydami taisyklių.
"Dažniausiai išaiškinami neblaivūs dviratininkai. Žinoma, būna ir tokių, kurie važinėja neįjungę žibintų, neturi šviesą atspindinčių liemenių, per pėsčiųjų perėją važiuoja, o ne stumia dviratį", – vardijo R.Stasiulis.
Įsikibo į autobusą
Klaipėdietis Vytautas sakė, kad ne kartą buvo liudininkas, kaip dviratininkai provokuoja kitus vairuotojus. Vienas atvejis buvęs ypač įžūlus.
Transporto priemonėms sustojus prie sankryžos, užsidegus raudonam šviesoforo signalui, dviratininkas visus aplenkė dešiniu važiuojamosios dalies kraštu.
"Jis juk gudresnis už visus kitus. Taisyklės negalioja", – ironizavo vyras.
Negana to, anot klaipėdiečio, dviratininkas sustojo šalia autobuso prie pat sankryžos ir įsikabino į transporto priemonę. Vairuotojas ėmė mojuoti, kad pasitrauktų.
Dviratininkas atsakė nepadoriais gestais, o užsidegus žaliam šviesoforo signalui nėrė prieš autobusą.
Kai kurie dviratininkai ryžtasi ne ką mažiau pavojingesniems triukams.
Viena klaipėdietė tikino mačiusi, kaip du jaunuoliai, važiavę dviračiu, įsikabino į autobusą ir kurį laiką lėkė tempiami šios transporto priemonės.
Stebina nesirūpinimas saugumu
Dalį miestiečių stebina ne tik dviratininkų drąsa, bet ir pasitikėjimas paauglių gebėjimais.
"Teko matyti, kaip dviratininkai suko iš Manto į Naujojo Sodo gatvę. Vienas jų – vaikas. Eismas buvo intensyvus. Nesuprantu, ar nebūtų saugiau persivesti dviratį?" – svarstė moteris.
Pagal Kelių eismo taisykles dviratininkui, riedančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį.
Važiuoti važiuojamąja dalimi leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims. Nuo 12 metų galima važiuoti turint specialų pažymėjimą.
Prižiūrint suaugusiajam, tą daryti leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų vaikams. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.
Automobilių vairuotojus gąsdina ir dviratininkai, kurie sumano važiuojamąją dalį kirsti bet kur arba dideliu greičiu iššoka iš už posūkio, nors turėtų pristabdyti.
Vasaros sezono metu neišvengiama ir daugybės pėsčiųjų bei dviratininkų konfliktų. Dažniausiai jie nepasidalija kelio.
Buvo ne vienas atvejis, kai dviratininkų ir pėsčiųjų susidūrimas baigėsi sužalojimais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai1
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą2
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą5
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...