„Omnitel 1000 km lenktynes“ laimėjo „Oktanas Racing“

Šeštadienį, 21.12 val., vakarėjančią didžiausio mūsų šalies kurorto Palangos padangę nušvietė margaspalviai fejerverkai, skirti „Omnitel 1000 km lenktynių“ čempionų „Oktanas Racing“ garbei.

Čempionai, Pietų Afrikos Respublikos sportininkai Sunas Moodley, Manoghas Maharajus ir Andrew Culbertas su „Porsche 911 GT3“ pirmieji kirto 1000 km lenktynių finišą, greičiausiai nuvažiavę visą distanciją sudarančius 334 ratus.

Nugalėtojams įteiktas pagrindinis šių varžybų trofėjus - pereinamoji taurė, ant kurios bus išgraviruoti jų vardai.

Nuo laimėtojų atsilikę nepilnomis 18 sek., antrieji „Omnitel 1000 km lenktynių“ finišo liniją kirto Belgijos „RESpublika by JR Motorsport“ komandos lenktynininkai Steve'as Vanbelingenas, Wardas Sluys ir Marco Polandas, vairavę „BMW Silhouette“.

Tik trečiąjį absoliučios įskaitos nugalėtojų pakylos laiptelį šiemet užėmė greičiausi mūsų šalies sportininkai. Ant jo užkopė „Lexus IS“ vairavę „Artas Racing“ ekipos nariai Darius Baltramiejūnas, Dainius Kablys ir Artūras Mrazauskas, kuriam ir buvo patikėtas šių lenktynių finišas. Tretieji prizininkai nuvažiavo 318 ratų.

Aukštą ketvirtąją vietą iškovojo „ElekroBig-Žaibelio“ trio Mantas Gasiūnas, Ignas Palaima ir Ignas Brusokas, su „Honda Integra Type-R“ nugalėtojams pralaimėję 20 ratų.

Penkti liko dyzelinę BMW 320 vairavę „Rimo“ komandos lenktynininkai Rimantas Blažulionis su Sauliumi Vitkausku, įveikę 311 ratų.

Absoliučios įskaitos šešetuką užbaigė „Scaent Baltic Racing Team 2“ lenktynininkai Šarūnas Vaškelis ir Linas Šukys, su BMW M3 įveikę 310 ratų.Iš pateikusių paraiškas dalyvauti tryliktosiose „Omnitel 1000 km lenktynėse“ 40 komandų, kurių sudėtyje buvo 129 sportininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos ir Pietų Afrikos Respublikos, klasifikuotos 33 ekipos.

Žinoma, ne visi „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyviai dėl aukščiausiųjų vietų pajėgūs kautis absoliučioje įskaitoje. Todėl atkakliausia kova vyksta klasėse.Galingiausioje - GT klasėje - nugalėtojais nominuoti absoliutūs šių lenktynių čempionai - „Oktanas Racing“.

Eksperimentinių X1 automobilių klasėje triumfavo svečiai iš Belgijos „RESpublika by JR Motorsport“ lenktynininkai, o dyzelinių - „Rimo“ komanda.A2000 klasės čempionais tapo „ElekroBig-Žaibelis“ komanda, o galingesnėje A3000 klasėje nugalėtojų laurai atiteko „Rotoma Racing“ lenktynininkams Robertui Graudiniui, Gediminui Ramonui, Ramūnui Čapkauskui ir Mindaugui Boguševičiui.A3000+ klasės sportininkų ginčą laimėjo „Autoverslo“ ekipa, kurios garbę gynė Vytenis Gulbinas, Valdemaras Zakarauskas, Robertas Babarskas ir Andrejus Teras.

Lietuviškojo automobilių maratono šturmą lenktynininkai pradėjo be jokio gailesčio spausdami akceleratorių pedalus iki dugno.Žiūrovų ausyse dar spengė įspūdingu parodomuoju skrydžiu juos pasveikinusios NATO oro policijos misijos MIG 29 naikintuvų gausmas, dar nebuvo išblėsusi ir ilgametės „Omnitel 1000 km lenktynių“ partnerės, UAB „Omnitel“ prezidento Antano Zabulio ištarta sakralinė frazė „Ponai ir ponios, prašau, užveskite variklius!“, kai visa tai pakeitė į vieningą gausmą susiliejęs startuojančių bolidų riaumojimas.

Iš pirmosios pozicijos lenktynes pradėjo kvalifikacinių varžybų nugalėtojai - „BOD - Bauer Team“ komanda, kurios „Algirdai Racing - Aquila CR1 LS7“ eksperimentinį automobilį pilotavo R. Čapkauskas, jau pirmajame rate įgijęs pranašumą.

Itin atkali kova, išreikšta vos kelių sekundės dešimtųjų deficitu, virė dėl antrosios pozicijos, kurią išlaikė antruoju lenktynes pradėjęs „15min. - General Financing“ lyderis Nemunas Dagilis. Tiesiogine to žodžio prasme jam ant ant kulnų mynė Belgijos sportininkas Erikas Qvickas iš „Bar Bara Saitas Racing team by Qvick Motors“. Už jo - dar vienas belgas Steve Vanbelingenas, atstovaujantis „RESpublikai by JR Motorsport“, ir A. Culbertas iš „Oktanas Racing“ ekipos.Belaukiant pirmosios lenktynininkų keitimosi procedūros dėl perkaitusių automobilio stabdžių ir kritusio kuro slėgio ilgam užsukti į garažus buvo priversti varžybų lyderiai - „BOD - Bauer Team“.

Tai buvo pirmasis didesnis prasidėjusių „Omnitel 1000 km lenktynių“ netikėtumas, tačiau toli gražu - ne paskutinis. Nors vėliau kvalifikacijos laimėtojai ir sugrįžo į trasą, tačiau sugaišę garažuose daug laiko jie praktiškai sudėjo ginklus.Trečdalį lenktynių lyderio estafetę vežė didžiausias ambicijas puoselėjusi „15min. - General Financing“ brolių Nemuno ir Nerijaus Dagilių bei Benedikto Vanago ekipa. Tačiau tik trečdalį, o vėliau Nerijus buvo priverstas sustoti.

Priežastis irgi labai proziška - lūžo jų „Porsche 911 GT3 Cup“ skriemulys, kuris, regis, niekada nelūžta.Likus mažiau nei 100 ratų iki finišo puikioje trečiojoje pozicijoje važiavo pernai vykusių „Omnitel 1000 km lenktynių“ laimėtojai - „Torlina - Martin Sport“, kurios lenktynininkai pilotavo tą patį „Honda Civic Type-R“ automobilį. Tačiau pernai pirmasis finišo liniją kirtęs bolidas šiemet laimės neatnešė.

Dėl variklio vožtuvų gedimo pernykščiai čempionai buvo priversti sudėti įgaliojimus anksčiau laiko.Mažiausiai, vos tris ratus teįveikė dar viena potencialia favorite laikyta „Mojo Lounge Racing Team“ lenktynininkų tėvo ir sūnaus Egidijaus ir Tomo Dapšų ir Mindaugo Neliubšio komanda, pilotavusi BMW 135i.Tai anaiptol ne visos nesėkmės, apkartinusios lyderių nuotaikas ir netikėtomis spalvomis paženklinusios šias permainingas, labai įdomias žiūrovams ir nelengvas komandų vadovams bei sportininkams lenktynes.

Nekalbant jau apie trumpalaikius išslydimus iš trasos, kuris gerokai sumaišė kortas ir įvarė daug baimės važiuojant 206 lenktynių ratą tuometinei lyderei, „BMW Silhouette“ vairuojančiai Belgijos „RESpublika by JR Motorsport“ komandai.Būtent po šio incidento belgai buvo priversti atiduoti lyderės estafetę ko gero perimti jos tokiu būdu net nesitikėjusiems „Oktanas Racing“ sportininkams iš Pietų Afrikos Respublikos, kuriuos iki to momento nuo lyderių skyrė visų keturių ratų deficitas.Tačiau netikėta dovana PAR sportininkams vos neįstrigo kaip ašaka gerklėje kai iki pergalingo finišo buvo belikę ranka paduoti.

Važiuodamas paskutinį, 334-ąjį ratą „Oktanas Racing“ atstovas A. Culbertas ėmė ir sustojo. Baigėsi benzinas. Iš tolimosios PAR pirmąsyk į Lietuvą atvykusį sportininką, kai ekipos draugai jau rovėsi plaukus nuo galvos, išgelbėjo tik iki tol susikrauta solidi keturių ratų persvara, beregint ištirpusi iki vieno, ir tai, kad jo automobilis sustojo visai netoli degalinės.

Pasibaigusios lenktynės padovanojo ne tik įtempčiausio siužeto dramą trasoje, bet ir gerą, įtikusį ne tik komandų vadovams, bet ir žiūrovams orą, kai pirmą dieną per visą besibaigiančią savaitę nelijo.

Sporto gerbėjai negali likti abejingi išskirtinei renginio specifikai, kai „Omnitel 1000 km lenktynės“ varžytis trasoje suteikia galimybę praktiškai visiems. Turintiems pradedant Lada 2104 ir baigiant „Porsche 911 GT3 Cup“ ar jau minėtu eksperimentiniu „Aquila CR1 LS7“.Prie starto linijos stovėjo ir „Škoda Fabia RS“, ir BMW 120d, ir antros kartos „Ford Escort“, ir „Subaru Impreza“, ir nebe pirmos jaunystės 6 serijos BMW.Tai labai skirtingi automobiliai.

Skirtingi jais važiuojančių tikslai ir biudžetai. Būtent tai ir yra išskirtinis šių varžybų bruožas, įgalinantis „Omnitel 1000 km lenktynėse“ dalyvauti praktiškai visus norinčius ir turinčius tinkamą tam automobilį.Apie pasibaigusį renginį bene iškalbingiausiai byloja absoliutaus čempiono S. Moodley atsisveikinant ištarti žodžiai: „Nematau priežasčių čia nesugrįžti kitąmet“.


Šiame straipsnyje: Omnitel lenktynės

NAUJAUSI KOMENTARAI

jonas

jonas portretas
seniau išsilavinusiam lietuviui buvo negarbė rusiškai pasivadint, dabr jau beveik neliko lietuviškų pavadinimų
VISI KOMENTARAI 1

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių