Pėsčiųjų perėjos nemirtingumo negarantuoja

Kiekvienas turime prigimtinę teisę judėti, tačiau pasirūpinti saugumu privalome patys. Saugaus eismo specialistai, žvelgdami į pėsčiųjų elgesį kelyje, ragina sugriauti mitą, kad pėsčiųjų perėjoje pėsčiasis gali nesirūpinti dėl savo saugumo.

Teisės ir pareigos

Iki rugsėjo 26 d. Kauno miesto keliuose žuvo šeši žmonės. Net du iš jų – rugsėjo mėnesį. Abu žuvusieji buvo pėstieji, vienas jų – 7-erių metų mergaitė. Iš viso per šiuos metus jau žuvo keturi pėstieji. Tik vienas jų ėjo per perėją. Vis dėlto saugaus eismo specialistai pastebi, kad net ir žingsniuodami pėsčiųjų perėjomis žmonės pamiršta įvertinti, ar jie elgiasi saugiai.

Kauno technologijos universiteto docentas Martynas Starevičius pastebi, kad pėsčiųjų saugumu susirūpinę specialistai sprendžia, kokiomis priemonėmis kovoti su pėsčiaisiais, kurie į kelią įžengia visiškai nevertindami to, kas vyksta aplinkoje.

"Naujausia problema – išmaniosios technologijos. Tikriausiai ne vienam vairuojančiajam teko matyti, kaip į perėją įžengia žmogus, naudodamasis mobiliuoju telefonu ir net nekreipia dėmesio, spės ar ne iki pėsčiųjų perėjos sustoti transporto priemonės", – beveik kasdienę situaciją keliuose nupasakojo pašnekovas.

Atsakymo į klausimą, ką daryti, kad taip nebūtų neranda ne tik mūsų šalies specialistai. Pasak M.Starevičiaus, turėtų padėti pėsčiųjų švietimas ir įvairios reklamos žiniasklaidos priemonėse.

"Pėstiesiems reikia parodyti, kuo jie rizikuoja elgdamiesi nesaugiai gatvėje. Ne visuomet automobilio vairuotojas, net ir pamatęs, kad pėsčiasis žengia į perėją, sugebės sustabdyti automobilį ir ne visuomet dėl to galime kaltinti vairuotoją. Galbūt kelio danga buvo šlapia ir stabdymo kelias pailgėjo, o gal ir mašinoje staiga atsirado kažkoks gedimas", – galimus scenarijus dėstė M.Starevičius.

Pėsčiuosius jis paragino prisiminti, kad jie šansus išsaugoti gyvybę turi tik tada, kai automobilio greitis yra ne didesnis nei 30 km/val., o jam didėjant galimybių likti gyvam po susidūrimo su transporto priemone smarkiai mažėja. "Kai automobilio greitis siekia apie 80 km/val., susidūrimo atveju pėsčiasis neturi jokių galimybių likti gyvas", – tvirtino mokslininkas. KTU docentas pastebėjo, kad šiandien pėstieji žino savo teises, tačiau primiršta pareigas

Pasigenda socialinės reklamos

M.Starevičiaus mintims antrino ir Kelių ir transporto tyrimo instituto Saugaus eismo skyriaus viršininkas Mindaugas Katkus. Jo teigimu, yra susiklosčiusi klaidinga nuomonė, kad pėsčiųjų perėja užtikrina saugumą.

"Manau, kad žmonės, kirsdami važiuojamąją dalį net ir pėsčiųjų perėjoje, per dažnai patiki savo gyvybę kitiems, kad kažkas kitas, o ne jie patys save apsaugotų", – "Kauno dienai" sakė M.Katkus.

Specialistas tvirtino, kad nuo senų laikų dar įsigalėjęs mitas, jog vairuotojas, užimdamas stipresniojo poziciją, turi apsaugoti pėsčiąjį, tačiau net ir bandydamas taip pasielgti gali to nesugebėti dėl fizikinių priežasčių.

"Dėl eismo įvykių, kai nukenčia pėstieji, mūsų šalyje visuomet skubama nukryžiuoti vairuotoją, tačiau ar kiekvienas pėsčiasis gali pasakyti, kad žino, kokiomis taisyklėmis vadovaujantis reikia kirsti važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjoje?" – retoriškai klausė M.Katkus.


Šiame straipsnyje: pėstiejivairuotojainelaimės

NAUJAUSI KOMENTARAI

Dunduliams vairuotojams

Dunduliams vairuotojams portretas
jie ties pesciuju perejomis ne tik nesumazina greicio, bet dar ji padidina, kad galetu nukepti koki poensininbka, juk uz ji niekas nebaus. Pati gyvenu netoli Europos prospekto,tai tuo isitikinau nekarta. Cia jie laksto kaip po autostrada, niekada nesustos kad praleistu pesciuju.

problema

problema portretas
Dar viena problema-nepaženklintos, nusitrynusios, blogai apšviestos perėjos. Bent jau ženklus prieš perėjas reikia pastatyti taip, kad visiems iš tolo būtų aiškiai matomi, sutvarkyti apšvietimą, o nesaugiausias perėjas apskritai panaikinti.

Tai ar nereikia

Tai ar nereikia portretas
pries pereja letinti greiti ir vairuotojui matyti,kas joje vyksta.Je ne,tai nesistebekit,kad pestieji kerta gatve nors ir neleistinoj,bet saugioj vietoj. Seniau perejoj pestieji jautesi saugus,nes vairuotojai neislaikydavo egzamino,jei neletino greicio ir neisitikindavo,jog nera pesciuju!
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių