Palangos aplinkkeliu jau leidžiamas eismas

Daugiau nei dvejus metus rengtas, per metus pastatytas ir pirmadienį oficialiai atidarytas Palangos aplinkkelis išspręs transporto spūsčių ir taršos problemas, sako premjeras. Susisiekimo ministras tikisi, kad aplinkkelis paskatins įgyvendinti daugiau projektų viešosios ir privačios partnerystės (PPP) būdu.

 Daugiau nei dvejus metus rengtas, per metus pastatytas ir pirmadienį oficialiai atidarytas Palangos aplinkkelis išspręs transporto spūsčių ir taršos problemas, sako premjeras. Susisiekimo ministras tikisi, kad aplinkkelis paskatins įgyvendinti daugiau projektų viešosios ir privačios partnerystės (PPP) būdu.

„Puikiai suprantu šio aplinkkelio būtinybę - juo išspręsta kurortinį miestą varginusių intensyvių transporto srautų problema. Nuo šiol tranzitinis transportas nebeužsuks į Palangos centrą ir nebetrikdys gyventojų bei poilsiautojų ramybės“, - pranešime spaudai sakė premjeras Algirdas Butkevičius.

Aplinkkelio rangovės - didžiausios Baltijos šalyse kelių ir tiltų statybos bendrovės „Kauno tiltai“ vadovas Giedrius Cvilikas taip pat tvirtino, kad naujasis aplinkkelis atlaisvins Palangą nuo didelių transporto srautų.

„Projektas yra labai svarbus, kadangi sumažės užterštumas. Mes kalbame apie seniausią ir populiariausią kurortą Lietuvoje. Tuo pačiu pagerės situacija keliuose, nes visas tranzitinis eismas bus nukreiptas nuo Palangos miesto. Visi Lietuvos piliečiai ir svečiai galės pasiekti Palangos oro uostą žymiai greičiau ir nesusidarys kamščiai“, - LRT radijui sakė G.Cvilikas.

Kelio rekonstrukcijos techninius projektus rengusios bendrovės „Kelprojektas“ skaičiavimais, nutiesus aplinkkelį bus smarkiai sumažintas transporto poveikis aplinkai ir žmonių sveikatai - oro tarša kelių tinkle sumažės 35 proc., o triukšmas Palangos gatvėse - 5 decibelais, pranešė „Kauno tiltai“.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius tvirtino, kad aplinkkelis kaip pirmasis projektas, įgyvendintas viešosios ir privačios partnerystės (PPP) būdu, turėtų padidinti taip vystomų projektų skaičių.

„Tai pavyzdinis kelių infrastruktūros projektas, kuriam įgyvendinti pasirinktas iki šiol Lietuvoje netaikytas būdas – viešoji ir privati partnerystė. Pasaulinė praktika rodo, kad įgyvendinant tokius projektus pasiekiamas geriausias kainos ir kokybės santykis. Neabejoju, kad Palangos aplinkkelio statyba bus ta gerąja patirtimi būsimiems partnerystės projektams šalies kelių infrastruktūrai plėtoti“, – sakė R.Sinkevičius.

Automobilių kelių direkcija projektą rengė kiek ilgiau nei dvejus metus. Pasak jos direktoriaus pavaduotojo Egidijaus Skrodenio, žinant kaimyninių valstybių patirtį, tai puikus tempas. Lenkijoje pirmoji partnerystės sutartis pasirašyta tik po 9-erių metų, Latvijoje parengiamieji darbai truko trejus metus, bet sutartis taip ir nebuvo pasirašyta.

„Kauno tiltų“ ir „Šiaulių plento“ įkurtos įmonės „Palangos aplinkkelis“ už beveik 36 mln. eurų įgyvendintas projektas yra kelio Klaipėda-Liepoja dalis. Bendrovės ne tik statė kelią, bet ir 23 metus jį prižiūrės, o valstybė už atliktus darbus ir paslaugas pradės mokėti tik nuo trečių metų.

8,25 kilometro ilgio aplinkkelis sujungė Vydmantų sankryžą su Palangos oro uostu ir nukreipė tranzitinį eismą nuo Palangos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Zenonas Priekuliškis

Zenonas Priekuliškis portretas
Kaip sunku perkirpti juostelę, reikia net 6 vyrų. Prie ruso vyrai buvo stipresni, tiek nereikėdavo.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių