Atidumo kelyje reikia ir vasarą

Šiltasis metų sezonas – ne tik paplūdimių, atostogų, bet ir ilgų kelionių automobiliu metas. Deja, kartais ilgai laukta kelionė gali būti sugadinta dėl nemalonių netikėtumų kelyje.

Vasara – ne žiema

Nors atrodo, kad vasarą keliuose daug saugiau nei žiemą, vis dėlto šiltuoju metų laiku, pasak draudimo kompanijų atstovų, sumažėja tik smulkių avarijų skaičius, o vidutinis išmokamos žalos kompensacijos lygis išlieka toks pat, kaip ir žiemą.

Saugaus vairavimo ekspertas Artūras Pakėnas, bendraudamas su dienraščiu, neslėpė nuostabos dėl kai kurių vairuotojų sprendimo vasarą važinėti žieminėmis padangomis. „Žinoma, daugiausia dėmesio padangoms skiriame žiemą, nes visi suprantame, kad kelias gali būti slidus, sunkiau pravažiuojamas, o dėl vasaros esame ramesni. Ne vienas vairuotojas, pamatęs, kad žieminės padangos nebebus tinkamos kitą sezoną, nusprendžia jas eksploatuoti ir vasarą, tačiau važinėjant vasarą žieminėmis padangomis sunaudojama daugiau kuro, o stabdant avarinėje situacijoje pailgėja stabdymo kelias.

Tokiais atvejais rizika padaryti avariją gerokai išauga“, – atkreipė dėmesį pašnekovas. Pasak A.Pakėno, kiekvienas sezonas yra skirtingas, todėl pritaikyti padangas prie metų laiko taip pat svarbu, kaip ir žiemą apsirengti šiltą paltą.

„Matyt, daug kam teko stebėti vienas ar kitas automobilių lenktynes per televizorių ar Palangoje. Ten lenktynininkai skuba pasikeisti padangas į tinkamas, jeigu tik pradeda lyti. Tad kiekvienai kelio dangai, o net ne metų laikui yra tam tinkamiausios padangos. Taigi, suprantama, jog kiekvienas nesivežiosime kartu priekabos, pilnos padangų, kad pakitus važiavimo sąlygoms galėtume jas pasikeisti“, – kalbėjo vairavimo instruktorius.

Diržai svarbūs visiems

Dar vienas dalykas, į kurį atkreipė dėmesį pokalbininkas – saugos diržų naudojimas. Jo teigimu, jei jau išmokome saugos diržus prisisegti priekyje, tai įsitaisę ant galinių sėdynių tą pamirštame.

„Diržus reikėtų segėti visiems automobilio keleiviams, nesvarbu, kurioje automobilio vietoje jie sėdi. Įsivaizduokite, kad vairuotojas yra priverstas staiga stabdyti, o jūs ant galinės sėdynės sėdite neprisisegę saugos diržų. Apie tokį vairuotojo manevrą nebuvote įspėti, taigi nespėjote nė kažkur tvirčiau įsikibti ir visa savo kūno jėga trenkiatės į priekinę automobilio sėdynę arba net, kaip anksčiau rodytoje reklamoje, atsiduriate priekinėje automobilio dalyje. Traumos tokioje sitaucijoje neišvengiamos, o išvengti jų galėjo padėti toks paprastas dalykas, kaip diržų segėjimas. Tad apie juos prieš sėdant į automobilį verta prisiminti visada“, – tvirtino A.Pakėnas.

Nors vasarą vairavimo sąlygas palengvina ilgiau trunkantis šviesus paros metas, tačiau ilgi vakarai prie ežero ar užsibuvimai pas draugus lemia ir dažnesnes keliones vėlai vakare.

Nors didžioji gyvūnų migracija prasideda rudenį, vasarą taip pat fiksuojama nemažai susidūrimų su ant kelio išbėgusiais miško žvėrimis.

„Neretai važiavimą vasaros pavakarę sunkina ir besileidžiančios saulės spinduliai, ir šviesos bei šešėlių žaismas kelyje. Tad atidumo tikrai nereikia prarasti“, – pabrėžia pašnekovas.

Nenumoti ranka

Prasta vairuotojų savijauta – pats didžiausias pavojus, nes yra sunkiausiai atpažįstamas ir iš pirmo žvilgsnio nekelia didelės rizikos.

Saulės perkaitimo ar apsinuodijimo simptomai, kurie ypač aktualūs vasarą, dažnai būna panašūs į paprastą galvos skausmą arba svaigimą, todėl daugelis vairuotojų, ypač vyrai, yra linkę tai ignoruoti.

Karščiai itin pavojingas metas ir žmonėms, sergantiems širdies bei kraujagyslių ligomis, nes organizmas vėsindamas kūną apsunkina širdies darbą, sparčiau netenkama būtinų mineralinių medžiagų.

„Reikia atsiminti, kad vairuojant automobilį esame atsakingi ne tik už savo, bet ir už kitų žmonių gyvybę, todėl pajutus bent menkiausius silpnumo požymius, sėstis prie vairo negalima. Geriau kelionę atidėti bent kelioms valandoms, kol pasijusite gerai ir įsitikinsite, kad jūsų nekamuoja rimtesni sveikatos sutrikimai. Jeigu yra galimybė, reikia leisti vairuoti kitam žmogui“, – pataria gydytojas Algirdas Rumskas.

Pasak jo, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai prie vairo net nualpsta.

Tuomet prarandama bet kokia automobilio kontrolė ir atsiranda reali grėsmė susidurti su priešinga eismo juosta važiuojančiomis transporto priemonėmis, o tokie susidūrimai neretai kainuoja ne vieną gyvybę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių