Ir šiltesnę žiemą uoste laužo ledus

Kasmet Klaipėdos uoste skelbiamas vilkikų paslaugų nuomos konkursas, bet vilkikai skirti ne į uostą atplaukusiems laivams lydėti ar švartuoti, o ledams laužyti.

Įnirtinga konkurencija

Tokias funkcijas Klaipėdos uoste vykdo dvi tarpusavyje konkuruojančios kompanijos – Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos filialas „KLASCO Towage Assistance“ ir „Towmar Baltic“.

Pastaroji Klaipėdos uoste valdo didesnę šios paslaugos rinkos dalį. Jos apyvarta per metus siekia nuo 5 iki 10 mln. eurų. Kompanijoje dirba apie 80 žmonių.

Ji turi 8 vilkikus, kurių paskutinieji TAK10 ir TAK11 statyti 2015 metais.

Įdomu tai, kad atplaukus į Klaipėdos uostą didesniems tanklaiviams arba dujovežiams prie šių laivų vienu metu galima pamatyti abiejų vilkikų kompanijų laivus.

„KLASCO Towage Assistance“ dirba 39 žmonės. Ji naudoja tris vilkikus – „KLASCO-1“, „KLASCO-2“ ir „KLASCO-3“, kurie statyti atitinkamai 2008, 2009 ir 2015 metais.

Nerentabilus ledų laužymas

Uosto direkcija nuomoja vilkikus įvairiems smulkiems darbams. Kaip patikslino Uosto kapitonas Adomas Alekna, vilkikai uoste yra reikalingi ledams laužyti, laivams su neveikiančiais varikliais švartuoti ar peršvartuoti.

Daugelį metų uosto direkcijai vilkikų paslaugas teikdavo Vakarų laivų gamyklos laivybos dukterinė bendrovė „Vakarų laivynas“, bet jos nebeliko. Prieš tai uoste ledus laužydavo vienas iš KLASCO vilkikų. Teikti tą paslaugą atsisakyta, nes nėra prasmės vien dėl ledų laužymo laikyti laivą.

Brangiau kainuoja ir ledus laužančio vilkiko eksploatacija. Ledų laužymas greičiau sugadina laivą.

Pastaraisiais metais uosto vilkiko paslaugas Uosto direkcijai teigė bendrovė „Topada“. Oficialiai ji vykdo karjero eksploatavimo, žvyro ir smėlio gabenimo veiklą.

Nedidelėje bendrovėje dirba 9 žmonės. Jos apyvarta pastaraisiais metais buvo iki 500 tūkst. eurų.

Ledams laužyti reikalingos technikos išlaikymas brangus yra ir kituose uostuose. Didesnę dalį laiko specialūs laivai stovi be darbo. Juo labiau, kad žiemos tampa vis švelnesnės. Tačiau šiauriau Klaipėdos esantys uostai vis tiek priversti laikyti specialius ledų laužymo laivus. Tokių laivų paslaugos netgi yra įskaitytos į tų uostų laivų rinkliavas.

„Stumbrą“ pardavė

Klaipėdos uostas pristatomas kaip šiauriausiai esantis neužšąlantis uostas. Tačiau kai žiemos yra atšiauresnės įvairiuose užutėkiuose susidaro ledai, kuriuos laužo ne koks nors specialus ledlaužis, o uosto vilkikas.

Pastaraisiais metais buvo lengvos žiemos. 2015 metais Klaipėdos uoste ledų laužyti beveik nereikėjo. Tam buvo išleista vos 420 eurų. Labiau šaltesnių žiemų uoste būta 2013 ir 2014 metais. Tuomet ledams laužyti atitinkamai išleista 11512 ir 28911 eurų.

Prieš kelis metus pati Uosto direkcija turėjo vilkiką „Stumbras“, bet jis ledų nelaužydavo. Uosto direkcijos vilkikas buvo išnuomotas vilkimo paslaugas teikiančioms uosto kompanijoms.

Kai dėl didelės tarpusavio konkurencijos uosto vilkikų paslaugų kompanijos įsigijo pakankamai savų laivų, „Stumbras“ buvo parduotas. Tai įvyko šių metų vasarą. Jį įsigijo viena vilkikų kompanija paslaugas teikianti Latvijos uostuose.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kažin

Kažin portretas
Abejoju ar šiemet sulauksime žiemos?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių