- Kalbino Žaneta Skersytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Orkestras, išsiskiriantis kone sektantišku požiūriu į darbą, garsus dirigentas – specialia misija ir atlikėjo įsipareigojimu žiūrovams, viena garsiausių šalies baleto šokėjų ir ne mažiau talentingas baleto trupės desantas – ši darni visuma sukuria nepakartojamą bei nenusakomą Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro šokio spektaklį "Karmen siuita". Ir muzikos garsai, tarsi Karmen širdies dūžiai, randa atgarsį žiūrovų širdyse bei pakelia juos iš savo vietų nesibaigiantiems plojimams.
Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro vyriausiasis dirigentas ir meno vadovas, vienas žymiausių šalies dirigentų Modestas Pitrėnas, paklaustas, kodėl kartų kartoms vis aktuali Karmen pasakojama istorija, sako: "Su Karmen mes galime arba susitapatinti, arba jai oponuoti, bet vis tiek turime su ja santykį."
– Kuo kūrėjus taip traukia "Karmen" istorija? Dažnas muzikinis teatras turi savąją "Karmen" versiją.
– Tuo, kad kiekvieną dieną kiekvienoje situacijoje ir bet kurioje erdvėje Karmen prototipas kalba apie mus. Su ja mes galime arba susitapatinti, arba jai oponuoti, bet vis tiek turime su ja santykį. Net jei esame skirtingos lyties, laisvės, meilės, aistros ir neapykantos temos mums bus artimos, atpažįstamos.
– Klaipėdoje dirigavote operai "Karmen". Kokie klaipėdietiškos operos "Karmen" ir šokio spektaklio "Karmen siuita" skirtumai ir panašumai?
– Tai buvo seniai. Nepaisant to, mačiau – klaipėdiečiai dar šį sezoną vėl grįžo prie šio Eligijaus ir Juozo Domarkų prieš kone 30 metų statyto veikalo. Tai buvo mano pirmas kaip asistento darbas muzikiniame teatre, taip pat mano pirmas diriguotas spektaklis, kartu baigiamasis egzaminas. Čia pagrindines partijas atliko Lietuvos operos korifėjai, tarp kurių šviesios atminties Virgilijus Noreika. Suprantama, tokie prisiminimai išlieka ilgam. Lyg tatuiruotė. Kita vertus, dabar viskas kitaip: tai šokio spektaklis, nebe opera, tai nebe vien G.Bizet, bet ir R.Ščedrinas, tai nebe simfoninis orkestras, o fantastiškasis Klaipėdos kamerinis orkestras. Aš irgi jau nebe "niolikinis", jau kitoks. Vis tik aš grįžau į miestą, kurį pamilau iš antro karto, ir tai nekinta.
Su Klaipėdos kameriniu orkestru mane sieja labai sena bičiulystė.
– "Karmen siuitoje" diriguosite Klaipėdos kameriniam orkestrui bei mušamųjų ansambliui "Giunter Percussion". Kaip vertinate šiuos muzikantus?
– Su Klaipėdos kameriniu orkestru mane sieja labai sena bičiulystė. Ypač ji sustiprėjo, kai orkestrui pradėjo vadovauti M.Bačkus. Tai kolektyvas, galintis nustebinti, net šokiruoti savo energetika, motyvacija ir gyvybe. Man labai artimas orkestro narių tarpusavio santykis. Taip pat kūrėjų santykis su profesija ir kūryba, besiblaškantis nuo sekinančio nuovargio iki kone sektantiško entuziazmo. Dėkoju Dievui už tai, jokios rutinos! Visada smagu pas juos grįžti, nes investicija į darbą visada sugrįžta. Na, o mūsų mušamųjų instrumentų korifėjai su Pavelu Giunteriu priešakyje – tikra aistra ir profesinė meistrystė – tai tiesiog "vyšnia ant torto".
– Ar jūsų, šokio spektaklio dirigento, vizija sutampa su tuo, ką matote scenoje? "Karmen siuita" – spektaklis-ataka, kur liepsnojanti aistra virsta beprotybe. Kaip tai suvaldyti ar tapti šio siautulio dalimi?
– Nesu choreografas, todėl šokio spektaklio vizijų neturiu. Tai dvelktų profanacija, jei mano abstrakčios, stereotipais paremtos fantazijos pradėtų polemizuoti su savo reikalą išmanančios talentingos choreografės Aušros Krasauskaitės vizija. Tai būtų tas pats, kaip rašyti komentarus po tuo straipsniu ar sritimi, kurios nesimokei ir neišmanai. Tai nūnai labai populiaru, bet beviltiška ir apgailėtina. Pas mus visi supranta, kaip valdyti valstybę, atvesti krepšinio komandą į pergalę, nugalėti "Eurovizijoje"... Puikybės ir kvailumo apoteozė! Tai žymiai sunkiau suvaldyti nei savo darbą mėgstančių asmenybių kolektyvą. Čia problemų neturiu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos menininkams – prestižiniai apdovanojimai
Švenčiant Tarptautinę teatro dieną, Klaipėdos dramos teatre Lietuvos menininkai buvo apdovanoti „Auksiniais scenos kryžiais“ už 2023 metų kūrybinius pasiekimus. Tarp jų apdovanojimus gavo net šeši Klaipėdoje kūrę ...
-
„Auksiniai svogūnai“ grįžo: suskaičiuoti ir apdainuoti ryškiausi politikos herojai ir nusidėjėliai5
Pandemijos pristabdyti, bet dar labiau subrendę, legendiniai, fantastiški, ryškiausiomis žvaigždėmis ir sąmoju spindintys, politikos nusidėjėliams akis graužiantys Lietuvos humoro apdovanojimai „Auksiniai svogūnai“ sugrįžo....
-
Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre įteikti kūrėjų apdovanojimai „Pagauk bangą“
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras jau šeštą kartą Teatro dienos proga įteikė apdovanojimus „Pagauk bangą“, kurie skirti 2023 m. ambicingiausius kūrybinius iššūkius įveikusiems kūrėjams ir aukščia...
-
„Auksiniai scenos kryžiai“ – dizainerei S. Straukaitei, scenografei L. Liepaitei2
Minint Tarptautinę teatro dieną, trečiadienio vakarą Klaipėdos dramos teatre įteikti prestižiniai teatro apdovanojimai „Auksiniai scenos kryžiai“. ...
-
Klaipėdoje teatralams bus įteikti Auksiniai scenos kryžiai1
Klaipėdos dramos teatre trečiadienį vyks Auksinių scenos kryžių apdovanojimų ceremonija. ...
-
Klaipėdos teatralams bus įteikti „Padėkos kaukės“ apdovanojimai
Klaipėdoje kuriantiems teatralams už reikšmingiausius 2023 metų teatro darbus ir nuopelnus pirmadienį bus įteikti „Padėkos kaukės“ apdovanojimai. ...
-
KVMT istorinę praeitį ir ambicingą ateitį sujungs V. Karčiausko sukurtos skulptūrinės miniatiūros6
„Prie senojo muzikinio teatro buvęs akmuo primena samaninį agatą, kuris net vandeniu pjaunant svaido žiežirbas, nes tvirtas ir savitas, kaip ir pati Klaipėdos krašto bei čia kūrusių žmonių istorija“, – sako žinomas skulptor...
-
Tarptautinei teatro dienai – premjera ir žiūrovų pamėgti spektakliai Žvejų rūmuose
Pasitinkant tarptautinę teatro dieną Klaipėdos Žvejų rūmuose kovas buvo paskelbtas teatro mėnesiu. ...
-
Žvejų rūmuose – „Labai asmeniškos dainos“
Kovo 28-ąją 18.30 val. Klaipėdos Žvejų rūmai kvies praleisti vakarą su Neda Malūnavičiūte ir Richardu Baniu. Koncertinei programai „Labai asmeniškos dainos“ jie kruopščiai atrinko per 30-ies N. Malūnavičiūtės kūrybin...
-
Legendinis Klaipėdos būgnininkas pasitinka jubiliejų: žinau, kad groti nenustosiu1
Džiazo gerbėjų puikiai žinomas ne tik Klaipėdoje, visoje Lietuvoje, bet ir užsienyje, būgnininkas Edmundas Federavičius, sutiko pasidalinti savo įspūdingo gyvenimo prisiminimais. ...