Daugiausia skundų – dėl maisto kavinėse

Klaipėdiečių labiausiai netenkina viešojo maitinimo kokybė. Būtent patiekalais kavinėse daugiausia skųstasi praėjusiais metais. Uostamiesčio gyventojams ne visada įtinka ir mėsa bei jos gaminiai, pyragai, duona ir kiti miltiniai patiekalai.


 

Klaipėdiečių labiausiai netenkina viešojo maitinimo kokybė. Būtent patiekalais kavinėse daugiausia skųstasi praėjusiais metais. Uostamiesčio gyventojams ne visada įtinka ir mėsa bei jos gaminiai, pyragai, duona ir kiti miltiniai patiekalai.

Skundų skaičius išaugo

Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, kuri kontrolę vykdo Klaipėdos mieste ir rajone bei Neringoje, praėjusiais metais gavo 398 vartotojų skundus.

Iš jų 304 – dėl nekokybiškų maisto produktų ar su jais susijusių paslaugų teikimo. Likę – dėl gyvūnų. Maždaug trečdalio vartotojų skundai maistu pasitvirtino. Tokių buvo 88.

Pasak Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko Antano Baužos, pastaraisiais metais skundų skaičius išaugo. Užpernai jų buvo gauta 283. Iš jų pasitvirtino 33 proc. – 92 skundai.

Dėl maisto produktų ar su jais susijusių teikiamų paslaugų 2012-aisiais tarnyba sulaukė 241 vartotojo skundo. Iš jų pagrįsti buvo 78 – tai yra 32 proc.

Anonimiškai vartotojai praėjusiais metais skundėsi 17 kartų. Tai sudaro 6 proc. nuo bendro skundų skaičiaus. Iš jų pasitvirtino 7, arba 42 proc.

Viršininkas pasakojo, kad anoniminių skundų skaičius išliko toks pat. Užpernai jų taip pat buvo 17. Tačiau jie praėjusiais metais pasitvirtino rečiau. Užpernai iš 17 anoniminių skundų pasitvirtino 10, arba 59 proc.

Pasitvirtino penktadalis pranešimų

Pasak A.Baužos, kelerių metų tendencija rodo, kad dažniausiai vartotojai nepatenkinti prekybos subjektais. Praėjusiais metais dėl jų buvo gauti 196 skundai. Tai sudarė 64 proc. visų pranešimų.

Tačiau dėl prekybos subjektų pasitvirtino tik trečdalis skundų – 62.

Tarnyba dėl viešojo maitinimo įstaigose teikiamų paslaugų ištyrė 96 skundus. Tai sudarė 32 proc.nuo bendro jų skaičiaus. Iš jų pasitvirtino penktadalis – 19.

Dėl gamybos įmonių sulaukta 10 skundų. Pastarieji sudarė 5 proc. nuo bendro pranešimų skaičiaus. Iš šių gautų skundų pasitvirtino pusė – 5. Palyginti su užpraėjusiais metais, šių skundų skaičius išaugo. 2013-aisiais buvo gauti 4 skundai dėl gamybos įmonių. Iš jų pasitvirtino vienas.

Vartotojai skundėsi ir vandens kokybe. Buvo sulaukta dviejų pranešimų, kurie ir pasitvirtino. Užpernai buvo gautas vienas toks skundas ir šis nepasitvirtino.

Netenkina maisto kokybė

Vertinant situaciją, A.Baužos teigimu, kasmet vartotojai dažniausiai būna nepatenkinti maisto produktų kokybe. Įtarimų jiems kelia kvapas, skonis. Tokios priežastys buvo įvardytos ir pasitvirtino 40 proc. atvejų.

Pasitvirtinusių pranešimų dėl higienos pažeidimų buvo 27 proc., dėl produktų su pasibaigusiais tinkamumo vartoti terminais – 14 proc., netinkamo ženklinimo ir atsekamumo – 14 proc., laikymo sąlygų – 3 proc., kitų priežasčių – 5 proc.

Dėl nesaugių maisto produktų – tai yra maisto papildų pasitvirtinusių skundų buvo du. Įmonėms buvo taikomos sankcijos.

Tarnyba sulaukė 38 pranešimų apie higienos reikalavimų nesilaikymą. Jie sudarė 13 proc. nuo bendro skundų skaičiaus. Pagrįsti buvo 16 skundų – 18 proc. nuo pasitvirtinusių pranešimų skaičiaus.

Užpernai tokių nusiskundimų buvo sulaukta mažiau – 24. Iš jų pasitvirtino 13–14 proc. nuo bendro pagrįstų skundų skaičiaus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių