Klaipėdos koncertų salėje – klasikos ir egzotikos banga

  • Teksto dydis:

Pavasariop pradedame galvoti apie keliones, tolimus, egzotiškus kraštus. Kol dar tai tebėra svajonės, kviečia užsukti Klaipėdos koncertų salė, nes artimiausią antradienį jos sceną užlies „Klasikos ir egzotikos banga“.

Taip pavadintą Mindaugo Bačkaus vadovaujamo Klaipėdos kamerinio orkestro programą sudarys klasicizmo epochos kompozitorių Michaelio Haydno, Ludwigo van Beethoveno, šiuolaikinės muzikos klasiko Benjamino Britteno kūriniai. Egzotiško kolorito programai suteiks japonų kompozitoriaus Toshio Hosokawos muzika.

Solistas – iš Austrijos

Pagrindinio programos solisto ir kviestinio orkestro koncertmeisterio partiją grieš Frankas Stadleris (smuikas, Austrija). Smuikininkas studijavo Zalcburgo „Mozarteume“, o dabar pats yra Zalcburgo universiteto kviestinis profesorius ir smuiko klasės vedėjas Brucknerio universitete Lince. Nuo 1999 m. F.Stadleris dirba Zalcburgo „Mozarteumo“ orkestro koncertmeisteriu. Jo iniciatyva susibūrė „Stadler Quartett“, daugiausia atliekantis šiuolaikinę muziką, kelerius metus smuikininkas buvo Austrijos šiuolaikinės muzikos ansamblio meno vadovas.

F.Stadleris pastaruoju metu dažnai lankosi Lietuvoje. Pirmą kartą į Klaipėdą jį atviliojo dirigentė Mirga Gražinytė-Tyla. Praėjusį rudenį ji ir smuikininkas įkvėptai muzikavo kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru, atidarant naująjį Klaipėdos koncertų salės koncertinį sezoną.

Klasiką ir egzotiką sujungiančio koncerto programą pradės M.Haydno Koncertas smuikui ir orkestrui G-dur.  Tai garsiojo Vienos klasiko Josepho Haydno jaunesniojo brolio parašytas skaidrios muzikinės faktūros kūrinys, kurio solo partiją gros F.Stadleris.

Po to seks kito Vienos klasiko L. van Beethoveno Styginių kvartetas Nr. 11 f-moll, dažnai vadinamas „Serioso“. Jį kompozitorius parašė po to, kai žlugo vedybų planai, iš džiaugsmo aukštybių puolęs į neviltį. Nepaprasta dramatine įtaiga pasižymintis kūrinys priskiriamas geriausiems L. van Beethoveno palikimo puslapiams.

Gros retu instrumentu

„Muzika – tai vieta, kur susitinka natos ir tyla“, – teigė japonų kompozitorius T.Hosokawa, kurio kūryboje susijungia europietiškas modernizmas ir tradicinė japonų muzika. Jo kūrinio „Peizažas V“ solo partija bus atliekama tautiniu instrumentu shô. Tai pučiamasis instrumentas, sudarytas iš 17-os plonų bambuko vamzdelių, pritvirtintų prie pagrindo. Shô skambesys artimas paukščio fenikso skleidžiamiems garsams, gal todėl jo išvaizda primena sparną. Shô dar vadinamas japonišku aerofonu arba japoniškais burnos vargonais. Manoma, kad šis instrumentas atsirado VIII a.

Šiuo retu ir pirmą kartą Klaipėdos koncertų salėje skambėsiančiu instrumentu gros japonė Tomoko Kiba. Ji yra profesionali smuikininkė, daug metų dirbusi Saro krašto valstybinio orkestro Sarbriukene (Vokietija) koncertmeistere, buvusi šiuolaikinės muzikos ansamblių „Musikfabrik/NRW“ (Vokietija) ir „United Instruments of Lucilin" (Liuksemburgas) nare. Nuo 2000 m. kaip shô atlikėja T.Kiba pasirodo įvairiuose festivaliuose.

Liepojoje, Klaipėdoje ir Vilniuje

Koncertą užbaigs brito B.Britteno „Variacijos Franko Bridge’o tema“, kurias autorius sukūrė pagerbdamas savo mokytoją ir žymų menininką, kompozitorių ir dirigentą F.Bridge’ą. Kūrinį sudaro introdukcija, tema ir dešimt variacijų – dešimt tobulų vieną ar kitą žanrą apibūdinančių miniatiūrų.

Klaipėdos kamerinio orkestro ir svečių solistų programa „Klasikos ir egzotikos banga“ kovo 10-ąją bus atliekama Liepojoje, Didžiojo gintaro salėje, o kovo 14-ąją – Vilniuje, Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje. Toli keliauti dar nepasiruošę klaipėdiečiai ją galės išgirsti savo miesto koncertų salėje kovo 13 d. 18.30 val.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos koncertų salė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių