- Vaida Milkova
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vakar vykstantieji į darbą per Č.Radzinausko tiltą Kaune buvo maloniai nustebinti: jokių eismo trikdžių. Rangovai tikina atsižvelgę į prašymus paspartinti tilto remontą ir darantys darbų pertrauką iki popiežiaus vizito.
Nusižengė kokybei?
"Greičiau baigėme darbus vienoje eismo juostoje, dabar padarysime pertrauką iki popiežiaus vizito", – sakė tilto remonto darbų rangovės bendrovės "Tiltuva" direktorius Vytautas Vancevičius.
Per mėnesį planuoti atlikti darbai keičiant tilto deformacinius pjūvius vienoje eismo juostoje (važiuojant nuo Akademijos link IX forto) buvo atlikti per septyniolika kalendorinių dienų. Kad paspartintų darbus itin didelių eismo srautų kelyje "Via Baltica", rangovas puse lūpų užsiminė atlikęs tam tikrų nusižengimų kokybei.
"Pakeitus tilto deformacinius pjūvius, yra 28 parų betono stingimo technologinis procesas, po to dar ant viršaus reikia kloti izoliacines medžiagas, asfaltą. Kad apsisaugočiau nuo kokybės pažeidimų, galiu duoti 28 paras vien betonui sustingti ir nevykdyti jokių kitų darbų. Kai dabar visi skambina, skundžiasi, visokius raštus siuntinėja ir Seimo pirmininko, ir susisiekimo ministro vardu, vyksta tam tikras psichologinis spaudimas, turiu nusižengti kokybei", – sakė V.Vancevičius. Jis neatskleidė, kiek parų iš tiesų skyrė betonui sustingti. "Nesakysiu, nes paskui mane iš darbo išmes", – nedaugžodžiavo pašnekovas, tačiau tikino, kad dėl to tiltas neįgrius.
Nuo rugsėjo 25 d. bus uždaryta kita eismo juosta – tilto deformaciniai pjūviai bus keičiami joje. Pasak rangovo, ši eismo juosta dėl remonto darbų bus uždaryta maždaug iki spalio 11–12 d.
Įžvelgė saugumo grėsmių
Ringaudų ir Akademijos gyventojai neslėpė dėl beveik tris savaites trukusių didžiulių eismo spūsčių kreipęsi į atsakingas institucijas, prašydami paspartinti tilto remonto darbus. Ringaudų bendruomenės centro vardu raštas buvo išsiųstas Seimo pirmininkui, susisiekimo ministrui, tilto remonto darbų konkursą paskelbusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriui. Kad tiltas būtų greičiau suremontuotas, aktualu ir Seimo pirmininkui Viktorui Pranckiečiui, kuris iš savo namų Ringaudų seniūnijoje kartais vyksta į posėdžius Vilniuje, pakeliui kirsdamas šį tiltą.
Vienas Akademijos seniūnaičių Dainius Šeronas sakė inicijuojantis šios seniūnijos seniūnaičių, Akademijos bendruomenės centro pirmininkės kreipimąsi į krašto apsaugos ir susisiekimo ministrus, premjerą. Esamomis sąlygomis remontuojant tiltą jis įžvelgė grėsmių nacionaliniam saugumui. "Tuo pačiu metu uždarytas ir Ateities plentas, kai pro Rokus, per Kauno HE, po to – Ateities plentu būtų galima apvažiuoti Kauną. Reikia visiškai negalvoti, kad du tokius strateginės reikšmės kelius remontuotum vienu metu. Perkame tankus, bet uždarome kelius, kad, esant reikalui, negalėtų važiuoti karinė technika, nors čia pat – prie Jonavos – bazuojasi NATO kariai", – piktinosi D.Šeronas. Pasak jo, kreipimusi bus prašoma ir atlikti tyrimą dėl galimų korupcijos apraiškų, nes vėl remontuojamas prieš keletą metų remontuotas tiltas.
Atsakingų asmenų prašėme, kad institucijos, skelbiančius konkursą ir atliekančios remonto darbus, tuos darbus derintų su savivaldomis, nes dabar Kaunas apgaubtas kelių remontų.
Be to, uždarius remontuoti antrąją eismo juostą, Akademijos gyventojas siūlo eismą geriau nukreipti ne pirmąja eismo juosta, o antrąja: "Eismą link tilto nukeipus kairiąja, arba antrąja, eismo juosta, taip neužsikimštų ta avarinė eismo juosta, kuria dabar laikinai leidžiama važiuoti link Marvelės. Nes dabar ši eismo juosta dažnai užsikemša dėl to, kad joje užstringa norintieji persirikiuoti į pirmąją eismo juostą, kurioje – nuolatinė spūstis." Iki šiol, seniūnaičio žodžiais, eismas remontuojamu tiltu buvo organizuojamas negrabiai.
Pasigedo susikalbėjimo
Vykstant tilto remonto darbams, piko valandomis spūstyje užstrigusių automobilių eilės dažnai nusidriekdavo apie 5 km, yra buvę, kad jos nusidriekė nuo tilto iki Mastaičių – apie 9 km. Į policiją ėmė plūsti pranešimai apie beveik neišvažiuojamą kelią.
Pastabų dėl tilto remonto darbų jų užsakovams turi ir policija. Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra patikino, kad, siekiant bent kiek pagerinti eismo sąlygas šiame kelio "Via Baltica" ruože, buvo kalbėta su valstybės įmonės "Kelių priežiūra" Centro regiono atstovais, rangovais. Į kai kurias pastabas buvo atsižvelgta. Jis patikino, kad, atnaujinus tilto remontą toje "Via Balticos" atkarpoje, kurioje formuojasi eismo spūstys, vėl nuolatos patruliuos policijos patrulis.
"Jei įvyksta eismo įvykis, jis gali operatyviai reaguoti ir bent šiek tiek sumažinti dėl tokio įvykių paprastai papildomai susiformuojančią spūstį. Juk žmonės iš nevilties ir gal iš pykčio būna, kad ir kitiems užstato, kad neišvažiuotų. Bandysime kontroliuoti, kad tokių atvejų nebūtų", – žadėjo R.Kemzūra.
Jis taip pat apgailestavo, kad dėl Ateities plento remonto neįmanoma dalį eismo iš "Via Baltica" nukreipti šiuo Kauno aplinkkeliu. "Atsakingų asmenų prašėme, kad institucijos, skelbiančius konkursą ir atliekančios remonto darbus, tuos darbus derintų su savivaldomis, nes dabar Kaunas apgaubtas kelių remontų. Prašėme bendrauti su savivaldomis, ieškoti bendrų sprendimų. Manome, kad šiuo atveju galėjo būti daugiau susikalbėjimo. Būtų buvę daug geriau, jei būtume iš anksto pradėję apie tai diskutuoti, o ne tada, kai pusė tilto jau išpjauta", – pasak R.Kemzūros, jei ateityje tokie darbai bus iš anksto derinami su savivaldomis, didelių problemų bus išvengta.
Liko neatsakytų klausimų
Gilinantis į tilto remontą, kilo klausimų Susisiekimo ministerijai. Ar kelių ir tiltų remontai Lietuvoje vyksta nenusižengiant kokybei, bet maksimaliai greitai?
Kodėl Lietuvoje remontuojant valstybinės reikšmės kelius nėra praktikos dirbti dviem pamainomis ir savaitgaliais? Ar, planuojant automagistralių remontus, yra preliminariai skaičiuojama, kokias eismo spūstis jie sukels ir darbus siekiama planuoti tuo metu, kai eismo spūstys – mažiausios? Ar yra skaičiuojama, kokius nuostolius dėl tokių remontų patiria vežėjai ir, planuojant darbus, bandoma kiek įmanoma tuos nuostolius sumažinti, kaip ir oro taršą, susidarančių spūsčių teritorijose?
Į šiuos raštu nusiųstus klausimus Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Dalia Perednienė atsiuntė itin lakonišką atsakymą: "Apgailestaujame dėl eismo trikdžių, tačiau, LAKD duomenimis, minėti eismo apribojimai būtini dėl specifinio atliekamos tilto rekonstrukcijos pobūdžio – tilto deformacinių siūlių remonto. Remonto darbams vykstant ant tilto, darbo zonoje neįmanoma sutelkti daugiau mechanizmų, kadangi tai keltų pavojų kita eismo juosta judančiam transportui."
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų10
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė82
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas9
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms15
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...