Profsąjunga: valstybės įmonėje klesti netvarka

Šiek tiek daugiau nei per pusmetį darbo vietoje žuvus dviem valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) darbuotojams aiškėja, kad darbo sąlygos šioje įstaigoje – nepavydėtinos.

Bijo skųstis

Niekas neapsaugotas nuo nelaimių, tačiau net dvi darbuotojų mirtys per septynis mėnesius valstybės įmonėje, kurioje yra šiek tiek daugiau nei 100 darbuotojų, priverčia suklusti.

Vieno darbuotojo mirtis pripažinta nelaimingu atsitikimu, kurį lydėjo netinkamas darbo organizavimas bei darbuotojų saugos pažeidimai. Kitas žuvo kur kas paslaptingesnėmis aplinkybėmis.

Pastarosios nelaimės aplinkybės dar tiriamos, tačiau žiniasklaidos susidomėjimas profsąjungą paskatino nebetylėti apie sunkią darbuotojų, jų teigimu, dalią šioje valstybinėje įstaigoje.

Respublikinės jungtinės profesinės sąjungos pirmininkas Arvydas Dambrauskas, "Kauno dienos" prašymu susisiekęs su direkcijos profsąjungos nariais, konstatavo, kad darbuotojų padėtis šioje įstaigoje bėgant metams tik prastėja.

Ne telepatai

Patys direkcijos darbuotojai į šią darbuotojų teises ginančią organizaciją šiemet nebuvo kreipęsi. "Bijo skųstis", – nenustebo sąjungos pirmininkas.

"Mes – ne telepatai, nėra signalų ir nežinome, kas ten dedasi. Gerai, kad mums paskambinote, pradedame analizuoti bendrą situaciją valstybinėje įmonėje. Jau dabar aišku, kad turime suaktyvinti direkcijos Sveikatos ir saugos komiteto darbą. Jis, galima sakyti, yra iširęs. Didelė netvarka", – dėstė A.Dambrauskas.

Pasiaiškinęs situaciją, jis pateikė valstybės įstaigoje, atrodytų, sunkiai tikėtinus faktus. "Žmonės yra išnaudojami. Pavyzdžiui, baigę darbą darbuotojai turi sėdėti laive per naktį ir laukti, kol juos pakeis kita pamaina. Už tą laiką jiems yra nesumokama. Arba įsivaizduokite, atlikdami darbus darbuotojai laivu nuplaukė į Rusnę. Pasikeitus pamainai – pasiek namus, kaip nori: atplukdė ir paleido. Sutikite, tai yra neteisinga", – teigė A.Dambrauskas.

Negana to, tai – dar ne visi, pirminiais duomenimis, pažeidimai. "Su daugeliu darbuotojų sudaromos sezoninės sutartys. Pasirodo, net ir direkcijos darbuotojų profsąjungos pirmininkas dirba pagal tokią sutartį", – tęsė A.Dambrauskas. Septynis mėnesius atidirba, penkis – laisvas, po to – vėl įdarbinamas, jeigu nekelia triukšmo.

Žmonės yra išnaudojami. Pavyzdžiui, baigę darbą darbuotojai turi sėdėti laive per naktį ir laukti, kol juos pakeis kita pamaina.

Įsisenėjusios bėdos

Anot jo, pagal įstatymus, VVKD atveju pasibaigus navigacijai darbuotojams turi būti skirti budėjimai, laikinai priskirtos apsaugos, laivų remonto darbuotojų funkcijos arba tiesiog mokama už prastovas, o ne verčiami tenkintis sezoninėmis sutartimis.

"Nueita tokiu keliu… Skambinomės į direkcijos Teisės skyrių, susitiksime su direktoriumi. Daug klausimų kilo. Šitą padėtį reikia taisyti. Turėsime juos drausminti. Taip pat planuojame susitikti ir su naujuoju susisiekimo ministru", – veiksmų planą įvardijo profsąjungos vadovas.

A.Dambrauskas minėjo, kad visos šios bėdos direkcijoje – gerokai įsisenėjusios. "Prieš porą metų buvome gavę signalų dėl tokių pačių bėdų. Tuomet išsikovojome, kad dalis darbuotojų dirbtų pagal neterminuotas darbo sutartis. Atėjus naujam direktoriui situacija suprastėjo. Visiškai nepažengta į geresnę pusę", – teigė pašnekovas.

Pats buvo atsakingas

Valstybinės darbo inspekcijos duomenimis, pernai VVKD nelaimingų atsitikimų darbe nėra įvykę, tačiau šiemet situacija visai kitokia. Net dvi aukos. Nedaug trūko, kad aukų būtų buvę ir daugiau.

Gegužę darbo metu nuskendo 65-erių metų žemkasės "Nemuno-7" kapitonas-mechanikas S.Z., o lapkričio pabaigoje upėje negyvas rastas kitas direkcijos darbuotojas – 60-metis upeivis-motoristas A.B.

Teisėsauga ir Valstybinė darbo inspekcija (VDI) pastarąją nelaimę tebetiria, o pirmojo įvykio aplinkybės jau išnagrinėtos. S.Z. žūtis pripažinta nelaimingu atsitikimu.

"Dėl gegužės 4 d. žuvusio S.Z. tyrimas yra nutrauktas. Kadangi dėl šios veikos nukentėjo tik pats mirusysis laivo kapitonas S.Z., kuris ir buvo atsakingas už darbų saugos ir sveikatos apsaugos reikalavimų darbe laikymąsi, kitiems asmenims žala nebuvo padaryta, todėl konstatuotina, kad nepadaryta veika, turinti nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių", – teigė buvusi Generalinės prokuratūros Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Erika Bogusevičiūtė.

Direkcijos vadovų atsakomybės, informavo E.Bogusevičiūtė, nenustatyta, nes žuvusysis pats buvo atsakingas už darbų saugą tame laive. Viena iš tyrimų metu nustatytų aplinkybių – nebuvo užtikrinta, kad įvykio metu kapitonas-mechanikas S. Z. ir kapitonas-mechanikas A.T. dėvėtų jiems išduotas gelbėjimosi liemenes, o ruošiantis žemkasės švartavimui inkaro lynas buvo išvežamas ne specialiai tam skirta ir pritaikyta valtimi.

"Nelaimingo atsitikimo darbe priežastis – netinkamas darbų organizavimas. Taip pat pažymėtina, kad inspektavimo metu nustatytiems darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimams pašalinti birželio 7 d. surašytas reikalavimas", – teigė VDI Nelaimingų atsitikimų ir profesinių ligų skyriaus vedėjo pavaduotojas Ramūnas Rakauskas.

S.Z. kraujyje alkoholio nerasta, duomenų apie A.B. blaivumą teisėsauga pateikti dar negali.



NAUJAUSI KOMENTARAI

VIP

VIP portretas
Kauno DAINAVOS POLIKLINIKOJE VISAI NERA PROFSAJUNGOS, GYDYTOJAMS SPECIALISTAMS-MOKAMA ALGA , NEATSKAICIUS MOKESCIU-500 ER,VIESOJOJE POLIKLINIKOS ALGU LENTELEJE-MELAGINGI ALGALAPIAI .NUO VASAROS ATEJES BE KONKURSO DIREKTORIUS-nieko nepakeite tik savo saikai algas pakele,premijas,, atejo is ALITOS UAB......IR VADOVAUJA MEDICININEI ISTAIGAI-KAIP FABRIKUI

Anonimas

Anonimas portretas
Laive darbo laiko vienetas yra vachta ( būdėjimas ) ar laivas plaukia ar stovi kai dalis įrengimų ar mechanizmų yra parengties būvyje ir čia negalima lyginti su darbu eilinėje gamykloje. Kur skaičiuojamas darbas darbo laiku ir pasibaigus darbus. gamykloje po darbo yra pėdinama namo. Čia jau navigacijos periodu reikia taikyti laivyno įstatymus ir kodekssą kaip ir jūriniuose laivuose. Kai pradeda laivynui vadovauti kranto žmonės taip ir gaunasi velniava. Jie atsineša ir fabrikų ar statybų tvarką. Ypač dar kai moterytės turi valdžią.

XXX

XXX portretas
As zadu isigyt laiveli,kateri.Naudot manau keturis menesius per metus.Automobilio keliu mokesti moku uz metus.Tai kaip teks moket uz laiveli ar uz metus,ar uz tuos jus navigacijaus menesius,ar tik uz keturis menesius
VISI KOMENTARAI 65

Galerijos

Daugiau straipsnių