Už Lietuvos vienybę – šliaužte per Vytauto Didžiojo tiltą

Netradiciniais perfomansais garsėjantis kaunietis menininkas Ramūnas Jaras antrąją šv. Velykų dieną Lietuvos vienybės labui peršliaužė Vytauto Didžiojo tiltą ir požeminę perėją.

Absurdo performansas, protestuojantis prieš Lietuvos visuomenės susiskaldymą, prasidėjo prie Veiverių gatvės perėjos ir pasibaigė kitoje Vytauto Didžiojo tilto pusėje, Karaliaus Mindaugo prospekto požeminėje perėjoje.

„Daug kas viešai rašė ir kalbėjo, kad laikas nustoti nekęsti vieni kitų. Tačiau situacija nesikeičia. Galbūt akcijos absurdiškumas atkreips dėmesį į harmonijos visuomenėje būtinumą?“ – prieš savo akciją teigė R.Jaras.

Performanso metu Ramūnas vilkėjo kaukę, jo akis dengė saulės akiniai. Po pilvu menininkas prisirišo medinę apie 70 cm ilgio lentą su ratukais, ant alkūnių ir kelių užsidėjo apsaugas.

„Kodėl aš su kauke? Gyvename teisinėje valstybėje“, – prieš performanso pradžią kalbėjo Ramūnas, prisipažinęs, kad treniruodamasis Šilainiuose nušliaužė 3 kilometrus.

Netrukus 40 metų amžiaus R.Jaras, lydimas dviejų jam talkinusių vaikinų, vilkėjusių liemenes su atšvaitais, pradėjo šliaužti per pėsčiųjų perėją Veiverių gatvėje.

Po to sliuogė per 256 metrų ilgio tiltą. Pravažiuojančių automobilių vairuotojai, keleiviai ir praeiviai neslėpė nuostabos dėl neregėto reginio.

Pėsčiųjų perėją ir tiltą menininkas peršliaužė per 29 minutes. Dar 9 minutes R.Jaras užtruko šliauždamas iki požeminės perėjos už tilto, laiptais žemyn. Akciją baigė peršliaužęs požeminę perėją.

"Labai didelis kaifas buvo tai daryti lėtai, – klūpėdamas su suplyšusiais džinsais vėliau sakė R.Jaras. – Kraujas ant rankų? Niekis. 1998 metais, kai su replėmis scenoje skaldžiau butelį, buvo daug įdomiau. Dabar noriu susivokti, kad tai padariau".

Performansas, kaip įprasta šiam žanrui, buvo absurdiškas, tačiau jį menininkas iššifravo taip: Kaunas yra tarp Suvalkijos ir Aukštaitijos, šie du regionai skiriami Nemuno upės.

„Ši akcija – tai tarsi bandymas suvienyti du skirtingus etninius regionus. Galbūt tai, kad per lietuviškiausią Lietuvos miestą eina regionų skiriančioji linija ir yra Lietuvos visuomenės susiskaidymo priežastis? – svarstė R.Jaras. – Nes kur daugiau jos ieškoti? Šliaužimas suprantamas kaip dar nuolankesnis, dar labiau nusižeminęs veiksmas nei atsiklaupimas. Tai aliuzija į siekį gauti nuodėmių išrišimą gulint ant bažnyčios grindų“.

Performansas buvo suderintas su reikiamomis instancijomis.

Rašytojas, kompozitorius, muzikantas R.Jaras yra pagarsėjęs ne vienu ekstravagantišku performansu. Kauno prekybos ir laisvalaikio centre Ramūnas yra skaitęs savo poeziją akvariume, vilkėdamas naro kostiumu.

1996 metais plačiai nuskambėjo istorija, kai ekscentriškas menininkas, atlikęs savo kūrinį fortepijonui ir balsui Kauno menininkų namuose, išsitraukė iš anksto parengtą ekskrementą ir pasiūlė jį paragauti publikai.


Šiame straipsnyje: Ramūnas JarasLietuvavienybė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Nesuprantu

Nesuprantu portretas
Duok durniui kelią...

to nesuprantu

to nesuprantu portretas
kask giliau

geras posakis

geras posakis portretas
,,durnius ant ratukų,, tik čia jau posakio transformacija, kuri provokuoja kitokį vertinimą...
VISI KOMENTARAI 49

Galerijos

Daugiau straipsnių