- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiandien portale kaunodiena.lt į skaitytojų klausimus atsakė miesto tarybos narys, darbo grupės dėl vidaus vandenų infrastruktūros Kaune vadovas Gintautas Labanauskas. Jo teigimu, šiandien Kaunas galėtų gauti daugiau pajamų iš laivybos, o kauniečiams ir turistams pasiūlyti daugiau vandens pramogų.
Šiandien portale kaunodiena.lt į skaitytojų klausimus atsakė miesto tarybos narys, darbo grupės dėl vidaus vandenų infrastruktūros Kaune vadovas Gintautas Labanauskas. Jo teigimu, šiandien Kaunas galėtų gauti daugiau pajamų iš laivybos, o kauniečiams ir turistams pasiūlyti daugiau vandens pramogų.
– Prisistatote kaip darbo grupės dėl vidaus vandenų infrastruktūros Kaune vadovas. Kas tai per darbo grupė ir ką ji veikia?
– Kaunas yra Lietuvos vidaus vandenų transporto centras, išsidėstęs tarp dviejų didžiausių Lietuvos upių – Nemuno ir Neries. Todėl, siekiant pagerinti vidaus vandenų transporto infrastruktūrą bei laivybos sąlygas Kauno mieste, šių metų rugsėjo 23 d. apskritojo stalo diskusijos "Įrenkime mariną prie "Žalgirio" arenos patys" metu buvo sudaryta darbo grupė, kurios vadovas – Kauno miesto savivaldybės tarybos narys Gintautas Labanauskas, nariai – Kauno m. savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius, AB "Nuova Invest" vadovas Minvydas Znaidauskas, projektavimo studijos vadovas Šarūnas Kiaunė, Ryšių muziejaus direktorė Giedrė Mikaitienė, valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos plėtros direktorė Edita Vaitkūnienė ir Turistinių burlaivių savininkų asociacijos valdybos narys Alvydas Čepkauskas.
Pagrindinis šios darbo grupės uždavinys – suvienyti verslininkų, politikų, mokslininkų, savivaldybės tarnautojų ir visų vidaus vandens naudotojų pastangas, siekiant išvystyti vidaus vandenų infrastruktūrą Kaune. Pirmame etape pritraukus verslininkus būtų galima prie Kauno arenos įrengti minimalią (20-30 vietų) laivų prieplauką, kad būtų galima vandens transportu aplankyti arenoje vykstančius renginius, laikyti laivą žiemojimui tarpnavigaciniu laikotarpiu (preliminari projekto vertė – 200 tūkst. litų).
Sekančiame etape pritraukus ES lėšas būtų galima įrengti rimtą rekreacinį vidaus vandens uostą su visa vidaus vandens uostui būdinga struktūra, taip pat įrengti švartavimosi vietas palei visą krantinę kanale aplink areną, sutvarkyti įplaukimo ir išplaukimo iš Nemuno į kanalą vietas. Šiam tikslui preliminariai prireiktų 15-20 mln. litų (ES lėšų).
– Artėjant naujam ES finansavimo laikotarpiui visi jau planuoja, kokius projektus reikėtų įgyvendinti. Ar savivaldybėje planuojami projektai, susiję su Nemunu ir laivyba Kaune?
– Sukurta darbo grupė siūlo, kaip koreguoti savivaldybės projektus dėl ES lėšų gavimo 2014-2020 m. vandens infrastruktūrai vystyti ir iš anksčiau numatytų prašyti 700 tūkst. litų prašomą sumą didina iki 15-20 mln. litų.
– Ko trūksta Kaune, kad atsigautų laivyba?
– Nepakanka miesto vadovų dėmesio šių klausimų sprendimui. Matyt, per kitas problemas, kurios svarbios Kaunui, neužtenka laiko spręsti prioritetinių laivybos plėtros klausimų, tačiau galima pasidžiaugti, kad šioks toks dėmesys atsiranda ir miesto vadovai taisys klaidas, padarytas statant areną, kitais metais įrengs keleivinę prieplauką prie "Žalgirio" arenos. Vidaus vandens kelių direkcija savo ruožtu, gavusi Susisiekimo ministerijos pritarimą, prailgins farvaterį iki arenos.
– Kiek Kaunas gauna pajamų iš laivybos? Kaip manote, kiek realiai galėtų gauti, jeigu būtų įgyvendinti bent minimalūs sumanymai?
– Viena aišku – Kaunas galėtų gauti daugiau pajamų iš laivybos negu gauna dabar, nes atvykę turistai mielai naudojasi teikiamomis vandens turizmo paslaugomis, čia leisdami atsivežtus eurus, dolerius ir kitą valiutą. Tačiau šiandien mes jiems siūlome gerokai mažiau nei galėtume.
– Ar kauniečiai dar turės galimybę nuplaukti į Nidą?
– Taip, manau, kad nuo kitų metų gegužės mėnesio tokia galimybė atsiras, nes šiandien tam didelį dėmesį skiria Susisiekimo ministerija, o maršruto Kaunas-Nida atgaivinimo klausimą kuruoja viceministras Saulius Girdauskas. Preliminariai šiam maršrutui per metus reikia apie 300 tūkst. litų dotacijų. Prie jų galėtų prisidėti savivaldybės, kurių teritorija yra prie Nemuno ir Kuršių marių.
– Ar kitais metais laivu „Tolstojus“ bus kelionės į Kulautuvą?
– Tikiuosi, kad kitais metais šis reisas bus, kadangi jis labai populiarus tarp kauniečių ir Kauno svečių, tačiau šį maršrutą dotuoja Kauno miesto ir rajono savivaldybės, todėl jos ir turi spręsti.
– Gal galėtumėte daugiau papasakoti apie Kaune statomą krovinių uostą. Kokie kroviniai iš Kauno ir į Kauną plauks?
– Prieplauką planuojame pastatyti 2014 m. pabaigoje. Ji turėtų per metus perkrauti apie pusę milijono tonų krovinių. Pirmame etape bus įrengta 120 m krantinės ir 1 ha teritorijos krovinių sandėliavimui. Hipotetiniai kroviniai galėtų būti anhidridas, iškastas iš Kauno rajone esančio telkinio, ir konteinerinis krovinys iš Skandinavijos. Pavyzdžiui, bendra Olandijos ir Lietuvos įmonė " Nemunas river line" iki 2015 m. planuoja pastatyti 10 vienetų naujų 1000 t talpos baržų ir jomis vykdyti krovinių pervežimą maršrutu Kaunas – Klaipėda.
– Ar planuojama, skatinama, kad prie upių atsirastų daugiau kavinių, užeigų?
– Be jokios abejonės, vidaus vandens kelių plėtros darbo grupė stengiasi suburti savivaldybininkų, mokslininkų, verslininkų ir politikų pajėgas, kad kartu su vidaus vandens kelių gerinimu gerėtų ir pakrančių infrastruktūra, kad šalia vandens kelių atsirastų žaidimų aikštelės, kavinės, interneto prieiga, kad kelionė upe būtų ne darbas, o poilsis.
– Kiek laivų ir mažųjų laivų plaukioja po Nemuną prie Kauno? Ogi du, tai kam reikia tokio "Vasiukų" projekto, gal geriau Kauno marių prieplauką praplėstumėte ir pastatytumėte beakcizio kuro kolonėlę?
– Vandens infrastruktūrą plėsti reikia tiek Nemune, tiek Kauno ir Kuršių mariose, visur turi būti pastatytos degalinės ant vandens, o tai leistų palengvinti kuro užpylimo sąlygas laivų savininkams ir tausoti aplinką, kadangi pilant kurą iš kanistro į laivų bakus nemaža dalis degalų išsilieja į vandenį. Manau, kad taip ir bus – degalines ant vandens pastatysim, tai tik laiko klausimas.
– Ar netrūksta specialistų?
– Vidaus vandens kelių direkcijoje specialistų trūksta, tačiau jiems priimti stinga pinigų. Įmonė vis dar gyvena krizės sąlygomis – žymiai sumažintas darbuotojų skaičius ir atlyginimai. Tačiau tikimės iš šios krizės išbristi, turime vilčių, nes panašu, kad Seime ir Vyriausybėje krizė baigėsi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą15
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?14
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė14
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug13
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Kariuomenė: pratybų metu Kaune gali būti įvesta komendanto valanda – detalės neatskleidžiamos97
Lietuvos kariuomenė surengė spaudos konferenciją, kurios metu viešai nurodė, kad vykstat didžiausioms NATO pratyboms, tam tikrose Kauno ir Vilniaus teritorijose gali būti įvesta komendanto valanda. Paprašius detalizuoti, kokie pratybų vei...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių18
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
300 kg sveriantis kaunietis problemos šaknis surado vaikystės traumose: buvo sunku17
31-erių kaunietis Tomas Maročka neslepia, kad jo kūnas iš dalies tapo kalėjimu. Vyras sveria daugiau nei 300 kg. Neseniai T. Maročka ryžosi ryžtingiems pokyčiams ir chirurginei intervencijai. Jis papasakojo nuo ko atsirado problemos su svoriu. A...