P. Lincevičius: tapybos procesas – būdas suprasti dabartį

  • Teksto dydis:

Uostamiesčio Baroti galerijoje penktadienį 17 val. – Petro Lincevičiaus (Vilnius) tapybos vernisažas.  Parodos „Prisijaukinti mėlyną spalvą“ autorius 2015 m. tarptautinėje meno mugėje „ArtVilnius“ buvo pripažintas geriausiu Lietuvos  jaunuoju menininku.

Šioje parodoje bus eksponuojami kelių pastarųjų metų P.Lincevičiaus tapybos darbai, kuriuose jis toliau plėtoja saviapibrėžties siekio, tapatumo ir identiteto paieškų temas. Pagrindiniu kūrybos atspirties tašku jam tapo Lietuvos etnografinis regionas – Suvalkija ir joje esantis miestelis – Šilavotas, tapytojo gimtinė. Remdamasis regiono istorija, kultūrine atmintimi, prosenelių gyvenimą menančiais artefaktais, P.Lincevičius konstruoja egzistencijos struktūrą, kurią kiekvienas nutapytas paveikslas papildo simboliais ir jų asmeninėmis reikšmėmis.

„Tapau remdamasis fotografijomis, kurios vienaip ar kitaip yra susiję su manimi. Jas nufotografuoju pats arba randu įvairiuose archyvuose, – pasakojo menininkas. – Mane žavi faktas, kad fotografijose sustabdoma laiko atkarpa, sauganti informaciją apie mano ir/ar mano protėvių praeitį. Tapydamas įsikūniju į archeologo, ieškančio artefaktų (tačiau nežinančio, kokių ir ar tikrai kažką suras), vaidmenį. Taip fotografija man tampa žemės plotu, kurio sluoksnius atsargiai atidengiu. Tapydamas visus fotografijos atvaizdus, apmąstymus ir įspūdžius stengiuosi perteikti ant drobės, todėl labai atidžiai nagrinėju kiekvieną fotografijos – konkrečiu momentu užfiksuoto laiko – milimetrą. Užbaigtas paveikslas – šio tyrimo dokumentas. Tapybos proceso metu įvyksta vaizduojamo objekto identifikavimas, o išgyventas laikas susilieja su nepatirtu. Šis vyksmas – „archeologinis radinys“, įvykstantis mintyse, padeda pratęsti laikmečio, vietos ir istorijos interpretacijas. Man šis procesas – esminis būdas suprasti dabartį. Tapydamas fotografijos atvaizdą jį inkorporuoju, pasisavinu ir jis tampa dalimi manęs. Tačiau tuo pačiu jį išvaizduoju aliejiniais dažais ant drobės. Svarbiausiu aspektu šiame procese išlieka spalva ir jų tarpusavio dermė. Tapybos darbuose siekiu išgauti spalvų spindesį arba kitaip tariant paveikslo plokštumoje sukurti oro virpėjimo iliuziją, kuri būtų nuoroda (šiuo atveju – klaidinanti) į tapybą iš natūros. Fotografijoje užfiksuota akimirka „prikeliama“ gyvenimui mano laiko sąskaita.“

P.Lincevičiaus tapybos paroda uostamiesčio Baroti galerijoje (Didžioji Vandens g. 2 / Aukštoji g. 1)  veiks iki liepos 27 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių