Jaunųjų geografų olimpiadoje – lietuvių medaliai

Klaipėdoje apdovanoti geriausi Lietuvos ir kaimyninių šalių jaunieji geografai. Uostamiesčio S.Dacho progimnazijoje vykusioje 4-oje Baltijos šalių geografijos olimpiadoje lietuvaičiai laimėjo du aukso ir keturis bronzos medalius.

Lietuvaičius lydėjo sėkmė

Keturias dienas trukusiame tarptautiniame renginyje dalyvavo 70 mokinių iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos ir Baltarusijos. Lietuvių komandą sudarė 8 vyresniųjų klasių moksleiviai. Šeši jų sugebėjo tapti olimpiados prizininkais.

Aukso medalius laimėjo vilniečiai Domantas Kuryla ir Tomas Sinkevičius, abu – iš Vilniaus licėjaus. Bronzos medaliais pasipuošė Domantas Pukelis iš Tauragės, Dovydas Vasiliauskas ir Mindaugas Dženkaitis (abu iš Kauno) bei Kipras Tallat-Kelpša iš Šiaulių.

Ruošiasi į pasaulinį renginį

Jaunųjų Lietuvos geografų komandos atstovai didžiausias viltis dėjo į klaipėdietį "Ąžuolyno" gimnazijos abiturientą Gilbertą Umbražūną, kuris yra laimėjęs ne vienoje panašioje olimpiadoje. Tačiau šįkart sėkmė nusišypsojo ne jam.

"Dėl rezultatų labai nesisielojame. Mes šią olimpiadą traktuojame kaip pasiruošimą vykstant į pasaulinę geografų olimpiadą. Todėl mums svarbiausia išsiaiškinti mūsų mokinių spragas, suteikti jiems galimybę pasivaržyti tarpusavyje ir pamatyti, kaip atrodo tarptautinių tokio pobūdžio renginių formatas. Nes ši olimpiada Klaipėdoje buvo būtent tokia", – tikino R.Šalna.

Peržengė vadovėlių ribas

Olimpiadą organizavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, Lietuvos geografijos mokytojų asociacija, Klaipėdos S.Dacho progimnazija, Kuršių nerijos nacionalinio parko administracija, Klaipėdos miesto savivaldybė.

Pasak Lietuvos geografijos mokytojų asociacijos prezidento Ryto Šalnos, olimpiados užduotys peržengė vadovėlių ribas. Be to, renginys vyko anglų kalba, jos dalyviams buvo parengtos trys užduotys. Tai yra teorinė dalis, kur mokiniai atlieka teorines užduotis auditorijose, tai vyksta panašiai kaip egzaminas.

Kita užduotis buvo darbas su vaizdiniais šaltiniais, kur visi mokiniai didžiuliame ekrane stebėjo vaizdus ir, remdamiesi jais, turėjo atsakyti į pateiktus klausimus.

"Ir trečiasis tipas užduočių buvo aplinkos tyrimai, kur mokiniai susipažino su urbanistine arba gamtine aplinka, turėjo spręsti visas problemas, teikti siūlymus, kaip išplėtoti vieną ar kitą teritoriją. Kokią tai naudą turės gyventojams ar verslui, su visais pliusais ir minusais. Jiems teko sudaryti po kelis žemėlapius. Dalyviai turėjo turėti labai daug įgūdžių", – teigė R.Šalna.


Šiame straipsnyje: geografijageografijos olimpiada

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių