- Kamilė Ščavinskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmadienį Kauno LEZ teritorijoje įvykęs tragiškas eismo įvykis nusinešė moters gyvybę. Iškart po jo atsirado žmonių, kurie teigia, kad žuvusiosios nebūtų išgelbėję net tai, jei ji būtų kirtusi gatvę pėsčiųjų perėjoje. Pasirodo, kad jau kuris laikas nelaimės vieta skendi visiškoje tamsoje.
Nelaimė Kauno rajone esančioje Terminalo gatvėje įvyko pirmadienį. Kaip pranešė Policijos departamentas, blaivaus 42-ejų metų vyro automobilis „Volkswagen“ partrenkė ir mirtinai sužalojo apie 70-ies metų amžiaus moterį. Nelaimė įvyko apie dešimt metrų atstumu nuo perėjos.
Su „Kauno diena“ susisiekęs kaunietis Rolandas pasakoja, kad tokios nelaimės šioje vietoje galima buvo tikėtis.
„Ta tragiško įvykio vieta man kasdien po langais. Po šios nelaimės atkreipiau dėmesį, kad čia neveikia gatvės apšvietimas. Didžioji dalis kelio skendi visiškoje tamsoje“, – praėjus kelioms dienoms po nelaimės teigė kaunietis.
Vyro žodžiais kalbant, neveikia nuo pat pėsčiųjų perėjos prasidedanti visa eilė šviestuvų iki pat gatvės galo. Praėjusiais metais šios problemos Rolandas sako nepastebėjęs, bet šiemet veikiančio apšvietimo jis dar nematė.
„Automobilio vairuotojas toje vietoje tikrai gali nepastebėti pėsčiojo, nes prieš pat perėją yra nedidelis kalniukas. Manau, kad nėra didelio skirtumo, ar žuvusi moteris būtų ėjusi perėja, ar, kaip dabar, šalia jos. Ten visa atkarpa – aklina tamsa, todėl tragedijų gali būti ir ateityje“, – apie galimas nelaimes pamąsto pašnekovas.
Ten visa atkarpa – aklina tamsa, todėl tragedijų gali būti ir ateityje.
Pokalbio metu paaiškėja, kad ne tik šviestuvai kartina pėsčiųjų ir vairuotojų gyvenimą.
„Nesu ekspertas ir pats savo akimis nemačiau šios nelaimės, tačiau kažkas turi pasirūpinti, kad tokie atvejai nepasikartotų. Ar patys LEZ atstovai, ar jie turi nukreipti šią problemą atsakingiems asmenims. Čia juk ir ženklai pastatyti bet kokie, gatvės ženklinimas – nesuprantamas. Visiškas chaosas. Dažnai matau, kaip vairuotojai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Ar laukiama dar daugiau tragiškų įvykių?“ – apie kitas nelaimių priežastis užsimena Rolandas.
Jau ne vienerius metus šioje vietoje gyvenantis vyras pasakoja, kad teritorijoje eismas vis intensyvėja, todėl imtis veiksmų dėl eismo dalyvių saugumo – būtina.
„Šioje gatvėje vaikšto nemažai pėsčiųjų, šalia pėsčiųjų perėjos yra autobusų stotelė. Kai kurie žmonės kerta gatvę greitai, todėl matomumas labai svarbus. LEZ'ui tikrai reikia pasitempti šioje vietoje“, – savo teiginius pagrindžia jis.
Žino, bet nieko nedaro?
„Kauno diena“ pasidomėjo, kas atsakingas už šias LEZ teritorijoje esančias problemas, tačiau sulaukta kiek netikėto suinteresuotų asmenų atsakymo.
LEZ vadovas Vytautas Petružis teigė ir apie tragišką įvykį, ir apie problemas dėl apšvietimo žinantis.
„Apšvietimas nebūtinai turi veikti visoje Lietuvoje. Yra daug kelių, kur apšvietimo nėra. Tačiau nėra taip, kad apšvietimas yra kaltas dėl šios avarijos. Juk kiekvienas vairuotojas turi apšvietimą automobilyje, taip pat, reiktų atsižvelgti į greičio ribojimus, o pėstiesiems yra šaligatviai. Mano nuomone, apšvietimas neišgelbės, jei vairuotojas važiuos kaip akis išdegęs“, – „Kauno dienai“ teigė pašnekovas.
V. Petružis užsiminė, kad šiuo metu yra organizuojamas Terminalo gatvės apšvietimas: „Jis bus. Tačiau supraskite, kad čia yra daug dalykų – Kauno rajono savivaldybė, LEZ'o valdymo bendrovė. Šiuo metu sudėtinga paaiškinti, kas ir kaip turėjo tą apšvietimą ten pajungti ir ar išvis turėjo.“
Vadovas pasakoja, kad moters žūtis eismo įvykio metu sukrėtė ir dėl to pergyvenama. Pastebima, kad dažnai prasidedant vakariniam pikui iš LEZ teritorijos vairuotojai skuba išvažiuoti, kad nepakliūtų į eismo spūstis A6 kelyje.
„Manau, kad ir patiems pėstiesiems reiktų pasisaugoti. Neretai jie eina keliu be atšvaitų, ne šaligatviais“, – dėsto V. Petružis.
Kiek ramina vadovo žodžiai, kad tam tikri sprendimai dėl šios gatvės apšvietimo yra daromi: „Jei matysime, kad gatvė ir toliau skendi tamsoje, mes patys imsimės priemonių. Tačiau reiktų atsiminti, kad LEZ nėra kažkokia atsitvėrusi teritorija, o gatvės – mūsų nuosavybė. Tai viešo naudojimo keliai ir už juos atsakingi ne mes vieni.“
Kadangi V. Petružis užsimena, kad gatvės ir jų apšvietimas nėra vien LEZ atsakomybėje, o kartu – ir Kauno rajono savivaldybės, nusprendėme išgirsti ir pastarųjų poziciją.
Jei matysime, kad gatvė ir toliau skendi tamsoje, mes patys imsimės priemonių.
Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Šarūno Šukevičiaus „Kauno dienai“ pateikė kiek kitokią nuomonę nei LEZ vadovas.
„Pats LEZ'as atsakingas už apšvietimą Terminalo gatvėje. Nepasakysiu, kam konkrečiai – ar seniūnijai, ar LEZ'ui priklauso kelias, bet visa priežiūra yra jų atsakomybėje. Apskaitos skaitliuko mes ten neturime. Sutarties su LEZ'u, kad į tą vietą tiektume elektrą, tikrai nėra“, – sakė savivaldybės atstovas.
Po pokalbio su savivaldybės atstovu belieka viltis, kad LEZ vadovo pažadas imtis veiksmų dėl šios gatvės apšvietimo bus įgyvendintas.
Statistika
Kauno policijos atstovė Justina Kazragytė pateikė duomenis apie eismo įvykius, kuriuose žuvo ar nukentėjo pėstieji.
Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius Kauno mieste eismo įvykiuose buvo sužeisti 89 pėstieji, dar septyni žuvo. Tamsiuoju paros metu žuvo trys pėstieji eismo dalyviai, dar keturi – šviesiu paros metu. Ženklaus skirtumo tarp tamsiojo ir šviesiojo paros meto nepastebima.
Daugelis eismo įvykiuose žuvusių pėsčiųjų eismo dalyvių tamsiuoju paros metu nedėvėjo šviesą atspindinčios liemenės ar atšvaito. Dažniausiai įvardijamos priežastys dėl ko kyla eismo įvykiai, kuriuose žūsta ar sužalojami pėstieji eismo dalyviai – pėsčiųjų nepraleidimas pėsčiųjų perėjoje ir vairuotojų kitų pareigų pėstiesiems nevykdymas, pėsčiųjų važiuojamosios kelio dalies perėjimas arba ėjimas ja ten, kur draudžiama.
Policijos pareigūnai primena pėstiesiems, jog kelyje visuomet reikia elgtis itin atsakingai ir būti budriems. Tamsiuoju paros metu būtina dėvėti atšvaitą ar kitą šviesą atspindintį elementą. Einant per kelią nesinaudoti mobiliojo ryšio priemonėmis ar kitais daiktais, kurie trukdytų saugiai kirsti važiuojamąją kelio dalį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti2
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Kariuomenė: pratybų metu Kaune gali būti įvesta komendanto valanda – detalės neatskleidžiamos92
Lietuvos kariuomenė surengė spaudos konferenciją, kurios metu viešai nurodė, kad vykstat didžiausioms NATO pratyboms, tam tikrose Kauno ir Vilniaus teritorijose gali būti įvesta komendanto valanda. Paprašius detalizuoti, kokie pratybų vei...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių17
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
300 kg sveriantis kaunietis problemos šaknis surado vaikystės traumose: buvo sunku17
31-erių kaunietis Tomas Maročka neslepia, kad jo kūnas iš dalies tapo kalėjimu. Vyras sveria daugiau nei 300 kg. Neseniai T. Maročka ryžosi ryžtingiems pokyčiams ir chirurginei intervencijai. Jis papasakojo nuo ko atsirado problemos su svoriu. A...
-
Šančiškiai: žvejai, susirinkite savo pavojingus žaislus!14
Šančių gyventojai kreipėsi į žvejus, kurie mėgsta žvejoti Nemune, ir prašo susirinkti kabliukus ir kitus žūklės įrankius, nes jie gali sužaloti. Šį kartą ant kabliuko užkibo vedžiotas keturkojis draugas, bet kitą kartą ga...
-
Šilainiuose uždaroma gatvė: alternatyvus maršrutas – pro Vakarinį aplinkkelį5
Šilainiuose, ties Vakariniu aplinkkeliu, uždaroma Vijūkų (senasis šios atkarpos pavadinimas – B. Brazdžionio g.) gatvės atkarpa, tad gyventojai raginami ieškoti kitų kelių, kuriais būtų patogu pasiekti darbus ar namus. ...