Iš Drevernos į Juodkrantę vėl plaukios laivai

Klaipėdos rajono savivaldybė šių metų vasarą vėl rengiasi plukdyti turistus iš Drevernos į Juodkrantę.

Garantuos 1,2 metrų gylį

Tai padaryti nebūtų sunku, jei itin sudėtingas išplaukimas iš Drevernos uostelio. Čia už ES pinigus buvo pastatytas puikus uostelis, bet nepasirūpinta išgilinti išplaukimo kanalą. Netgi ir išgilinus jis būtų užnešamas Kuršių mariose vėjo sukeltų bangų.

Klaipėdos rajono savivaldybė paskelbė konkursą dėl vidaus vandens kelio iš Drevernos į Juodkrantę eksploatavimo ir priežiūros. 7,3 kilometrų ilgio kelyje turi būti palaikomas 1,2 metrų gylis. Siauriausioje laivybos kelio vietoje prie Drevernos numatytas ne mažesnis kaip 25 metrų kanalo plotis.

Šiuo kanalu be rūpesčių galėtų plaukioti mažesni plokščiadugniai laivai. Tačiau siekiama, kad tarp Drevernos ir Juodkrantės keleivius galėtų plukdyti keleivinis laivas „Gilija“. Jis gali paimti iki 50 žmonių.

Siekia išvengti seklumų

Laivybos kanalas yra ne tiesiai iš Drevernos į Juodkrantę, o tiesiai nuo Drevernos link Kuršių nerijos ir įsijungia į Klaipėdos – Nidos laivybos kanalą maždaug ties garnių ir kormoranų kolonija. Jei laivyba vyktų tiesiai iš Drevernos į Juodkrantę nepavyktų išvengto marių viduryje esančių seklumų, kur gylis nukrenta beveik iki vieno metro. 

Kadangi laivyba vyksta tokioje vietoje, kur užnešimas gali būti dažnas, numatyta, kad stebėti laivybos kanalą būtina nuolat. Ne rečiau kaip kartą per mėnesį iš kanalo būtina šalinti sąnašas ir kitokias kliūtis.

Taip pat kanale turės būti pastatyta 13 šviečiančių navigacinių ženklų, o reikalui esant ir daugiau. Siekiama, kad kanalu visą sezoną vyktų nepertraukiama laivyba. Navigacija šiuo kanalu planuojama net 199 dienas – nuo balandžio 25 iki lapkričio 9 d.

Kanalo gilinimas neatliktas

Jau kurį laiką vyksta diskusija, iškeltas siūlymas, kad Drevernos laivybos kanalas turėtų būti pagilintas iki 1,5 metro, o kad Kuršių marių bangos jo neužneštų – prie Drevernos upės žiočių įrengtas nedidelis molas. Tačiau tie darbai nebuvo atlikti. Tiesa, pakrantėje prie apžvalgos bokšto sudėti akmenys, kurie, tikimasi, kiek sumažins laivybos kanalo užnešimą Drevernos upės žiotyse.

2015 m. šis kanalas aptemdė Pamario turizmo sezono atidarymo šventę Drevernoje. Dėl staiga kritusio vandens lygio į pirmąjį reisą iš Drevernos į Juodkrantę ir atgal neišplaukė prieplaukos operatoriaus specialiai įsigytas keleivinis keltas „Gilija“. Jis turėjo plukdyti išskirtinius Klaipėdos rajono administracijos asmenis, specialiai į šventę pakviestus svečius iš Lenkijos ir Estijos.

1,2 metrų gylis laivui „Gilija“ yra kiek per mažas, ypač jei sausa vasara ir krenta bendras vandens lygis. Pernai tokių problemų kaip ir nebuvo, nes daug lijo. Bet kas žino, kaip bus šiemet?



NAUJAUSI KOMENTARAI

Juozas

Juozas portretas
Man,kaip buvusiam ilgamečiui Kuršių marių laivybinių kelių meistrui,straips- nio esmė kai kur primena Ostapo Benderio logiką.

Manau

Manau portretas
Maršrutas puikus, bet baimė plaukti, kad laivas nepakibtų ant seklumos.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių