„Tirpstančios formos“: A. Tornau tapybos paroda uostamiestyje

  • Teksto dydis:

Penktadienį 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose – Arūnės Tornau tapybos vernisažas..

Vilnietė tapytoja A.Tornau parodoje „Tirpstančios formos“ pristato 2015–2017 m. sukurtus tapybos darbus ir erdvinę tekstilės instaliaciją. Didelio formato paveiksluose menininkė analizuoja ją dominančias egzistencines gamtos ir žmogaus būties trapumo temas ir sieja jas su aktualia sociologine (modernybės epochos) griūties jausena, jau kuris laikas dominuojančia šiuolaikinio meno kontekste ir kultūros teorijos tekstuose.

A.Tornau visada domino gamtos cikliškumo, laikinumo, jos kaitos ir nykimo, ekologinės temos, bet tik per pastaruosius penkerius–septynerius metus jai pavyko išgryninti savo mintis: temos abstrahavosi, apsivalė nuo nereikalingų smulkmenų, koloritas tapo santūresnis, spalvos prislopintos. Šios temos taip pat pradėjo rezonuoti su visai kitomis, „apokaliptinėmis“ nuojautomis platesniame tarptautiniame šiuolaikinio meno kontekste, kuris reaguoja į globalias dabarties politines, ekologines, ekonomines krizes. Ramus, sutelktas vaizdas atsirado kaip priešprieša intensyviam šiuolaikinės informacijos srautui. Ši tema jai atrodo aktuali ir savo egzistenciniu poetiniu pobūdžiu. Naujam ciklui būdingas tuštumos kaip niekieno, „užribio“ žemės vaidmuo. Kūriniuose dominuoja efemeriški, nykstantys vaizdiniai – spalvų blukimo, daiktų dūlėjimo, pėdsakų nykimo, kaitos motyvai. Tokiame nykimo ir mirties estetikos kontekste daiktų ar objektų buvimas tik nujaučiamas arba jų išvis nėra. Nerangios, amorfiškos architektūrinės formos, vertikaliai stūksančios abstrakčioje klampioje erdvėje, sukelia civilizacijos ar egzistencijos pabaigos jausenas.

Paskutinių, dar niekur nerodytų A.Tornau darbų ciklą „Užtvaros“ sieja vienas motyvas: tam tikros kliūtys, trukdančios žiūrėti gilyn į paveikslą, – tvoros, užuolaidos, medžių kamienai, į tankius mazgus susiraizgę krūmynai, medžių išvartos. Pagrindinis objektas – tarsi paslėptas, uždengtas nuo žiūrovų akių, tačiau jauti jį esant. Tas slaptumo jausmas ir tamsus koloritas sukuria baugumo ir įtampos atmosferą. Žiūrėjimas pro užtvarą tampa lyg bandymu patekti į draudžiamą teritoriją, o miškas – personifikacija, abstrahuotu jausminiu pasauliu.

Parodoje pristatoma erdvinė instaliacija, pasak menininkės, atskleidžia jos, kaip moters kūrėjos, asmenišką ir emocinį žvilgsnį: „Ciklą papildo paralelinė tema bei forma – erdvinė instaliacija, skirta mano prieš kelerius metus mirusiai mamai. Tai – labai trapus, intymus, emociškai man svarbus kūrinys, kuris turėtų įvesti žmogišką mastelį ir kartu sustiprinti abstrakčių gamtos būsenų poveikį, sukuriamą mano didelių formatų tapyba.“

A.Tornau (g. 1956) – tapytoja, dailės pedagogė. 1974–1979 m. studijavo Vilniaus dailės institute (dab. Vilniaus dailės akademija). Nuo 1990 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos (LDS) narė, 2009–2016 m. – LDS tapybos sekcijos pirmininkė. Dalyvavo daugelyje tarptautinių ir šalies parodų, vykdė meno edukacinius projektus Lietuvoje ir užsienyje. Kelių dailės vadovėlių, knygos „Latcho drom“, daugelio straipsnių, kelių videofilmų, TV ir radijo laidų apie meną ir meno pedagogiką autorė ir bendraautorė. Kūrė scenografiją spektakliams, kuravo tapybos parodų projektus Lietuvoje ir užsienyje (Liuksemburge,  Briuselyje, Hagoje, Berlyne, Varšuvoje). Menininkė nuolat dalyvauja jungtinėse parodose šalyje bei užsienyje ir rengia asmenines savo kūrybos parodas.

Šeštadienį 11.30 val. A.Tornau ves ekskursiją po savo tapybos parodą „Tirpstančios formos“. Būtina registracija el. paštu edukacija@kkkc.lt arba tel. 8 650 71 704 (ekskursijos kaina įeina į bilieto kainą: 1,70, 0,85 Eur. Neįgaliesiems, Klaipėdos moksleiviams – nemokamai).

A.Tornau parodą „Tirpstančios formos“ Klaipėdoje bus galima apžiūrėti iki kovo 25-osios.


Šiame straipsnyje: Arūnė Tornautapybaparoda

NAUJAUSI KOMENTARAI

Iš pavyzdžio

Iš pavyzdžio portretas
nuotraukoje aišku viena-neaišku kaip ir už ką vertinama 'dailininkė':D)
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių