Unikalūs kadrai: „Rockets“ virtuvės užkulisiai

Hjustone viešėję tinklalapio „BasketNews.lt“ žurnalistai Lietuvos krepšinio gerbėjams suteikia unikalią galimybę išvysti, kokiomis sąlygomis treniruojasi ir rengiasi rungtynėms „Rockets“ ekipos aukštaugis iš Lietuvos Donatas Motiejūnas bei kitos komandos žvaigždės.

Neakivaizdinė pažintis su „Rockets“ arena prasidėjo užkalbinus Bostono „Celtics“ lyderio Paulo Pierce'o marškinėlius automobilyje besivežiojantį taksi vairuotoją.

Pasirodo, šis labiau palaiko ne „raketas“, o Nacionalinėje futbolo lygoje žaidžiančią Hjustono „Texans“ komandą. Tuo tarpu „Toyota Center“ arenoje pasižiūrėti NBA rungtynių jis buvo tik kartą, kai „Rockets“ žaidė su jo favorito klubu.

Bilieto kaina priklauso nuo varžovo

Pasak taksi vairuotojo, stebėti krepšinį brangu, o dar brangiau – žiūrint rungtynes atsigaivinti alumi. Jis tvirtino, kad amerikietiško futbolo stadione bokalas alaus atsieina 4 JAV dolerius – dvigubai pigiau nei „Rockets“ arenoje. Maždaug dvigubai pigiau kainuoja ir bilietai į „Texans“ rungtynes, kurių kainos prasideda nuo 20 JAV dolerių.

„Už 15 JAV dolerių galima išvysti tik silpniausias NBA komandas – „Bobcats“, „Hornets“ ir kitas. Tuo tarpu pigiausias bilietas į rungtynes su „Celtics“ man atsiėjo 75 JAV dolerius“, – skaičiavo taksi vairuotojas.

Iš tiesų, bilietų į „Rockets“ namų rungtynes kainos skiriasi – pigiausi, šeimininkams priimant NBA autsaiderius, brangiausi – žaidžiant su Majamio „Heat“, Los Andželo „Lakers“, San Antonijaus „Spurs“, Oklahomos „Thunder“ bei kitomis pirmojo ryškumo NBA žvaigždes savo gretose turinčiomis ekipomis.

Donatas Motiejūnas NBA rungtyniauja dar tik pusmetį, tačiau jau puikiai perprato lygos užkulisius.

„NBA yra didelis verslas, jie susikūrė tokią sistemą, kad kuo daugiau iš to uždirbtų, todėl turime prie to prisitaikyti“, – tinklalapiui „BasketNews.lt“ tvirtino 22 metų aukštaūgis.

Į rungtynes keliauja pirmąja klase

Tiesa, uždirba ne tik NBA. Lygos krepšininkai gauna milijoninius atlyginimus ir turi galimybę treniruotis bei žaisti aukščiausiomis sąlygomis. Tokiomis visoje Europoje, ko gero, gali pasigirti tik Maskvos CSKA klubas.

„Toyota Center“ arenos valdas tinklalapiui „BasketNews.lt“ aprodęs „Rockets“ klubo ryšių su žiniasklaida direktorius Nelsonas Luisas pasakojo, kad krepšininkams kiekvieną dieną padeda kone tuzinas trenerių, asistentų bei klubo personalo darbuotojų.

Motiejūnas bei jo komandos draugai gali naudotis treniruočių aikštele, moderniais svarmenų kilnojimo, kardio-treniruoklių bei medicinos centrais.

Atėję į treniruotę bei rungtynes krepšininkai kaskart randa švara kvepiančią aprangą, o į rungtynes išvykose skraido užsakomaisiais reisais specialiai aukštaūgiams pritaikytu lėktuvu. Jame visos vietos yra netgi ne verslo, o pirmosios klasės.

Ekrano kaina – kaip Alytaus arenos

 

Milžiniško ekrano plotis – 17,7 metro

Prieš 2012-2013 metų NBA sezoną „Rockets“ namų arenoje įrengtas milžiniškas informacinis ekranas stebina ne tik itin aukšta vaizdo kokybe, bet ir savo gabaritais. Didžiųjų ekrano plokštumų plotis – 17,67 metro, aukštis – 7,62 metro, plotas – net 134,7 kv. metro. Palyginimui, krepšinio aikštelės ilgis – 28 metrai, plotis – 15 metrų.

Lietuvos arenose įrengti video kubai lyginant su šiuo milžinu yra kur kas mažesni. Pvz. didžiausio Lietuvoje – Kauno „Žalgirio“ arenoje įrengto informacinio ekrano plokštumos plotas – 21,5 kv. metro (kraštinių ilgiai 4,8 ir 4,48 metro). Tuo tarpu „Siemens“ arenoje esančio video kubo plotas – dukart mažesnis, nei esančio „Žalgirio“ arenoje.

Visgi didžiusią įspūdį žvalgantis „Toyota Center“ arenos užkulisiuose paliko ne „Rockets“ klubo krepšininkų turimos treniruočių sąlygos, o milžiniškas vaizdo ekranas. Nuo krepšinio aikštelės dydžiu mažai atsiliekančio gigantiško itin aukštos raiškos vaizdą transliuojančio ekrano pavadinti „video kubu“ neapsiverčia liežuvis.

O išgirdus kainą, atvimpa žandikaulis. Ir tuomet pasitikslini, ar ausys neapgauna. Tokie ekranai įprastai kainuoja nuo 8 iki 10 milijonų JAV dolerių (20,8-26 milijonai litų).

Dar penkis milijonus teko pakloti už ekrano įrengimą ir paruošimą darbui, tad iš viso milžiniškas televizorius „Toyota Center“ arenos valdytojams atsiėjo 15 milijonų JAV dolerių (apie 39 milijonai litų).

Pasak „Rockets“ klubo ryšių su žiniasklaida direktoriaus, tai moderniausias uždarų arenų ekranas visoje JAV.

Turint omenyje, kad 5,5 tūkst. žiūrovų talpinančios Alytaus arenos, kurią galima lengvai transformuoti į tris krepšinio aikšteles, statybos atsiėjo 35 milijonus litų, suma atrodo dar įspūdingesnė.

Anot Luiso, tai nėra tik paprastas milžiškas ekranas. Tai tarsi atskiras kino centras, kuriam įrengti reikėjo itin daug laiko. „Toyota Center“ arenoje yra speciali didžiulė patalpa, šio technikos stebuklo valdymui.

Per rungtynes dalyje ekrano tiesiogiai atnaujinama aikštėje esančių krepšininkų statistika, todėl žiūrovai gali sekti ne tik žaidėjų pelnomus taškus, bet ir atkovotų kamuolių, rezultatyvių perdavimų ir pražangų skaičių. Taip pat jame pateikiama ir bendra komandų statistika bei įdomiausi krepšinio ekspertų komentarai iš socialinių tinklų.

Likusioje ekrano dalyje tiesiogiai transliuojamos NBA rungtynės, o įspūdingiausi momentai, lygiai kaip ir televizijos transliacijoje, kartojami keliais skirtingais rakursais – sirgaliui belieka pasirinkti, kurį jų stebėti.

Lietuviški video kubai, lyginant su šiuo gigantu, atrodo tarsi tarybiniais laikais populiarus „Šilelis“ ir naujausias metro įstrižainės plazminis TV su aukštos raiškos vaizdu.

Per NBA „Visų žvaigždžių“ rungtynes vietos tarptautinės žiniasklaidos atstovams buvo įrengtos arenos palubėse, todėl nejučia save pagaudavau žiūrint ne į aikštelę, o į ekraną.

Atmosfera arenose neprilygsta Lietuvai

Vienintelis dalykas, kuriuo krepšinio šalis gali didžiuotis prieš NBA komandas – sirgaliai ir atmosfera arenoje.

Dalis žiūrovų rungtynes mieliau stebi per televizijos ekranus daugelyje arenos koridorių įrengtų ekranų, keliasdešimt žmonių antrajame kėlinyje šturmuoja „Rockets“ klubo suvenyrų parduotuvę – mat milžiniškame ekrane pasirodo informacija, jog iki rungtynių trečiojo kėlinio pradžios oficialioje „Rockets“ suvenyrų parduotuvėje visos prekės parduodamos su 50 proc. nuolaida.

Joje už 60 JAV dolerių galima įsigyti ir Donato Motiejūno marškinėlius, tačiau jie pakabinti taip aukštai, kad norint pasiekti reikia specialios „meškerės“ ar kopėčių.

Trumpai užmetęs akį į arenos koridoriaus marširuojančius sirgalius supranti, kodėl 18,5 tūkst. žiūrovų talpinanti „Toyota Center“ arena įpusėjus rungtynėms atrodo užpildyta tik dviem trečdaliais, nors statistikos protokole skelbiama, kad laisvų vietų yra būti ne daugiau nei keli šimtai.

Sirgaliai į jas sugrįžta tik rungtynių pabaigoje – ketvirtajam kėliniui persiritus į antrąją pusę. Žinoma, čia neišgirsi ir tokio švilpimo, kokį sukelia „Žalgirio“ arenos ar Graikijos krepšinio rūmuose susirinkę aistruoliai.

Kokioje arenoje mieliau žiūrėčiau rungtynes? Neabejotinai – „Žalgirio“. Tačiau per paskutinį apsilankymą Kaune akimirkai sudvejojau.

Sėdint antrajame arenos aukšte įžiūrėti „video kube“ esančią informaciją praktiškai neįmanoma, o palubėse esančiose švieslentėse skaičiai taip pat pernelyg maži. Gerai, kad sekti tiesiogiai atnaujinamą rungtynių statistiką galima išmaniojo telefono ekrane.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių