- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauniečiai vis daugiau laiko praleidžia prie vandens, stebi tai, kas vyksta mūsų upėse, ežeruose, kituose vandens telkiniuose.
Vieną miestietį sutrikdė Neryje ties Kauno pilimi pamatytas vandens kelių ženklas, skelbiantis eksploatuojamo vidaus vandenų kelio pabaigą.
Ženklas plūduriuoja prieš P.Vileišio tiltą, plaukiant Nerimi nuo Nemuno prieš srovę.
Ką turėtų daryti plaukiantieji, pamatę tokį ženklą? Švartuotis prie kranto, bet toje vietoje nėra tam specialios vietos. Suktis atgal? Ar tikrai draudžiama plaukti toliau? Tokie ir panašūs klausimai kilo ne vienam kauniečiui.
„Tai reiškia, kad iki šio ženklo kelias yra eksploatuojamas, yra laivakelis paženklintas ženklais, vykdomi dugno batimetriniai matavimai, fiksuojami gyliai, vykdomi seklumų šalinimo darbai. Žinoma, kai nukrinta vandens lygis iki kritinio, seklumų šalinimas tampa sudėtingu, apie tokias seklias vietas informaciją skelbiame savo tinklalapyje“, – komentavo Kaune įsikūrusios Vidaus vandens kelių direkcijos Kelių ir hidrotechnikos statinių priežiūros tarnybos viršininkas Aurelijus Rimas.
„Kauno dienos“ skaitytojo nuotr.
Jis teigė, kad laivams už ženklo plaukti galima, tačiau laivavedys tą darytų savo rizika, atsakomybės už blogą kelio būklę laivakelyje ir galimas pasekmes kelio valdytojas (šiuo atveju – direkcija) neprisiima.
Neries dugnas, anot jo, akmeningas, seklus, akmenys iškilę virš vandens paviršiaus. Tad Neryje ties Kaunu plaukti už ženklo būtų galima tik esant vandeningam laikotarpiui, kai upės vandens lygis gerokai pakilęs. „Pavyzdžiui, šiais metais direkcijos laivai buvo nuplaukę iki Doko, kur buvo vykdomi vandens paimos statybos darbai, teikėme vandens transporto paslaugas“, – aiškino A. Rimas.
Laivybos specialistas teigė, kad tinkamą gylį Neryje užtikrinti sunku ir eksploatuojamame 0,5 km ruože iki Kauno pilies, nes, kaip pasakojo, Nerimi pernešami dideli sąnašų kiekiai, kurie nusėda žiotyse ir santakoje, kur sulėtėja upės tėkmė.
Toks pat ženklas plūduriuoja Nemune ties „Žalgirio“ arena. „Toliau vandens kelias neeksploatuojamas, nors jis tęsiasi iki pat Kauno hidroelektrinės. Už šio ženklo aukštupio kryptimi yra M. K. Čiurlionio automobilių tiltas ir Geležinkelio tiltas, kurie sudaro kliūtį laivų plaukimui, formuoja slenkstį upėje. Laivas turėtų plaukti skersai tėkmės, nes tiltų atramos trukdytų plaukti tiesiai. Tai viena sudėtingiausių plaukimui vieta Nemune iki Kauno HE“, – teigė A. Rimas. Esant žemam vandens lygiui plaukti jau ne rizikinga, o tiesiog neįmanoma.
Šiemet Lietuvoje tinkami laivybai, tai yra eksploatuojami, yra 429,7 km vandens kelių. Tai yra 5 km daugiau nei pernai. Būtent tokiu atstumu toliau galima plaukioti Nevėžyje nuo Raudondvario aukštupio kryptimi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų52
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose30
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...