Dienos be automobilio lenktynėse – dviratininko triumfas

Diena be automobilio uostamiestyje tradiciškai paminėta lenktynėmis per miestą nuo pietinėje jo dalyje esančio prekybos centro iki Klaipėdos universiteto. Kaip ir pernai, pirmas finišavo dviratininkas, aplenkęs autobusą, automobilį, bėgiką ir elektromobilį.

Tradicinės lenktynės

Ketvirtadienio rytą uostamiestyje surengtos jau tradicinėmis tapusios Dienos be automobilio varžybos.

Kaip ir kasmet minint šią dieną, autobuso, automobilio, elektromobilio keleiviai bei dviratininkas ir bėgikas varžėsi, kuris greičiau įveiks atstumą nuo miesto pietuose esančio prekybos centro BIG iki kitame miesto gale esančio Klaipėdos universiteto.

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro Bendruomenės sveikatos stiprinimo skyriaus vedėja Vaida Burinskaitė paaiškino, kad tradicinėmis lenktynėmis siekiama gyventojams parodyti, kokios transporto priemonės piko metu yra efektyvesnės bei paskatinti būti fiziškai aktyvesniais, tausoti aplinką.

Pastebima, kad lenktynių metu siekiama įvertinti ir kaip miesto infrastruktūra yra pritaikyta skirtingoms transporto rūšims.

Laimėjo dviratininkas

Šiųmetės lenktynės parodė, jog uostamiestyje, kol kas greičiausiai juda dviratininkai. Kaip ir pernai, šiemet pergalę šventė būtent šios transporto priemonės vairuotojas.

Tiesa, antroje vietoje likęs elektromobilis dviratininkui nusileido tik trejetu minučių. Per 24 min. trasą įveikė ir trečiąją vietą užėmė autobusas, patvirtinęs, jog yra greita ir patogi susisiekimo priemonė mieste.

Pastebima, kad šiemet visi lenktynių dalyviai distanciją įveikė greičiau nei ankstesniais metais.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, galima konstatuoti, kad Darnaus judumo metais pastebimai pagerėjo sąlygos judėti ne tik darnaus judumo priemonėmis – dviračiu, elektromobiliu ir viešuoju transportu, tačiau ir automobiliu su vidaus degimo varikliu.

„Nors automobilis su vidaus degimo varikliu ir liko paskutinis, tačiau skaičiuojant absoliučiu laiku, atvažiavo penkiomis minutėmis anksčiau nei pernai“, – paaiškino G.Neniškis.

Kliudė pažeidėjai

Greičiausiai autobusas minėtą trasą buvo įveikęs 2014-aisiais, kai užtruko 18 min. Tikėtina, kad šiemet savo kelyje jis sutiko keletą trukdžių.

Direktorius atkreipė dėmesį į tai, kad iš 14-os autobuso kelyje buvusių šviesoforų 11-oje autobusui užsižiebė raudona šviesa.

„Akivaizdu, kad ši „raudonoji banga” prie prastesnio autobuso rezultato prisidėjo iš esmės. Todėl išmanioji šviesoforų valdymo sistemą su prioritetu viešajam transportui Klaipėdai tampa būtinybe“, – teigė G.Neniškis.

Pašnekovo teigimu, kelionės metu užfiksuoti 3 neleistini lengvųjų automobilių važiavimo „A” juosta atvejai bei atvejis, kai 6-to numerio maršrutinis taksi išleido keleivį prie sustoti draudžiančio ženklo, kas taip pat stabdė autobuso judėjimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių