- Kęstutis Neverauskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pietų Amerikoje vykusio Dakaro ralio trasą įveikęs motociklininkas Gintautas Igaris grįžęs į Lietuvą teigia po truputį atsigaunantis nuo smėlynų.
Daug padėjo italas
Dakaro ralį iš 188 startavusių moticiklininkų baigė kiek daugiau negu pusė - 97. Spaudos konferencijoje, padėkojęs rėmėjams, kurie jo svajonę pavertė realybe, 44-erių kretingiškis pasakojo, kad tik dabar pradeda suvokti, kas įvyko. „Dienomis jau esu grįžęs, o naktimis – dar važiuoju. Ten būdavo atvirkščiai“, - sakė 81-as galutinėje motociklininkų įskaitoje likęs G.Igaris.
Tačiau, lietuvis teigė, jog sėkmingai įveikęs ralį jis jaučiasi labai gerai. „Jaučiu pasitenkinimą. Įveikiau Dakarą, neparsivežiau nė vienos mėlynės. Aišku, buvo dalykų, kuriuos buvo galima padaryti geriau, tobuliau“, - pasakojo G.Igaris.
Lietuvos lenktynininkui Pietų Amerikos smėlynuose daug padėjo italas Franco Picco, važiavęs tokiu pačiu motociklu ir užėmęs 45-ą vietą. „Jis gelbėjo, davė patarimų, pavyzdžiui, pirmajame etape neskubėti ir susipažinti su technika bei vietovės legenda. Dieną, kai negalėjome naudotis mechanikų paslaugomis, jis padėjo suremontuoti motociklą“, - sakė lenktynininkas.
„Vyrukai iš elito klasės jaučiasi konkurentais. Jie važiuoja už profesionalias komandas, iš jų reikalaujama aukštesnių rezultatų“, - sakė G.Igaris. Anot jo, pagalbos galima tikėtis tik iš lenktynininkų, kurių nesaisto dideli įsipareigojimai komandoms.
Nepavydėtinos sąlygos
Lietuvio manymu, žymiai sunkiau Dakaro ralyje būna psichologiškai negu fiziškai. „Psichologiškai tikrai nelengva. Pirmos dienos buvo tikrai sunkios. Ta būklė daug sunkesnė už fizinį nuovargį“, - sakė jis. G.Igario teigimu, norint įveikti visą ralį reikia nuolat taupyti savo fizines jėgas. „Turi važiuoti taip, kad pasiektum finišą. Galima važiuoti greičiau, bet tokia rizika brangiai kainuoja. Negali važiuoti viršydamas savo galimybes, nes rizikuoji savo sveikata ir net gyvybe“.
G.Igaris šiemet debiutavęs Dakaro ralyje suprato, kad šiose smėlynų lenktynėse itin svarbi vairavimo technika. „Vien tik greitis nieko nereiškia. Kelio matymas ir mąstymas yra labai svarbios ypatybės“, - pasakojo lietuvis.
Važiavimo sąlygos Dakaro ralio dalyviams tikrai nebuvo dėkingos. „Įsivaizduokite, greičio ruožas tęsiasi 550 kilometrų. Tai – tas pats, kas iš Lietuvos pajūrio bulvių laukais ir Latvijos žvyrkeliais nuvažiuoti iki Talino ir grįžti nakvoti į Rygą“, - ralio sąlygas apibūdino lietuvis. „Aišku, važiuojant pirmame penkiasdešimtuke yra lengviau – keliai būna ne tokie išvažinėti“.
Apie kitus metus dar negalvoja
Paklaustas, kiek kainavo dalyvavimas Dakaro ralyje, G.Igaris išlaikė šią sumą paslaptyje. Tačiau, iš jo pasisakymo buvo galima suprasti, kad ši suma tikrai didelė. „Gal negadinkim svajonių vaikam, kurie galbūt stebėjo Dakaro ralį ir svajoja ateityje būti lenktyninkais“, - nuo tiesaus atsakymo išsisuko lietuvis.
Dakaro ralyje važiavę lenktyninkai nuolat pamini tai, kad šiam raliui reikia pradėti ruoštis iškart grįžus iš jo. Tokios pozicijos yra ir G.Igaris, norinčius kitąmet išbandyti savo jėgas paraginęs dabar pradėti pasiruošimą: „Reikia daryti svarbius, bet ne skubius darbus. Taip pat svarbu nuolat treniruotis, kaupti lėšas, tobulinti vairavimo techniką ir spręsti logistikos reikalus“. Pats G.Igaris į Lietuvos motociklų sporto federaciją kreipėsi likus tik trims mėnesiams iki Dakaro ralio.
Tačiau, lietuvis kol kas tvirtai negalėjo atsakyti, ar dalyvaus kitų metų ralyje. Dabar G.Igario planuose įsisenėjusios traumos gydymas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?3
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas4
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas
Klaipėdoje gyvenantys vaikai ir jaunuoliai laisvalaikiui labiau renkasi ne krepšinį ar futbolą, kaip kituose šalies miestuose. Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas. Praėjusiais metais mieste buvo beveik pusantro t...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...