Gilinamas uostas verčia perstatyti krantines

Klaipėdos uostas vystosi taip sparčiai, kad kiek daugiau nei prieš dešimtmetį statytos krantinės jau nebeatitinka naujų reikalavimų.


 

Klaipėdos uostas vystosi taip sparčiai, kad kiek daugiau nei prieš dešimtmetį statytos krantinės jau nebeatitinka naujų reikalavimų.

Gyliai riboja galimybes

Šiomis dienomis paskelbtas konkursas perstatyti 101-104 krantines, kurias naudoja viena sparčiausiai uoste besivystančių bendrovių – „Birių krovinių kompanija“ (BKT).

Minėtos krantinės, kurių bendras ilgis beveik 432 metrai, buvo rekonstruotos 2002 metais. Jos buvo statytos didžiausiam leistinam 12,5 metrų gyliui, koks ir yra dabar. Tačiau dar pernai uosto laivybos kanalas pietinėje dalyje buvo išgilintas iki 14,5 metrų. Ateityje jį planuojama gilinti dar daugiau.

Po to, kai dalį BKT akcijų įsigijo Baltarusijos trąšų gamintojai, prie 101-104 krantinių nuolat stovi 1-2 laivai. Tačiau dėl mažo gylio pilnai pakrauti jų neįmanoma. Apribotos krantinių apkrovos.

Pasirinktas pigiausias variantas

Nors 101-104 krantinės bendrai yra nusidėvėjusios kiek daugiau nei 13 proc., jas tenka perstatyti, kad galima būtų priimti didesnius laivus.

Kaip perstatyti palyginti geras krantines Uosto direkcijoje buvo svarstyti net 5 variantai. Jų išpildymo kainos pagal 2014 metų duomenis svyravo nuo 14 iki 28 mln. litų.

Buvo pasirinktas pigiausias, bet ir pakankamai patikimas variantas. Būtų sumontuojama fasadinė siena su inkarinėmis templėmis ir drenažu, sukalami plieniniai poliai, betonu užpilamas tarpsienis, betonuojamas antstatas, rengiama išardyta krantinės danga.

Taip nekeičiant krantinių linijos jos būtų parengtos gilinti iki 14,5 metrų, o perspektyvoje iki 17 metrų.

Krantinės galėtų priimti pradžioje maždaug 245 metrų ilgio laivus su 13,5 metrų grimzle, o perspektyvoje maždaug 300 metrų ilgio sausakrūvius laivus su 15,5 metrų grimzle.

Rekonstrukcija etapais

Tokia krantinių pritaikymo schema pasiteisinusi 101-104 krantinėse ateityje galėtų būti naudojama ir perstatant kitas uosto krantines. Nuolat gilinant uostą tą daryti reikės vis dažniau.

101-104 krantinių rekonstrukcijos specifika dar ir tokia, kad ji turi vykti nestabdant krovos procesų. Numatyta rekonstruoti krantines net keturiais etapais – kaskart maždaug po 100 metrų. Rengiantis konkursui buvo svarstytos ir mažesnės atkarpos – maždaug po 50 metrų ir rekonstrukcija tęstųsi net 8 etapais. Tačiau tokia rekonstrukcija būtų gerokai padidinusi kainas.

Rekonstruoti 101-104 krantines planuojama pradėti dar šiemet.



NAUJAUSI KOMENTARAI

uostas

uostas portretas
gerbiamas žurnaliste, įmonės pavadinimas yra UAB Birių krovinių terminalas.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių