Druskininkuose pasibaigė tarptautinis žurnalistų ralis

Druskininkuose finišavo penkioliktasis tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva 2010“.

Nuo 1996-ųjų šalies žurnalistų autoklubo rengiamas ralis šiemet pritraukė per tris dešimtis greičiausių ekipažų iš Lietuvos, Lenkijos, Estijos, Latvijos bei Ukrainos. Prie starto linijos išsirikiavo net 33 žurnalistų ekipažai.

Renginys buvo gausus pramogų

Varžybas stebėję žiūrovai patys galėjo išbandyti, žinoma, ne lenktynių trasoje, ralio automobiliu tituluoto „Toyota“ naujausius hibridinius automobilius.

Vieno ralio rėmėjų – „Euroglass“ - automobilių stiklų meistrai lenktynių dienomis demonstravo spartą ir darbų kokybę nemokamai taisydami įtrūkusius stiklus bei juos keisdami, o ralio generalinis rėmėjas – „Continental“ - pirmą kartą Druskininkuose surengė stalo futbolo čempionatą.

Pasibaigus čempionatui „Continental“ atstovai Ukrainai bei Baltijos šalims Arūnas Kiaušas ir Donatas Barcys vertingus prizus įteikė net dešimčiai geriausių žaidėjų iš Druskininkų, Vilniaus, Alytaus ir Marijampolės.

Per dvi dienas – 150 kilometrų

Ralio dalyviams per dvi dienas teko įveikti 150 kilometrų distanciją, kurioje buvo 18 greičio ruožų, slalomo ir kitų specialių rungčių.„Nors trasos ilgis rekordiškai mažas ir tai padaryta atsižvelgiant į ekonomines aplinkybes, tačiau dalyviams bus kur pademonstruoti savo meistriškumą,“ – žadėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas V.Valiukevičius.

Varžybų rungtys buvo parinktos taip, kad jose galėtų pasireikšti ir mėgstantys didesnį greitį bei vairuojantys galingesnius automobilius, ir ne tokios didelės spartos, tačiau didesnio precižiškumo gerbėjai. Žodžiu, pralaimėję slalomą galėjo tikėtis atsigriebti greičio ruožuose ir atvirkščiai.

Garsiausi aplodismentai moterims

Moterų grupėje greičiausios buvo debiutantės V.Ramanauskienė ir G.Aldonienė iš radijo stoties FM 99 , antrosios liko „Lietuvos žinių“ žurnalistė Ilona Staškutė su Eidvile Pakėnaite, o trečiąja pozicija šįkart tenkinosi žurnalo „Laima“ Gitanų Bukauskienės ir Rimšaitės duetas.

Rungėsi ir svečiai

Atskirai buvo vedamos VIP bei ralio svečių įskaitos. Pirmojoje pergalę šventė ralio draudiko „Gjensidige“ Arnoldo Miluko ir Aniceto Urbono ekipažas, o antrojoje nugalėtojų laurus išsivežė beveik nuolatiniai žurnalistų ralių dalyviai Kęstutis Taškūnas su Andrejumi Savčenka, pranokę Arūną Mrazauską su Donatu Gaiveniu ir Merkį Saukevičių su Erika Šulinskiene.

Šioje grupėje laukta dar atkaklesnės kovos, tačiau jau antrajame antrosios dienos greičio ruože į medį atsitrenkęs pajėgus Edmundo Poviliausko ir Gintaro Sudaro ekipažas buvo priverstas sudėti ginklus. Neskaitant kelių atsitrenkimų į padangas ar trasos bordiūrus, ši avarija buvo vienintelė ralyje, o ją patyręs ekipažas laimei nenukentėjo.

Nugalėtojų garbės pakyla

Dyzelinių automobilių klasė buvo negausiausia, tačiau būtent joje daugiausia automobilių nepasiekė lenktynių finišo. Todėl čia tebuvo užimti tik du nugalėtojų pakylos laipteliai. Pirmasis atiteko „Fiat Tempra“ vairavusiems Tomui Žekoniui ir Vilmai Rutkauskienei, o antroji vieta pripažinta Žilvinui Pekarskui ir Giedriui Žiūrai („Volkswagen Polo“).

Gausiausioje, iki 1,6 litro darbo tūrio variklius turinčių automobilių klasėje pergalę šventė „Keturių ratų“ žurnalistas Linas Butkus, kuriam nepaklysti su „Toyota Yaris“ painiose slalomo ir kitose trasose padėjo Vidas Onuškevičius. Linui ši pergalė buvo ypatinga, privertusi mintimis sugrįžti į Lietuvoje rengiamų tarptautinių žurnalistų ralių pačią pradžią, kai 1996-aisiais jis su Almantu Jacevičiumi laimėjo absoliučią pirmojo ralio įskaitą.

Nugalėtojai pranoko antrąją vietą su „Mitsubishi Lancer“ užėmusį šeimyninį Donato ir Gritos Stanionių bei tėvo ir sūnaus Mindaugo ir Adomo Grinių („Mini Cooper Clubman“) ekipažą. Beje, dvylikametis Adomas debiutavo ralyje navigatoriaus kėdėje, o pirmasis apsilankymas ant nugalėtojų garbės pakylos trečiojo laiptelio ilgai išliks jaunojo lenktynininko atmintyje.

Iki 2 litrų klasėje pergalę su „Nissan Almera“ iškovojo LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas Dainius Leonavičius, kuriam talkino dukra Lina. Beje, šis laimėjimas Dainiui sutapo su šeštąja pergale žurnalistų raliuose ir jis tapo nekarūnuotu jų karaliumi.

Mažiau nei dešimčia sekundžių nuo jų atsiliko antrąją vietą užėmęs svečių iš Ukrainos Aleksejaus Močianovo ir Serhijaus Kraveco duetas, vairavęs „Ford Fiesta ST“, o trečiąją vietą su „Renault Clio“ užėmė „Formulės 1“ komentatorius Arūnas Volungevičius su Žilvinu Žeromsku.

Galingiausių, per dviejų litrų darbo tūrio variklius turinčių automobilių klasėje pergalę šventė nuolatiniai Lietuvoje rengiamų žurnalistų ralių dalyviai, lenkai Jacekas Jureckis su Arkadiušu Raszewskiu. Beje, ši pergalė ir renginio generalinio rėmėjo - „Continental“ padangų komplektas Jacekui itin brangus. Mat dar auštant ralio pirmosios dienos rytui jis buvo Brazilijoje, po pietų atsidūrė Varšuvoje, kur su raliui parengtu „Fiat 500 Abart“ jo jau laukė navigatorius. Svečiai iš Lenkijos ne tik suspėjo, bet ir laimėjo ralį, o geriausia treniruote tapo J.Jureckio spurtas iš Varšuvos į Druskininkus.

Svečiai mažesne nei keturių sekundžių persvara pranoko antruosius prizininkus Renaldą Gabartą su Vincu Gerdžiūnu, vairavusius „Volkswagen Golf.“

Trečiąją vietą iškovojo su tikru ralio bolidu „Mitsubishi Lancer Evo VI“ atvykę Latvijos žurnalistai Martinas Dzenitis su Andriu Malnieku. Jie itin atkaklioje kovoje pranoko šįkart ketvirtoje vietoje likusius pernykščio ralio nugalėtojus - „15 min“ atstovus Tomą Balžeką su Lina Paliukaite („Subaru Impreza“).

Komandinę įskaitą, surinkusi 26 taškus, laimėjo „Autocar“ ekipa. Antrąją vietą su 15 taškų užėmė „Autopilotas Racing“, o trečiąją – „ATV Rally United“ (14 taškų) komandos.

Be prizų neliko niekas

Laimėti varžybas – daugelio svajonė. Tačiau ir neiškovoję pergalių žurnalistai nenusiminė. Juolab, kad be prizų neliko niekas. Renginio rėmėjas „ALTAS assistance“ visus apdovanojo techninės pagalbos kelyje „Global“ kortelėmis, savo prizus įteikė UAB „Kelias“, „Gjensidige“ ir kitos bendrovės, o „Toyota“ visų klasių laimėtojus ir prizininkus pradžiugino originalia firmine ekipiruote. Originalias dovanas išsivežė „Kempingo“, „Gjensidige“, „Euroglass“, „15 min.“ ir „Toyota“ etapų laimėtojai.

Ralio baigiamąsias batalijas miesto centre stebėję druskininkiečiai juokavo, ar nevertėtų šios aikštės pervadinti R.Gabarto ir V.Gerdžiūno vardu? Mat čia vykusias net trejas lenktynes laimėjo būtent šis duetas, už pergales išsivežęs ne tik Druskininkų mero R.Malinausko taurę, bet ir „Continental“ etapo laimėtojams skirtą padangų komplektą.


Šiame straipsnyje: Kauno regionasžurnalistasralis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių