Po tragiškos nelaimės LEZ'e nebegali tylėti: šioje gatvėje – visiškas chaosas

Pirmadienį Kauno LEZ teritorijoje įvykęs tragiškas eismo įvykis nusinešė moters gyvybę. Iškart po jo atsirado žmonių, kurie teigia, kad žuvusiosios nebūtų išgelbėję net tai, jei ji būtų kirtusi gatvę pėsčiųjų perėjoje. Pasirodo, kad jau kuris laikas nelaimės vieta skendi visiškoje tamsoje.

Nelaimė Kauno rajone esančioje Terminalo gatvėje įvyko pirmadienį. Kaip pranešė Policijos departamentas, blaivaus 42-ejų metų vyro automobilis „Volkswagen“ partrenkė ir mirtinai sužalojo apie 70-ies metų amžiaus moterį. Nelaimė įvyko apie dešimt metrų atstumu nuo perėjos.

Su „Kauno diena“ susisiekęs kaunietis Rolandas pasakoja, kad tokios nelaimės šioje vietoje galima buvo tikėtis.

„Ta tragiško įvykio vieta man kasdien po langais. Po šios nelaimės atkreipiau dėmesį, kad čia neveikia gatvės apšvietimas. Didžioji dalis kelio skendi visiškoje tamsoje“, – praėjus kelioms dienoms po nelaimės teigė kaunietis.

Vyro žodžiais kalbant, neveikia nuo pat pėsčiųjų perėjos prasidedanti visa eilė šviestuvų iki pat gatvės galo. Praėjusiais metais šios problemos Rolandas sako nepastebėjęs, bet šiemet veikiančio apšvietimo jis dar nematė.

„Automobilio vairuotojas toje vietoje tikrai gali nepastebėti pėsčiojo, nes prieš pat perėją yra nedidelis kalniukas. Manau, kad nėra didelio skirtumo, ar žuvusi moteris būtų ėjusi perėja, ar, kaip dabar, šalia jos. Ten visa atkarpa – aklina tamsa, todėl tragedijų gali būti ir ateityje“, – apie galimas nelaimes pamąsto pašnekovas.

Ten visa atkarpa – aklina tamsa, todėl tragedijų gali būti ir ateityje.

Pokalbio metu paaiškėja, kad ne tik šviestuvai kartina pėsčiųjų ir vairuotojų gyvenimą.

„Nesu ekspertas ir pats savo akimis nemačiau šios nelaimės, tačiau kažkas turi pasirūpinti, kad tokie atvejai nepasikartotų. Ar patys LEZ atstovai, ar jie turi nukreipti šią problemą atsakingiems asmenims. Čia juk ir ženklai pastatyti bet kokie, gatvės ženklinimas – nesuprantamas. Visiškas chaosas. Dažnai matau, kaip vairuotojai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Ar laukiama dar daugiau tragiškų įvykių?“ – apie kitas nelaimių priežastis užsimena Rolandas.

Jau ne vienerius metus šioje vietoje gyvenantis vyras pasakoja, kad teritorijoje eismas vis intensyvėja, todėl imtis veiksmų dėl eismo dalyvių saugumo – būtina.

„Šioje gatvėje vaikšto nemažai pėsčiųjų, šalia pėsčiųjų perėjos yra autobusų stotelė. Kai kurie žmonės kerta gatvę greitai, todėl matomumas labai svarbus. LEZ'ui tikrai reikia pasitempti šioje vietoje“, – savo teiginius pagrindžia jis.

Žino, bet nieko nedaro?

„Kauno diena“ pasidomėjo, kas atsakingas už šias LEZ teritorijoje esančias problemas, tačiau sulaukta kiek netikėto suinteresuotų asmenų atsakymo.

LEZ vadovas Vytautas Petružis teigė ir apie tragišką įvykį, ir apie problemas dėl apšvietimo žinantis.

„Apšvietimas nebūtinai turi veikti visoje Lietuvoje. Yra daug kelių, kur apšvietimo nėra. Tačiau nėra taip, kad apšvietimas yra kaltas dėl šios avarijos. Juk kiekvienas vairuotojas turi apšvietimą automobilyje, taip pat, reiktų atsižvelgti į greičio ribojimus, o pėstiesiems yra šaligatviai. Mano nuomone, apšvietimas neišgelbės, jei vairuotojas važiuos kaip akis išdegęs“, – „Kauno dienai“ teigė pašnekovas.

V. Petružis užsiminė, kad šiuo metu yra organizuojamas Terminalo gatvės apšvietimas: „Jis bus. Tačiau supraskite, kad čia yra daug dalykų – Kauno rajono savivaldybė, LEZ'o valdymo bendrovė. Šiuo metu sudėtinga paaiškinti, kas ir kaip turėjo tą apšvietimą ten pajungti ir ar išvis turėjo.“

Vadovas pasakoja, kad moters žūtis eismo įvykio metu sukrėtė ir dėl to pergyvenama. Pastebima, kad dažnai prasidedant vakariniam pikui iš LEZ teritorijos vairuotojai skuba išvažiuoti, kad nepakliūtų į eismo spūstis A6 kelyje.

„Manau, kad ir patiems pėstiesiems reiktų pasisaugoti. Neretai jie eina keliu be atšvaitų, ne šaligatviais“, – dėsto V. Petružis.

Kiek ramina vadovo žodžiai, kad tam tikri sprendimai dėl šios gatvės apšvietimo yra daromi: „Jei matysime, kad gatvė ir toliau skendi tamsoje, mes patys imsimės priemonių. Tačiau reiktų atsiminti, kad LEZ nėra kažkokia atsitvėrusi teritorija, o gatvės – mūsų nuosavybė. Tai viešo naudojimo keliai ir už juos atsakingi ne mes vieni.“

Kadangi V. Petružis užsimena, kad gatvės ir jų apšvietimas nėra vien LEZ atsakomybėje, o kartu – ir Kauno rajono savivaldybės, nusprendėme išgirsti ir pastarųjų poziciją.

Jei matysime, kad gatvė ir toliau skendi tamsoje, mes patys imsimės priemonių.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Šarūno Šukevičiaus „Kauno dienai“ pateikė kiek kitokią nuomonę nei LEZ vadovas.

„Pats LEZ'as atsakingas už apšvietimą Terminalo gatvėje. Nepasakysiu, kam konkrečiai – ar seniūnijai, ar LEZ'ui priklauso kelias, bet visa priežiūra yra jų atsakomybėje. Apskaitos skaitliuko mes ten neturime. Sutarties su LEZ'u, kad į tą vietą tiektume elektrą, tikrai nėra“, – sakė savivaldybės atstovas.

Po pokalbio su savivaldybės atstovu belieka viltis, kad LEZ vadovo pažadas imtis veiksmų dėl šios gatvės apšvietimo bus įgyvendintas.


Statistika

Kauno policijos atstovė Justina Kazragytė pateikė duomenis apie eismo įvykius, kuriuose žuvo ar nukentėjo pėstieji.

Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius Kauno mieste eismo įvykiuose buvo sužeisti 89 pėstieji, dar septyni žuvo. Tamsiuoju paros metu žuvo trys pėstieji eismo dalyviai, dar keturi – šviesiu paros metu. Ženklaus skirtumo tarp tamsiojo ir šviesiojo paros meto nepastebima.

Daugelis eismo įvykiuose žuvusių pėsčiųjų eismo dalyvių tamsiuoju paros metu nedėvėjo šviesą atspindinčios liemenės ar atšvaito. Dažniausiai įvardijamos priežastys dėl ko kyla eismo įvykiai, kuriuose žūsta ar sužalojami pėstieji eismo dalyviai – pėsčiųjų nepraleidimas pėsčiųjų perėjoje ir vairuotojų kitų pareigų pėstiesiems nevykdymas, pėsčiųjų važiuojamosios kelio dalies perėjimas arba ėjimas ja ten, kur draudžiama.

Policijos pareigūnai primena pėstiesiems, jog kelyje visuomet reikia elgtis itin atsakingai ir būti budriems. Tamsiuoju paros metu būtina dėvėti atšvaitą ar kitą šviesą atspindintį elementą. Einant per kelią nesinaudoti mobiliojo ryšio priemonėmis ar kitais daiktais, kurie trukdytų saugiai kirsti važiuojamąją kelio dalį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

sergeicikai

sergeicikai portretas
o kam veterinaru gatve zememis uzverte dalis automobiliu ja vaziuodavo o dabar turi terminalo gatve vaziuoti gal ir Sergeicikuose gatve uzversti zememis kad visi per Ramucius vaziuotu kada biurokratai dirbti prades o ne darba imituos

Anonimas

Anonimas portretas
Mokescius mokam, bet valstybei ir savivaldybei nelieka pinigu apsviesti gatves - tuos pinigus pasidalina korumpuoti veikejai. Stumdo kalte vieni kitiems, o zmones nekalti zusta. Tokie neapsviesti keliai yra visoje Lietuvoje ir zmoniu mirtys juose yra uzprogramuotos. Tik durni gali kaltinti pacius pesciuosius, vairuotojus, bloga ora ir pan. Prakeikti valdininkai - apsvieskite gatves kaip normaliose valstybese ir zustanciuju skaicius sumazes iki 0. Bet ar zmogaus gyvybe Lietuvoje ko verta?

kaunietė

kaunietė portretas
Jeigu matot, kad gatvė neapšviesta,duobė, medis pasviręs - skambinkit, praneškit,o tada ieškokit kaltų, kad nesutvarkė ir kas už tai yra atsakingas. Gatvėje neveikia šviestuvai - skambinkit į gatvių apšvietimą, aplinkiniai geriausia žino savo gatvę, ir jos bėdas...o dabar???AA mano kaimynei. Kauno švaros puslapyje yra visi duomenys budinčios dispečerinės, kuri tuoj pat susisiekia su reikalinga institucija...8 800 20000...
VISI KOMENTARAI 16

Galerijos

Daugiau straipsnių