„Ambersail“: lietuvių jachtą sulaikė tik ugnikalnio šešėlis

Lietuvių jachta "Ambersail" iškovojo dar vieną aukštą vietą tarptautinėje prestižinių laivų regatoje. Šįkart mūsų trispalvė papuošė Maltos regatą "Rolex Middle Sea Races".

Aplenkė greitesnius laivus

Sicilijos salą per tris dienas ir septynias valandas apiplaukusi jachta "Ambersail" įveikė 606 jūrmylių maršrutą ir savo grupėje užėmė penktą vietą, aplenkusi keturis kur kas naujesnius profesionalių buriuotojų valdomus laivus.

"Esame patenkinti, – iškart po varžybų dienraščiui sakė "Ambersail" kapitonas Simonas Steponavičius. – Svarbiausia yra tai, kad ir mes, lietuviai, jau turime jachtą, kuri gali dalyvauti tokiose lenktynėse, aplenkti žinomus žmones ir žinomus laivus."

Praėjusį šeštadienį Maltos Grand Harbour uoste startavusi jachta "Ambersail" pateko į pirmą įskaitos ir penktą startinę grupę, kurioje teko varžytis su įspūdingo dydžio laivais. 83 jachtos iš aštuoniolikos šalių dalį maršruto plaukė tarp ugnikalnių ir salų. Didžioji dalis regatos vyko atviroje jūroje, o ten buriavimo sąlygos dažnai keitėsi, todėl visas tris dienas, kapitono žodžiais tariant, teko įtemptai dirbti.

Lietuviai pirmąkart atsidūrė ir aktyvios laivybos Mesinos sąsiauryje – koridoriuje tarp Apeninų ir Sicilijos, kuriame reikėjo ne tik lenktyniauti, bet ir laikytis eismo taisyklių.

Mėgėjų iššūkis profesionalams

Jachtos "Ambersail" įgulą, vadovaujamą S.Steponavičiaus, sudarė buriuotojai Regimantas Buožius, Arūnas Burkšas, Raimundas Daubaras, Linas Ivanauskas, Giedrius Tomas Jarmalavičius, Tomas Kairys, Jonas Krivickas, Gintautas ir Rokas Milevičiai, Naglis Nasvytis, Vilmantas Šimoniūtis, Gediminas Sirvidas, Dominykas Vizbaras ir Gintaras Žukauskas. Jiems visiems buriavimas pirmiausia yra hobis, kuriam laiko skiriama tik po darbų. Rokas Milevičius yra Lietuvos rinktinės narys "Laser" klasėje ir Lietuvos olimpinė viltis.

"Daugelis kitų regatos dalyvių tikriausiai gauna atlyginimus už tai, ką daro. Jų laivai – išskirtinio dizaino, vienetiniai. Įveikę distanciją mūsų varžovai padėjo bures, sulipo į autobusiuką ir nuvažiavo ilsėtis į viešbutį, o mes likome miegoti jachtoje", – pasakojo įgulos narys ir laivo savininkas Raimundas Daubaras.

Jis atkreipia dėmesį, kad anksčiau lietuviai neturėjo galimybės dalyvauti profesionalų lygoje ir, tik įsigijus jachtą "Ambersail", situacija pasikeitė: pasaulinių regatų dalyvių sąrašuose atsirado ir mūsų trispalvė. R.Daubaras įsitikinęs, kad su šalies tūkstantmečio proga pasaulį apiplaukusiu laivu pavyko atversti naują puslapį šalies buriavimo istorijoje.

"Tai buvo galimybė mums pasivaržyti su geriausiais Europos buriuotojais, pasižiūrėti, kokios mūsų galimybės. Pripažįstu: bijojome, nes mūsų burės senos, iš "Odisėjos" laikų, ir pats laivas – ne pirmos jaunystės", – kalbėjo R.Daubaras ir pridūrė, kad su naujomis burėmis būtų pavykę plaukti puse mazgo greičiau.

Buriuotojų laukė štilis

Pamatęs starto pozicijoje išsirikiavusias jachtas įgulos narys verslininkas Naglis Nasvytis apstulbo: "Pagalvojau, kad mes su savo laiveliu nelabai ką turėsime veikti tarp šių naujausių jachtų, bet klydau. Pasirodo, galima aplenkti ir greitesnius laivus, jeigu dieną naktį visa komanda nuoširdžiai dirba ir trykšta noru laimėti."

Buriuotojų ambicijas skatino ir Sicilijos link pūtęs 10–12 mazgų vėjas, padėjęs išlaikyti pakankamą greitį. Po septynių valandų pagal perskaičiuotą laiką "Ambersail" savo grupėje buvo antra. Tačiau ties Sicilijos pietiniu kyšuliu lyderių pozicijas teko užleisti varžovams. Bandydami išvengti štilio buriuotojai pasirinko Rytų Italijos kryptį, tačiau tai nepadėjo. Išaušus oro sąlygos pasikeitė ir atsirado galimybė pasivyti varžovus. Įgula dirbo be klaidų, todėl 18–19 mazgų greičiu "Ambersail" skriejo per bangas ir  artėjo  prie lyderių.


Įplaukus į aktyvios laivybos Mesinos sąsiaurį vėjas dar sustiprėjo, tačiau greitį mažino trijų mazgų priešinė srovė ir pavyko išlaikyti 12–16 mazgų greitį. Išplaukus iš sąsiaurio, situacija tapo dar palankesnė – vėjas sustiprėjo iki 33 mazgų.

"Ambersail" yra sutverta tokiems vėjams, todėl mums pavyko plaukti 18–19 mazgų greičiu. Kiti tuo metu plaukė gerokai lėčiau", – pasakojo R.Daubaras. Jis skaičiuoja, kad per tą valandą pavyko atkovoti apie 5 mylias.

Įgulos narys Dominykas Vizbaras sako jau seniai svajojęs dalyvauti regatoje su greičiausiomis pasaulio jachtomis "Esmito", "Icap", "Ericsson 1".

Pasak N.Nasvyčio, buriuotojai dirbo iš peties, gaudė kiekvieną vėjo gūsį ir vėliau, finišavę, sulaukė varžovų aplodismentų. "Pamatėme, kad galime kovoti su geriausiais laivais. Tai suteikia pasitikėjimo", – nusišypsojo buriuotojas.

Gražiausias maršrutas

Regatų organizatoriai "Rolex Middle Sea Race" maršrutą apibūdina kaip gražiausią pasaulyje. Vienas įspūdingiausių reginių buriuotojų laukė pasiekus Strombolio salą.
"Žinojome, kad salą su veikiančiu ugnikalniu reikia lenkti pagarbiu atstumu, taip ir darėme, tačiau to nepakako, patekome į jo šešėlį ir prastovėjome ten pustrečios valandos", – apie dar vieną kliūtį pasakojo R.Daubaras.



N.Nasvytis tikėjosi, kad pavyks pamatyti dar vieną – Etnos – ugnikalnį, stūksantį Sicilijos saloje, tačiau jį gaubė prietema ir rūkas.

"Daugybė salų, nuostabios jų papėdės. Tai tikriausiai buvo gražiausia, ką man yra tekę matyti", – žavėjosi N.Nasvytis. S.Steponavičiui didžiausią įspūdį paliko vulkanas, laivui praplaukiant spjaudęs ugnį.

31-ą kartą organizuotoje regatoje dalyvavo rekordinis skaičius laivų – 83 jachtos iš aštuoniolikos šalių: Airijos, Belgijos, Čekijos, Didžiosios Britanijos, Gibraltaro, Graikijos, Italijos, Ispanijos, JAV, Lietuvos, Maltos, Prancūzijos, Rusijos, Slovėnijos, Šveicarijos, Ukrainos, Vengrijos ir Vokietijos.

"The Rolex Middle Sea Race" – aukštai reitinguojama regata, dar vadinama "Viduržemio jūros klasika".


Šiame straipsnyje: Ambersail

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių