Į Dakaro pragarą – su skirtingais siekiais

dykumų maratoną – šiandien Peru sostinėje Limoje startuosiančiose lenktynėse „Dakaras 2013“ dalyvaus Benedikto Vanago ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas bei motociklininkas Gintautas Igaris.

Tikslas – pasiekti finišą

34-ąjį kartą rengiamas Dakaro ralis tęsis iki sausio 20 d. Lenktynininkams per 14 dienų reikės įveikti daugiau nei 8 000 km Argentinos, Čilės ir Peru teritorijomis.

Maratoną pradės 162 automobiliai, 196 motociklininkai, 41 keturratis ir 76 sunkvežimiai.

„General Financing-Autopaslauga“ komandai atstovaujantis B.Vanago ir S.Jurgelėno ekipažas debiutui Dakaro lenktynėse pasirinko latvišką „OSCar O3“ automobilį. Anot B.Vanago, „OSCar“ – patikimas ir greitas automobilis komandoms, negalinčioms pasigirti milžiniškais biudžetais. Tai įrodė ir jo debiutas 2004 m. Dakaro lenktynėse. Tuomet finišą sėkmingai pasiekė visi trys ekipažai, tarp kurių geriausiai pasirodė pats automobilio kūrėjas – Andris Dambis, finišavęs 29-ojoje pozicijoje. Geriausią rezultatą su „OSCar“ 2009 m. pasiekė latviai Janis Azis ir Ainaras Princis, užėmę 24-ąją vietą tarp beveik 200 startavusių visureigių.

„Ne vien technika lemia rezultatus automobilių sporte. Tai ypač ryškiai atsiskleidžia Dakaro ralyje“, – teigė B.Vanagas.

Pasak lenktynininko, latviškam automobiliui ir pasiruošimui lenktynėms per trejus metus iš viso skirta apie 1,5 mln. litų. Vien Dakaro ralio starto mokestis sudarė 250 tūkst. litų.

Su B.Vanagu ir S.Jurgelėnu dykumų maratoną pradės ir serviso sunkvežimis bei trijų mechanikų ir inžinierių komanda. Savo techninės pagalbos sunkvežimį Lietuvos atstovai Dakaro ralyje turės pirmą kartą.
„Didžiąją ralio dalį jau esame įveikę, nes paskutinius 3–4 mėnesius dirbome kasdien po 14 valandų, – prieš startą savo tinklalapyje mintimis dalijosi B.Vanagas. – Lenktynėse svarbiausias mūsų tikslas – pasiekti finišą. Būtų labai neišmintinga mėginti parodyti daugiau, nei sugebi. Jei nenusisuks sėkmė, galėtume būti tarp 20-ies greičiausiųjų.“

Vilioja penkiasdešimtukas

Antrą kartą Dakare ralyje dalyvausiantis G.Igaris važiuos „Yamaha WR450F“, kuriuo lenktyniavo pernai ir užėmė 81-ąją vietą.

Motociklą padėjo paruošti Kęstutis Gurčinas ir legendinis Italijos sportininkas Franco Picco, atlikę kai kuriuos patobulinimus. G.Igariui vėl teks verstis daugiausia savo jėgomis – lydinčių mechanikų jis neturės. Pagalbos ranką motociklų sporto entuziastui iš Lietuvos, kaip ir praėjusiame Dakaro ralyje, neatsisakė ištiesti F.Picco komanda.

„Mano didžiausia svajonė – pasiekti Dakaro ralio finišą – išsipildė jau prieš metus. Šįkart noriu pagerinti savo rezultatą – bent vienu laipteliu palypėti į viršų būtų gerai, o patekti į penkiasdešimtuką – didelė garbė“, – savo tikslais dalijosi G.Igaris.

Startuos uodegoje

B.Vanago ir S.Jurgelėno ekipažui teko 458-asis numeris, lietuviai startuos paskutiniame penketuke.
„Startavus lenktynių karavano uodegoje tenka lenkti daugybę lėtesnių varžovų. Kiekvienas lenkimas yra didžiulė rizika – patekus į lenkiamo automobilio sukeliamas dulkes gali nepastebėti ant kelio esančių kliūčių ar net posūkių. Tuomet labai padidėja galimybė pažeisti automobilį, bet vykdami į ralį neieškojome lengvų uždavinių, tad susidorosime“, – tvirtino B.Vanagas.

Motociklininkui G.Igariui skirtas 80-asis starto numeris. Palyginti su 2011-aisiais, tai – 56-iomis pozicijomis aukščiau, nes buvo atsižvelgta į pernai pasiektą rezultatą.

2009-ieji – sėkmingiausieji

Dakaro ralio istorijos puslapiuose yra 12 lietuviškų pavardžių.

Sėkmingiausias ir gausiausias Lietuvai buvo 30-asis maratonas, vykęs 2009-aisiais. Jame dalyvavo 7 lietuviai: motociklininkai Šarūnas Paliokas, Balys Bardauskas ir Mindaugas Slapšys ir du automobilių ekipažai – Aurelijus Petraitis su Antanu Juknevičiumi bei Arūnas Lekavičius su Ramūnu Kručkausku.

Aukštą 25-ąją vietą užėmė A.Petraitis su A.Juknevičiumi. Tai – kol kas geriausias mūsų šalies lenktynininkų rezultatas.

Per visą legendinio ralio istoriją net 12 pergalių iškovojo japoniškus automobilius „Mitsubishi“ vairavę lenktynininkai, o motociklų klasėje nepralenkiami KTM – juos vairavę lenktynininkai net vienuolika metų iš eilės – nuo 2001 iki 2012-ųjų – lipo ant nugalėtojų pakylos.


Šiame straipsnyje: "Dakaras"ralissportas

NAUJAUSI KOMENTARAI

As

As portretas
saunuoliai vyrai taip ir toliau!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių