Reaguojant į KJP Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro pranešimus išgelbėti 35 žmonės

  • Teksto dydis:

Pernai operacijų Baltijos jūroje ir Kuršių mariose metu buvo išgelbėti 35 asmenys, dauguma iš jų - 2013 m. žiemą ir pavasarį nuo Kuršių marių aižėjančio ledo išgelbėti žvejai.

Pernai operacijų Baltijos jūroje ir Kuršių mariose metu buvo išgelbėti 35 asmenys, dauguma iš jų - 2013 m. žiemą ir pavasarį nuo Kuršių marių aižėjančio ledo išgelbėti žvejai.

Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų (KJP) Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JGKC) nuolat budi ir yra pasirengęs bet kurią akimirką reaguoti į pranešimus, susijusius su paieškos ir gelbėjimo operacijomis bei teršimo incidentų likvidavimu Baltijos jūroje, Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste ir Kuršių mariose.

Per 2013 metus Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo 47 pranešimus apie įvairius su paieškos ir gelbėjimo bei taršos incidentais susijusius įvykius. 15 iš šių pranešimų buvo susiję su žmonių paieškos ir gelbėjimo operacijų organizavimu, 4 su vandens tarša, 15 pranešimų buvo susiję su įvairios kitos pagalbos suteikimu laivų įguloms ir keleiviams, laivų gedimais ir gaisrais juose, bei kita pagalba jūroje ir Kuršių mariose.

Reaguojant į gautus pranešimus buvo išgelbėti 35 asmenys.

Žmonių paieškos ir gelbėjimo operacijos

Į 15 iš minėtų 47 pranešimų buvo reaguota, organizuojant paieškos ir gelbėjimo operacijas. 7 iš jų vyko Kuršių mariose ir Klaipėdos uoste, 8 - Baltijos jūroje. Šių operacijų metu buvo išgelbėti 35 asmenys, dauguma iš jų - 21 tai 2013 m. žiemą ir pavasarį nuo Kuršių marių aižėjančio ledo išgelbėti žvejai.

Taršos incidentai

Per praėjusius metus JGKC reagavo į 4 pranešimus apie vandens taršos atvejus, kurie vyko Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste. Gauta informacija koordinuojant JGKC buvo perduota atsakingoms už teršalų likvidavimą tarnyboms, kurios ėmėsi atitinkamų priemonių vandens taršos masto nustatymui, bei taršos likvidavimui.

Kiti įvykiai

Taip pat JGKC reagavo į 15 kitų pranešimų, susijusių su įvairios pagalbos suteikimu laivų įguloms ir keleiviams, laivų gedimais ir gaisrais juose bei kita pagalba jūroje ir Kuršių mariose. JGKC į juos reagavo reikiamos pagalbos suteikimo koordinavimu. Šios įvairios nestandartinės ir komplikuotos situacijos, koordinuojant JGKC buvo išspręstos sėkmingai.

Klaidingi signalai

Praeitais metais JGKC taip pat gavo 13 klaidingų aliarmo signalų ir nelaimės pranešimų iš laivuose esančių radijo-elektroninių priemonių. Kiekvienas toks gautas pranešimas buvo išsiaiškintas ir pripažintas kaip žmoniškoji ar techninė klaida.

Gelbėjimo tarnybų tarpusavio sąveika

Daugiausia pranešimų apie paieškos ir gelbėjimo įvykius JGKC gavo iš Bendrojo pagalbos centro (tel. Nr. 112), kiti pranešimai buvo gauti iš Valstybinės sienos apsaugos tarnybos pakrančių apsaugos rinktinės (toliau VSAT PAR), Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dispečerinės, policijos, priešgaisrinės gelbėjimo valdybos ir užsienio šalių Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrų. KJP Jūrų gelbėjimo koordinacinio centro esminė užduotis - organizuoti, efektyviai koordinuoti ir vadovauti įvairioms gelbėjimo ir taršos likvidavimo operacijoms, kurias dažniausiai atlieka kitos valstybinės institucijos ir tarnybos.

Minėtų operacijų vykdymas tarp įvairių institucijų pasidalina šitaip:

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje gelbėjimo ir taršos likvidavimo darbus dažniausiai atlieka uosto tarnybos ir jų laivai, kartais pasitelkiami Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos pajėgumai;

Kuršių mariose gelbėjimo operacijos vykdomos VSAT Pakrančių apsaugos rinktinės, Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos pajėgumais (laivais, valtimis, ratinėmis transporto priemonėmis), bei neretai pasitelkiamas budintis Karinių oro pajėgų paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis.

Baltijos jūroje, Lietuvos Respublikai priskirtame Paieškos ir gelbėjimo darbų rajone gelbėjimo bei taršos likvidavimo operacijų vykdymui pasitelkiami Karinių jūrų pajėgų laivai, Karinių oro pajėgų paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis, kartais Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kateriai.

Siekiant gerinti tarpusavio sąveiką organizuojant paieškos ir gelbėjimo darbus, kasmet yra organizuojami pasitarimai tarp KJP JGKC, VSAT PAR, Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos, Bendrojo pagalbos centro ir Klaipėdos uosto direkcijos atstovų.

Pratybos ir mokymai

Jūros gelbėjimo koordinacinis centras, siekdamas užtikrinti JGKC personalo pasiruošimą reaguoti į paieškos ir gelbėjimo įvykius ir teršimo incidentus bei koordinuoti sąveiką tarp paieškos ir gelbėjimo ir teršimo incidentų darbus atliekančių tarnybų, organizavo eilę teorinių ir praktinių nacionalinių ir tarptautinių pratybų:

2013 m. balandžio 30 d. centrinėje Baltijos jūros dalyje  vyko planiniai paieškos ir gelbėjimo mokymai ,,DYNAMIC MERCY 13”. Mokymuose dalyvavo Lietuvos KJP patrulinis laivas P32 „Sėlis",  Karinių oro pajėgų sraigtasparnis ,,MI 8“, Latvijos, Lietuvos, Estijos, Švedijos jūrų, oro ir jungtiniai gelbėjimo centrai bei 5 orlaiviai ir 7 laivai iš minėtų šalių bei Prancūzijos.

Gegužės 9 d. Baltijos jūroje vyko paieškos ir gelbėjimo pratybos, kuriose dalyvavo Lietuvos KJP Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras bei Lietuvos ir Latvijos kariniai laivai.

Birželio 12-14 d. Lietuvos KJP paieškos, gelbėjimo ir taršos likvidavimo laivas „Šakiai" bei JGKC atstovas dalyvavo tarptautinėse jūros taršos incidentų likvidavimo pratybose ,,BALEX DELTA 2013“, vykusiose Baltijos jūroje, Vokietijos teritoriniuose vandenyse netoli Rostock‘o uosto.

Rugpjūčio 9 d. Baltijos jūroje netoli Klaipėdos uosto vyko didelio masto paieškos ir gelbėjimo pratybos. Pratybose dalyvavo septyni Lietuvos kariniai laivai ir vienas Latvijos karinis laivas, Akcinės bendrovės "DFDS Seaways" keltas ir bedrovės "Liverpool Seaways" keltas bei Karinių oro pajėgų sraigtasparnis MI8.

Rugpjūčio 22 d. Lietuvos Respublikos išskirtinėje ekonominėje zonoje vyko trišalės teršimo incidentų jūroje likvidavimo pratybos LIT-POL-RU „SPILL-2013". Pratybose dalyvavo trijų šalių (Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos) 4 taršos likvidavimo laivai bei Lietuvos Karinių oro pajėgų lėktuvas.

Rugsėjo 12 d. Lietuvos teritorinės jūros vandenyse vyko planinės bendros Karinių jūrų pajėgų ir Būtingės naftos terminalo į jūrą išsiliejusios naftos taršos likvidavimo pratybos. Pratybose dalyvavo KJP Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras, AB „ORLEN Lietuva" padaliniai, KJP paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai", vilkikai „Soll Tengiz" ir „Tak-5".

Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Saugios laivybos įstatymu žmonių paieškos ir gelbėjimo darbus paieškos ir gelbėjimo rajone bei Kuršių mariose organizuoja, koordinuoja ir jiems vadovauja Lietuvos kariuomenė. Šiuos darbus Lietuvos kariuomenė organizuoja, koordinuoja ir jiems vadovauja per Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrą.

Lietuvos atsakomybei priskirtas paieškos ir gelbėjimo rajonas Baltijos jūroje ribojasi su kaimyninių valstybių – Latvijos, Rusijos (Kaliningrado srities) ir Švedijos paieškos ir gelbėjimo rajonais. Tolimiausias šio rajono taškas nuo Klaipėdos uosto vartų į Vakarus nutolęs 107 jūrmylės (198 km).

Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JGKC) - Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų padalinys, savo veiklą pradėjęs 2009 m. sausio 1 d. Šio centro uždaviniai yra organizuoti, koordinuoti ir vadovauti žmonių paieškos ir gelbėjimo darbams paieškos ir gelbėjimo rajone, taip pat organizuoti, koordinuoti ir vadovauti naftos, kenksmingų medžiagų išsiliejimų ir kitų teršimo incidentų likvidavimo darbams jūros rajone.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių