Kaune – mįslinga upeivio-motoristo žūtis

  • Teksto dydis:

Kaune sekmadienį rastas nuskendęs valstybinės įmonės "Vidaus vandens kelių direkcija" upeivis-motoristas. Įtariama, kad jis iškrito iš žemsiurbės. Tai - jau antra šios įmonės darbuotojo žūtis šiais metais, susijusi su darbais Nemune. 

Dingo vakare, pranešta ryte

Kauno apskrities vyriausiajam policijos komisariatui apie tai, kad naktį iš žemsiurbės dingo upeivis-motoristas A.B., gimęs 1956 metais, buvo pranešta sekmadienį, po 8 val. ryto.

Pasak Vidaus vandens kelių direkcijos generalinio direktoriaus Antano Ivanausko, mįslinga nelaimė greičiausiai įvyko šeštadienio vakare, baigus planinius darbus.

Paskutinį kartą A.B., kuris turėjo galimybę likti nakvoti laive, bet galėjo ir grįžti į namus, kolegos matė apie aštuntą vakaro. Nakvoti likęs kapitonas pasigedo A.B. vėlai vakare. Po kurio laiko susisiekus su pastarojo artimaisiais, paaiškėjo, kad jis namo negrįžo. Tada ir buvo kreiptasi į policiją.   

Rastas ties Lampėdžiais

Susipažinę su pirminėmis A.B. dingimo aplinkybėmis, po valandos policijos pareigūnai jau prašė ugniagesių gelbėtojų narų pagalbos. Šie dingusiojo kūną aptiko po beveik porą valandų trukusių paieškų - ties Lampėdžiuose esančia Romuvos gatve. Skenduolis rastas pusantro metro gylyje apie metro atstumu nuo kranto.

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą A.B. mirties priežasčiai nustatyti.

Pirmadienį savąjį nelaimės aplinkybių tyrimą pradėjo ir Darbo inspekcija. Anot jos Kauno skyriaus vedėjo Mindaugo Balašaičio, pranešimą apie šį įvykį jie gavo tik pirmadienio vidurdienį. Jame Vidaus vandens kelių direkcijos administracija akcentuoja, kad upeivis-motoristas A.B. dingo po darbo valandų ir galimai nuskendo.

Įvykio aplinkybių tyrimas patikėtas tam pačiam darbo inspektoriui, kuris tyrė gegužės 4-osios tragediją, per kurią Nemune nuskendo šios valstybės įmonės žemkasės kapitonas-mechanikas S.Z.

Netinkamai organizavo darbus

Kaip jau rašyta, 65-erių S.Z. žuvo darbo metu - apie 16 val. Darbo inspekcija konstatavo, kad dėl netinkamo darbų organizavimo.

Tądien S.Z. su kolega - kitu žemkasės "Nemuno-7" kapitonu-mechaniku  -gabeno motorine valtimi trosą, siekiant pritvirtinti žemkasę saugioje vietoje, nes dėl akmenuoto upės dugno jos inkaras nelaikė žemsiurbės stabilioje padėtyje. Tačiau Darbo inspekcija nustatė, kad tai jie darė ne specialiai tam skirta ir pritaikyta valtimi ir be gelbėjimosi liemenių, nes šios nebuvo jiems išduotos. Dėl šių priežasčių, apiplaukiant tilto atramą, kai baigėsi valtyje buvęs lynas, ir įvyko nelaimė. Jo gale buvusi kilpa neatsikabino nuo kairiojo borto knechto ir apvertė valtį.

Šiai virstant abu kapitonai-mechanikai šoko į vandenį. Iš motorlaivio "Vitingas" jiems buvo išmesti du gelbėjimosi ratai. Tačiau S.Z. jo nesugriebė ir nuskendo.

Po tragedijos Darbo inspekcija konstatavo ir tai, kad Nemuno dugno valymo darbui tada nebuvo parengta technologinė kortelė, kurioje būtų numatytos konkrečios darbuotojų saugą ir sveikatą užtikrinančios priemonės. O šie, savo ruožtu, nebuvo su jomis pasirašytinai supažindinti ir įpareigoti jų laikytis.

Anot A.Ivanausko, policija ikiteisminio tyrimo dėl gegužės 4-osios tragedijos dar nebaigė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių