„Omnitel 1000 km lenktynėse“ - iki šiol dar neregėtas „Aquila CR1 LS7“

Žiūrovų pamėgtos, nuo 2000-ųjų be pertraukų vykstančios, didžiausiu ir prestižiškiausiu automobilių sporto renginiu Baltijos šalyse tituluojamos „Omnitel 1000 km lenktynės“ dovanojo galimybę gėrėtis ne tik garsiausių Europos lenktynininkų, įvairių trasų rekordininkų meistriškumu, bet ir daugeliu Lietuvoje iki tol dar nematytų lenktyninių automobilių. „Spyker C8 Laviolette GT2“, „Ferrari F430 Challenge“, „Ginetta G 50R“, „Ferrari 430 GT3 Scuderia“, „BMW Silhouette“, „Spire GTR“ - tai tik keletas iš įspūdingų monstrų, kausčiusių žiūrovų dėmesį Palangoje, kolekcijos.

Šiemet pamėgtos lenktynės irgi žada ne vieną automobilio premjerą.

Palangoje, o kartu ir Rytų Europoje debiutuos Danijos eksperimentinės automobilių gamyklos „Aquila Racing Cars“ dešimtmečio kūrinys - „Aguila CR1 LS7“, kurį pirmadienio vakarą Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje šalies žiniasklaidai pristatė lenktynių Palangoje nugalėtojas ir prizininkas, daugkartinis šalies žiedinių lenktynių čempionas, dabar daugiausia jėgų ir laiko skiriantis automobilių raliui Ramūnas Čapkauskas, kuris jį ir vairuos 1000 km lenktynėse, ir automobilio konstruktorius iš Danijos Johanas Opheimas Rauchfussas.

Netenka stebėtis, jog nei naujasis „Omnitel 1000 km lenktynių“ monstras, nei patys Danijos eksperimentinių sportinių automobilių gamintojai Lietuvoje nedaug kam žinomi. Tačiau „Aquila Racing Cars“ - itin sėkmingai dirbanti Danijos lenktyninių automobilių gamintoja, kurios automobiliai garsina šalį 24 val. Le Mano ir kitose prestižinėse ilgų nuotolių lenktynėse. Ne išimtis net ir Jungtinės Amerikos Valstijos, nupirkusios visus keturis pernai danų pagamintus sportinius automobilius.

Nors ši danų bendrovė susikūrė tik prieš nepilną dešimtmetį (2003 metais) jos inžinerinis ir vadovaujantis personalas sukaupęs dešimtmečiais gludintą darbo su lenktyniniais automobiliais patirtį. Pagrindinė bendrovės varomoji jėga - didžiulė meilė automobilių sportui ir entuziazmas, reguliariai maitinamas garsiais laimėjimais Europoje ir Skandinavijos šalyse.

Pradžia, kaip ir daugeliui pirmeivių, nebuvo lengva. Kol bendrovės vyriausiasis dizaineris Andersas W.Bonde ir generalinis direktorius Danas Suensonas kartu su savo kuruojamais darbuotojais ryžosi apjungti pastangas bendrai revoliucinio „Formula Ford“, privalėjusio diktuoti konkurentams naujus šios klasės standartus, kūrybai. 2005 metais prasidėjo projektavimas, o po metų pasirodė pirmasis „Aquila FZ1“, su kuriuo buvo laimėtos ne vienos tarptautinės lenktynės.

Dar po metų Christianas L.Markussenas, vairuodamas „Aquila FZ1“, laimėjo Danijos čempionatą. Autoritetingas „Racecar Engineering“ žurnalas po šios pergalės pro „Aquila Racing Cars“ vartus išriedėjusį automobilį pripažino „ko gero geriausiu lenktyniniu automobiliu su “Zetec„ konstrukcijos varikliu!“.

Net mados pasaulyje vėjai nesikeičia taip greitai kaip automobilių sporte. Kaip atsaką į pasikeitusius reikalavimus „Aquila Racing Cars“ per itin trumpą laiką sukūrė FD1 modelį, kuris jau pirmaisiais metais užėmė lyderio pozicijas Danijos čempionate.

„Kurdami sportinius automobilius stengiamės diegti kaip galima paprastesnes konstrukcijas, tačiau pirmenybę teikiame saugumui, o tik paskui galvojame apie optimalią kainą, - teigia garsus lenktynininkas, o dabar “Aquila Racing Cars„ generalinis direktorius D. Suensonas. - Tačiau mes nestokojame ir pradinę kainą, ir eksploatacijos bei valdymo išlaidas mažinančių sprendimų.“

Danijos sportinių automobilių gamintojai kuria aukščiausios klasės bolidus ir „vairuotojams-džentelmenams“ ar net šeimoms, kurių vienas ar keli nariai dalyvauja mėgėjų lenktynėse. Jie gali mėgautis lenktynių azartu net nebūdami aukštos klasės mechanikais ar milijonieriais.

Vos užmetus akį į vieną karščiausių naujovių - Kačerginėje pristatytą „Aquila CR1 LS7“ - bene labiausiai žavi eksperimentinė forma, įmantrūs oro aptakai, galingus motorus veiksmingai tramdančios efektyvios stabdžių kaladėlės, lengvų metalo lydinių gausa, itin griežtos saugos patikros ir kiti puikūs techniniai bei lenktynių vadybos sprendimai.

Neveltui „Aquila CR1 LS7“ taikosi į aukščiausius lenktynių standartus ir jau yra tapęs savotišku etalonu. Jo, kaip rimto lenktyninio automobilio įvaizdį įtakoja ne vien įspūdinga išvaizda ar didžiulis, net 7 litrų darbo tūrio V8 variklis, išvystantis 550 AG. Šis dvivietis sportinis GT automobilis sveria tik 900 kilogramų. Su itin žemai nuleistu svorio centru jis naujai trasai pagal jos konfigūracijos ir kitas savybes paruošiamas vos per 30 minučių.

„Būtent šie patraukliausi jo bruožai ir daro “Aquila CR1 LS7„ geidžiamu daugelio viso pasaulio lenktynininkų“, - teigia pirmasis iš Lietuvos sportininkų nuodugniau su juo susipažinęs R. Čapkauskas.

Ne mažiau įdomi ir šio iki šiol neregėto automobilio atsiradimo Lietuvoje istorija.

„Nuvažiavau aplankyti Orhuso technikos universitete besimokančio sūnaus Andriaus, o vėliau abu nuvykome pažiūrėti Danijos automobilių žiedinių lenktynių čempionato varžybų Silkeborge, - pasakoja tarptautiniais krovinių pervežimais užsiimančios bendrovės “Algirdai„ direktorius Algirdas Ramanauskas. - Žinoma, iškart mūsų dėmesį patraukė itin greiti, manevringi, trasoje diktavę madas “Aquila„ automobiliai, kurių iki tol nebuvau matęs.“

Gal jie lietuvio verslininko akyse taip ir galėjo likti kaip netikėtas, jį nustebinęs siurprizas, bet po kiek laiko lietuvis sužinojo, jog vienas sūnaus dėstytojas ne paskutiniu smuiku griežia ir ekperimentinių „Aquila Racing Cars“ gamykloje, kurioje būtent dabar praktiką atlieka ir A. Ramanausko sūnus. Užsimezgę glaudūs asmeniniai kontaktai lėmė, kad „Aguila“ atkeliavo į Lietuvą ir šių metų liepos 19-21 dienomis kovinį krikštą gaus Palangoje, „Omnitel 1000 km lenktynių“ trasoje.


Šiame straipsnyje: Omnitel 1000 km lenktynės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Vietinis

Vietinis portretas
Ne Orhuse,o Arhuse...nera tokio miesto Orhus,yra tik Arhus..ir ne Silkeborge,o Silkeborg mieste
VISI KOMENTARAI 1

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • „Adidas“ nutraukė skandalų krečiamos IAAF rėmimo sutartį
    „Adidas“ nutraukė skandalų krečiamos IAAF rėmimo sutartį

    Vokietijos sportinių drabužių, avalynės ir inventoriaus gamintoja „Adidas“ penktadienį po 11 metų nutraukė dopingo ir korupcijos skandalų krečiamos Tarptautinės lengvosios atletikos federacijos (IAAF) rėmimo sutartį, kuri turėjo galiot...

  • 6-ajame Baltijos pankrationo čempionate – lietuvių medaliai
    6-ajame Baltijos pankrationo čempionate – lietuvių medaliai

    Rygoje įvyko 6-asis atvirasis Baltijos regiono pankrationo čempionatas, kuriame dalyvavo ir 3 Lietuvos klubų - „Atėnų Tigrų“ (vadovas ir treneris - Darius Karanauskas), „Pankratos“ (Konstantinas Mokšinas) ir „Warriors...

  • Palangos 1000 km lenktynės plečia geografiją
    Palangos 1000 km lenktynės plečia geografiją

    Lenktynininkai diskutavo dėl permainų kitų metų žiedinėse lenktynėse. Vilniuje, „Kempinski“ viešbutyje surengtos diskusijos metu ilgamečiai lenktynių organizatoriai, įmonė „Promo events“ pristatė naujoves, kurios lauk...

  • Išrinkti geriausi 2016 metų irkluotojai
    Išrinkti geriausi 2016 metų irkluotojai

    Pasaulio irklavimo federacija (FISA) išrinko ir paskelbė geriausius 2016 metų irkluotojus, tarp kurių, be abejo, dominuoja Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynėse triumfavę sportininkai. ...

  • Pasaulio čempionas N. Rosbergas palieka „Formulę 1“
    Pasaulio čempionas N. Rosbergas palieka „Formulę 1“

    Vokietijos „Formulės-1“ lenktynininkas Nico Rosbergas sudrebino autosporto visuomenę. Sportininkas nusprendė baigti karjerą. ...

  • Imtynininkų ryžtas – atgaivinti apsilpusias pozicijas
    Imtynininkų ryžtas – atgaivinti apsilpusias pozicijas

    Lietuvos laisvųjų imtynių padangėje jau senokai žibėjo ryškios žvaigždės, tačiau pastarieji metai teikia daug žadančių vilčių. Kelią į tarptautinį pripažinimą skinasi ir Kaune išugdyti talentai. ...

  • A. Palšytė: esu labai dėkinga sportui
    A. Palšytė: esu labai dėkinga sportui

    Geriausia 2016 m. Lietuvos lengvaatlete tituluota šuolininkė į aukštį Airinė Palšytė atvirauja, kad šie metai jos karjeroje buvo ypač reikšmingi. Ji tapo Europos vicečempione, o Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynėse ...

  • Nauji techniniai reikalavimai Dakare: kaip keisis rezultatai?
    Nauji techniniai reikalavimai Dakare: kaip keisis rezultatai?

    Ateinančių metų sausį Dakaro fanų visame pasaulyje ir Lietuvoje laukia tikra intriga – varžybų lyderiai startui ruošia naujus automobilius, keisis ir žaidimo taisyklės – įsigalioja nauji reikalavimai technikai.  ...

  • Savaitgalį sporto gerbėjams – krepšinis, sportiniai šokiai ir bokso kovos
    Savaitgalį sporto gerbėjams – krepšinis, sportiniai šokiai ir bokso kovos

    Didžiausios sportinių šokių varžybos sostinėje, tinklininkų kova dėl taurės, rinktinės boksininkų dvikovos, taip pat krepšinis, rankinis, žolės riedulys ir salės futbolas – toks savaitgalis laukia Lietuvos sporto gerbėjų. ...

  • „Sartai 2017“ vyks pirmąjį vasario šeštadienį
    „Sartai 2017“ vyks pirmąjį vasario šeštadienį

    Tradicinės respublikinės ristūnų žirgų lenktynės ,,Sartai 2017“, kurias organizuoja žemės ūkio ministerija kartu su Zarasų rajono savivaldybe, laikantis ilgamečių tradicijų bus surengtos Dusetose vasario 4 dieną, pirmąjį šio mėne...

Daugiau straipsnių