- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiek tiek daugiau nei per pusmetį darbo vietoje žuvus dviem valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) darbuotojams aiškėja, kad darbo sąlygos šioje įstaigoje – nepavydėtinos.
Bijo skųstis
Niekas neapsaugotas nuo nelaimių, tačiau net dvi darbuotojų mirtys per septynis mėnesius valstybės įmonėje, kurioje yra šiek tiek daugiau nei 100 darbuotojų, priverčia suklusti.
Vieno darbuotojo mirtis pripažinta nelaimingu atsitikimu, kurį lydėjo netinkamas darbo organizavimas bei darbuotojų saugos pažeidimai. Kitas žuvo kur kas paslaptingesnėmis aplinkybėmis.
Pastarosios nelaimės aplinkybės dar tiriamos, tačiau žiniasklaidos susidomėjimas profsąjungą paskatino nebetylėti apie sunkią darbuotojų, jų teigimu, dalią šioje valstybinėje įstaigoje.
Respublikinės jungtinės profesinės sąjungos pirmininkas Arvydas Dambrauskas, "Kauno dienos" prašymu susisiekęs su direkcijos profsąjungos nariais, konstatavo, kad darbuotojų padėtis šioje įstaigoje bėgant metams tik prastėja.
Ne telepatai
Patys direkcijos darbuotojai į šią darbuotojų teises ginančią organizaciją šiemet nebuvo kreipęsi. "Bijo skųstis", – nenustebo sąjungos pirmininkas.
"Mes – ne telepatai, nėra signalų ir nežinome, kas ten dedasi. Gerai, kad mums paskambinote, pradedame analizuoti bendrą situaciją valstybinėje įmonėje. Jau dabar aišku, kad turime suaktyvinti direkcijos Sveikatos ir saugos komiteto darbą. Jis, galima sakyti, yra iširęs. Didelė netvarka", – dėstė A.Dambrauskas.
Pasiaiškinęs situaciją, jis pateikė valstybės įstaigoje, atrodytų, sunkiai tikėtinus faktus. "Žmonės yra išnaudojami. Pavyzdžiui, baigę darbą darbuotojai turi sėdėti laive per naktį ir laukti, kol juos pakeis kita pamaina. Už tą laiką jiems yra nesumokama. Arba įsivaizduokite, atlikdami darbus darbuotojai laivu nuplaukė į Rusnę. Pasikeitus pamainai – pasiek namus, kaip nori: atplukdė ir paleido. Sutikite, tai yra neteisinga", – teigė A.Dambrauskas.
Negana to, tai – dar ne visi, pirminiais duomenimis, pažeidimai. "Su daugeliu darbuotojų sudaromos sezoninės sutartys. Pasirodo, net ir direkcijos darbuotojų profsąjungos pirmininkas dirba pagal tokią sutartį", – tęsė A.Dambrauskas. Septynis mėnesius atidirba, penkis – laisvas, po to – vėl įdarbinamas, jeigu nekelia triukšmo.
Žmonės yra išnaudojami. Pavyzdžiui, baigę darbą darbuotojai turi sėdėti laive per naktį ir laukti, kol juos pakeis kita pamaina.
Įsisenėjusios bėdos
Anot jo, pagal įstatymus, VVKD atveju pasibaigus navigacijai darbuotojams turi būti skirti budėjimai, laikinai priskirtos apsaugos, laivų remonto darbuotojų funkcijos arba tiesiog mokama už prastovas, o ne verčiami tenkintis sezoninėmis sutartimis.
"Nueita tokiu keliu… Skambinomės į direkcijos Teisės skyrių, susitiksime su direktoriumi. Daug klausimų kilo. Šitą padėtį reikia taisyti. Turėsime juos drausminti. Taip pat planuojame susitikti ir su naujuoju susisiekimo ministru", – veiksmų planą įvardijo profsąjungos vadovas.
A.Dambrauskas minėjo, kad visos šios bėdos direkcijoje – gerokai įsisenėjusios. "Prieš porą metų buvome gavę signalų dėl tokių pačių bėdų. Tuomet išsikovojome, kad dalis darbuotojų dirbtų pagal neterminuotas darbo sutartis. Atėjus naujam direktoriui situacija suprastėjo. Visiškai nepažengta į geresnę pusę", – teigė pašnekovas.
Pats buvo atsakingas
Valstybinės darbo inspekcijos duomenimis, pernai VVKD nelaimingų atsitikimų darbe nėra įvykę, tačiau šiemet situacija visai kitokia. Net dvi aukos. Nedaug trūko, kad aukų būtų buvę ir daugiau.
Gegužę darbo metu nuskendo 65-erių metų žemkasės "Nemuno-7" kapitonas-mechanikas S.Z., o lapkričio pabaigoje upėje negyvas rastas kitas direkcijos darbuotojas – 60-metis upeivis-motoristas A.B.
Teisėsauga ir Valstybinė darbo inspekcija (VDI) pastarąją nelaimę tebetiria, o pirmojo įvykio aplinkybės jau išnagrinėtos. S.Z. žūtis pripažinta nelaimingu atsitikimu.
"Dėl gegužės 4 d. žuvusio S.Z. tyrimas yra nutrauktas. Kadangi dėl šios veikos nukentėjo tik pats mirusysis laivo kapitonas S.Z., kuris ir buvo atsakingas už darbų saugos ir sveikatos apsaugos reikalavimų darbe laikymąsi, kitiems asmenims žala nebuvo padaryta, todėl konstatuotina, kad nepadaryta veika, turinti nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių", – teigė buvusi Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Erika Bogusevičiūtė.
Direkcijos vadovų atsakomybės, informavo E.Bogusevičiūtė, nenustatyta, nes žuvusysis pats buvo atsakingas už darbų saugą tame laive. Viena iš tyrimų metu nustatytų aplinkybių – nebuvo užtikrinta, kad įvykio metu kapitonas-mechanikas S. Z. ir kapitonas-mechanikas A.T. dėvėtų jiems išduotas gelbėjimosi liemenes, o ruošiantis žemkasės švartavimui inkaro lynas buvo išvežamas ne specialiai tam skirta ir pritaikyta valtimi.
"Nelaimingo atsitikimo darbe priežastis – netinkamas darbų organizavimas. Taip pat pažymėtina, kad inspektavimo metu nustatytiems darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimams pašalinti birželio 7 d. surašytas reikalavimas", – teigė VDI Nelaimingų atsitikimų ir profesinių ligų skyriaus vedėjo pavaduotojas Ramūnas Rakauskas.
S.Z. kraujyje alkoholio nerasta, duomenų apie A.B. blaivumą teisėsauga pateikti dar negali.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų52
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose30
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...