Uostamiestyje – jaunosios kartos pianisto M. Bazaro rečitalis

  • Teksto dydis:

Kitą savaitę Klaipėdos koncertų salėje soline programa debiutuos jaunosios kartos pianistas Motiejus Bazaras. Šis talentingas atlikėjas melomanams jau žinomas dėl įvairiapusiškų muzikinių interesų ir įvairios veiklos, dažnai pastebimas ne tik akademiniuose koncertuose, bet ir džiazo ar elektroninės muzikos vakaruose.

M.Bazaras studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) ir Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje. Pernai LMTA jis apsigynė menų daktaro laipsnį. M.Bazaro profesiniai pasiekimai įvertinti daugiau nei 20-yje tarptautinių konkursų. Pianistas turi nemažai grojimo su orkestrais patirties. Tarp jo scenos partnerių – Kauno, Lietuvos, Talino kameriniai orkestrai, Lietuvos nacionalinis ir valstybinis simfoniniai orkestrai, Latvijos nacionalinis bei Plovdivo (Bulgarija) simfoniniai orkestrai.

Pasižymintis reiklumu sau, puikiu instrumento valdymu, stiliaus ir scenos partnerių supratimu, pianistas noriai kviečiamas groti su įvairių muzikinių krypčių kolektyvais. Aistra džiazui, rokui ir kitiems muzikos stiliams jį skatina rinktis universalaus atlikėjo kelią. Motiejus yra atviras naujoms muzikinėms idėjoms, domisi skirtingais stiliais ir gilinasi į juos. Jo kartu su broliais Mykolu ir Benediktu sukurtas trio „#sotuskaunomuzikai“ įkūnija deklaruojamas muzikines vertybes.

M.Bazaro programa „Pirmi ir paskutiniai“, pristatysianti Gyorgy Ligeti ir Sergejaus Rachmaninovo kūrinius, pasak atlikėjo, yra „žaismingas ir prasmingas anachronizmas, žymintis lemtingus lūžius ir transformacijas XX a. Vakarų muzikinėje kultūroje bei fortepijono mene“.

Savo pasirodymą pianistas pradės koncertinėje scenoje retai skambančio vengrų ir austrų kompozitoriaus G.Ligeti Etiudais. Atlikėjo žodžiais, jie „laikomi pirmuoju ir bene vertingiausiu etiudo fortepijonui žanro pavyzdžiu XX a. antrojoje pusėje“. Autorius juose įgyvendino savo kūryboje naudotas novatoriškas technikos idėjas, nepamiršdamas įpinti ne tik geriausių koncertinio etiudo žanro savybių, bet ir pasitelkdamas konstruktyviniuose etiuduose pasitaikančius bruožus – monotoniją, kartojimą, matematinį asketiškumą. M.Bazaro nuomone, G.Ligeti „sukūrė neginčijamą šedevrą, greitai pelniusį pripažinimą fortepijono meno bendruomenėje, anksčiau laiko tapusiu klasika bei paminklu pianistinei technikai“.

Rečitalio antrojoje dalyje M.Bazaro interpretuojami suskambės S.Rachmaninovo etiudai-paveikslai op. 39. Tai buvo žymaus rusų kompozitoriaus ir pianisto paskutinieji kūriniai, sukurti Rusijoje prieš visiems laikams jam išvykstant į JAV. Pasak pianisto, „balansuojantys tarp XIX a. paveldo, bet taip pat įkūnijantys naujojo laikmečio estetikos idėjas, S.Rachmaninovo etiudai-paveikslai atsiskleidžia tarsi kompozitoriaus vizitinė kortelė: tamsios ir tirštos harmonijos, masyvūs akordai, stiprios melodinės linijos, melancholiškumas, įtaigūs siužetai ir labai savitas fortepijoninis stilius, reikalaujantis didelės ištvermės ir virtuoziškumo“.

Koncertas vyks Klaipėdos koncertų salės pirmojo aukšto fojė vasario 21 d. 18.30 val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tam pačiam kenkejui

Tam pačiam kenkejui portretas
Tobulai jūs Kauną verčiate provincija,o prie muzikos savo dvokiančių rankų nekišk.

Dendrofilu karaliui

Dendrofilu karaliui portretas
Ką tu,menkysta,apie muziką supranti?klausyk savo mylimos dainuškos,valenki ir skandalink toliau.

Saulius

Saulius portretas
Skandalus TEN kelia.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių