Naujoji KU studijų prorektorė: „Regionui be universiteto gresia ištuštėjimas“

  • Teksto dydis:

Pastaruoju metu Klaipėdos universitete (KU) netrūksta pokyčių. Nors KU šiuo metu apėmusi nežinomybė dėl nepriklausomo Klaipėdos universiteto statuso išlaikymo, nuo birželio 9 d. pradėjo dirbti naujoji studijų prorektorė prof. dr. Leta Dromantienė. Ilgametę dekanės patirtį Mykolo Romerio universitete turinti mokslininkė gyvenimą sostinėje iškeitė į uostamiestį – į Klaipėdos universitetą, kur ji pasiryžusi įnešti teigiamų naujovių.

– Prorektore, Vilnių iškeitėte į Klaipėdą. Ar pajūris Jums yra artimas?

Taip, pajūris man artimas, čia gyvena daug giminių, draugų, gražūs vaikystės ir jaunystės prisiminimai. Iš Klaipėdos krašto kilęs mano vyras, jau dvylika metų pajūryje turiu antrus namus, kuriuose dabar ir apsigyvenau. Šeima palaikė mano apsisprendimą važiuoti dirbti į Klaipėdą, tai labai sustiprina. Mes visi šeimoje esame aukštojo mokslo proceso dalyviai ir suprantame nūdienos iššūkius.

Na, o galimybė dirbti dominančioje srityje, kur turiu daugiausia kompetencijos ir patirties, yra didžiulė dovana. Esu dėkinga KU rektoriui prof. dr. Eimučiui Juzeliūnui ir KU Tarybai už pasitikėjimą. Atvažiavau čia dirbti, nes patraukė Rektoriaus siekiai kilstelėti universitetą į tarptautinį lygį. Matau galimybę pritaikyti savo ilgametę vadybinę patirtį, kompetencijas ir žinias, įgytas dirbant bei stažuojantis užsienio universitetuose.

KU mane žavi savo kultūros ir mokslo židinio vaidmeniu mieste, stipria regionine politika, unikaliomis jūros mokslų ir technologijų studijų programomis bei moksliniais tyrimais. Dėl to yra gardus kąsnis norintiems jį prisijungti Kauno ar Vilniaus universitetams. Mane žavi ir kūrybinga, iniciatyvi akademinė bendruomenė, universiteto aura. Neatsistebiu miesto vadovų, verslo žmonių parama universitetui, jų rūpesčiu ir sutelktumu ginant universiteto, kartu miesto ir regiono interesus.

– Vos kelios dienos naujame darbe, kokie pirmieji įspūdžiai?

– Čia sutikau puikų kolektyvą, jau matau, ką bus galima padaryti. Susitikau su Studijų ir Studentų reikalų skyrių darbuotojais: man įdomu, kas už ką atsakingas ir kaip dirba žmonės. Galiu pasidžiaugti, kad per pirmas tris darbo dienas su kolegomis sutarėme net dėl trijų jungtinių studijų programų su užsienio universitetais. Būdama dekane dirbau su jungtinėmis programomis, užsienio studentais, tarptautinėmis programomis, modulinėmis studijomis, todėl galiu drąsiai sakyti, kad KU turi didžiulį tarptautinių studijų plėtros potencialą. Ypač Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakultetas, vienintelis Lietuvoje ar net Baltijos jūros regione vykdantis unikalias studijų programas. Fakultetas puoselėja ryšius su užsienio universitetais. Su užsienio universitetais programas kartu rengia ir Sveikatos mokslų fakultetas. Prasmingus tarptautinius renginius – metodologijos seminarus, mokslines konferencijas – rengia ir kiti Klaipėdos universiteto padaliniai.

– Jūs turite daug tarptautinės patirties, be to, 17 metų dirbote dekane, kiek tai artima naujam studijų prorektorės darbui? 

– Dirbti studijų prorektore man reiškia didesnę atsakomybę ir įsipareigojimą akademinei bendruomenei, įvairiapusišką veiklą, nors siekiai ir darbai – panašūs. Svarbu kryptingai kurti universiteto studijų strategiją bendradarbiaujant su universiteto padaliniais. Turiu ir prorektorės darbo patirties, nes beveik trejus metus dirbau Šiaulių universiteto mokslo prorektore.

Dalyvavau stažuotėse, mokslinėse konferencijose ir seminaruose, Erasmus programos mainuose beveik visose ES šalyse, Šveicarijoje, JAV, Čilėje, Turkijoje, Malaizijoje. Mokiausi intensyviuose aukštųjų mokyklų vadovų kursuose Harvardo universiteto Švietimo vadybos institute. Manau, kad toks ir yra aukštojo mokslo vadybininko uždavinys: mąstyti globaliai, veikti lokaliai. Norisi į Klaipėdos universitetą perkelti gerąją kitų universitetų patirtį.

– Pastaruoju metu vis kalbama apie studijų kokybės gerinimą. Kaip planuojate gerinti Klaipėdos universiteto kokybę?

– Visų pirma, siekiant kokybiško studijų proceso, turi būti užtikrinta studijų ir mokslo vienovė. Dėstytojas į studijų procesą turi integruoti savo mokslinių tyrimų rezultatus. Taip studentai gautų naujausių mokslo žinių, priešingu atveju mokymas bus vadovėlinis, mokyklinis, tai ne studijos.

Rūpindamasi studijų kokybe, vadovaujuosi Pasaulio universitetų asociacijos nuostata, kad studijų procesas turi remtis keturiais principais: atitikimas regiono, nacionaliniams poreikiams, studijų prieinamumas, jų tarptautiškumas ir rentabilumas. Todėl būtina toliau plėtoti jūrų technologijų studijų programas. Dažnai, kalbant apie atitikimą regiono poreikiams, girdime, kad KU turėtų būti technologijų universitetas. Iš tiesų KU išplėtotos unikalios technologijų ir fizinių mokslų studijų programos, kurių neturi joks kitas Lietuvos universitetas. Be to, į regioną orientuotos tarptautinį pripažinimą pelniusios sveikatos mokslų studijų programos. 

Universitetas neįsivaizduojamas be humanitarinių, socialinių mokslų ir menų studijų programų. Svarbu pritraukti į jas kuo daugiau užsienio studentų, rengti jungtines programas su užsienio universitetais, taip sudarant studentams galimybę įgyti jungtinio dvigubo universiteto diplomą. Tai prisidėtų prie studijų tarptautinimo, kartu mažintų studijų programos vykdymo sąnaudas, jas dalijantis keliems universitetams.

Tokių iniciatyvų jau yra Jūros technologijos ir gamtos mokslų fakultete (JTGMF): šiuo metu fakulteto dekanė doc. dr. R. Mickevičienė rengia studijų programą su Vilniaus Gedimino technikos ir Lappeenranta technologijos (Suomija) universitetais; Sveikatos mokslų fakultetas (SvMF) rengia jungtinę studijų programą su Talino universitetu (Estija). Studijų patrauklumą kartais lemia ir dėstytojo asmenybė: ką tik pasirašyta sutartis su Liepojos universitetu dėl Vaidybos bakalauro studijų programos vykdymo KU, taigi studentai iš Latvijos atvyks studijuoti vaidybos meno pas prof. Valentiną Masalskį. Tai KU pasididžiavimas ir sektinas pavyzdys, kaip pritraukti į universitetą geriausius Lietuvos ir užsienio universitetų dėstytojus, mokslininkus. Didžiulį studijų tarptautinimo potencialą turi Baltijos regiono istorijos ir archeologijos institutas (BRIAI), vykdantis tarpdisciplininius mokslinius tyrimus bei turintis strateginių partnerių užsienyje. Neišnaudotas ir Socialinių mokslų (SvMF) bei Humanitarinių ir ugdymo mokslo (HUMF) fakultetų potencialas.

 


Šiame straipsnyje: Klaipėdos Universitetas 25

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių