- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusių metų pabaigoje saugaus eismo specialistai išsiaiškino, kurios Kauno vietos pavojingiausios vairuotojams ir pėstiesiems. Kiek anksčiau speciali komisija įpareigojo Kauno miesto savivaldybę rekonstruoti dvylika probleminių pėsčiųjų perėjų. Darbų rezultatų ilgai laukti nereikės.
Identifikavo bėdas
Prieš keletą metų iš saugaus eismo specialistų sudaryta darbo grupė atliko Kauno miesto pėsčiųjų perėjų patikrinimą ir pateikė rekomendacijas savivaldybei. Rekomenduojamomis pertvarkyti buvo pripažintos dvylika perėjų. Analizuojant pavojus, kone visose perėjose kaip vienas didžiausių trūkumų išskirtas faktas, kad pėstiesiems iki saugios salelės tenka kirsti daug eismo juostų – nuo trijų iki penkių. Neretai einant nereguliuojama pėsčiųjų perėja pėsčiajam tekdavo kirsti mažiausiai šešias eismo juostas, o transporto eismas šiose vietose buvo gana intensyvus, todėl, pasak specialistų, pėstiesiems kildavo itin didelis pavojus.
Probleminėmis buvo pripažintos šios perėjos: ties Kovo 11–osios g. 116–118 namais, pėsčiųjų perėja ties Savanorių pr. 366, 390, 435A namais. Visos šios perėjos buvo rekomenduojamos perdaryti į reguliuojamas, o vieną jų naikinti nukreipiant pėsčiųjų srautą per kitas perėjas. Rekonstruotinomis buvo pripažintos ir pėsčiųjų perėja prie Taikos pr. 74 ir 77, prie Simono Daukanto progimnazijos.
Didelė perėjų koncentracija, kurias nuo reguliuojamų pėsčiųjų perėjų skyrė 100 m nesiekiantys atstumai, buvo ir kitose Taikos prospekto vietose ties 43, 54 namais. Rekomenduota jas naikinti, pėsčiųjų srautus nukreipiant per reguliuojamą perėją, o žmonių galimybes išeiti į gatvę anksčiau perėjų buvusiose vietose riboti apsauginėmis tvorelėmis. Dar po vieną nesaugią perėją specialistai aptiko ir Nuokalnės gatvėje, Žemaičių plente, Baltų prospekto ir Žemaičių plento sankryžoje bei Tvirtovės alėjoje ties Kauno technikos kolegija.
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino, kad dėmesys skiriamas ne tik šioms, probleminėmis pripažintoms pėsčiųjų perėjoms. "Savivaldybė yra pasirašiusi sutartį su Kelių ir transporto tyrimo institutu, kurio specialistai yra identifikavę apie 80 probleminių eismo saugumo požiūriu taškų, juos ir stengiamės likviduoti", – tvirtino specialistas.
Reikalauja didelių investicijų
Visos dvylika pėsčiųjų perėjų, kurias nesaugiomis eismo dalyviams pripažino eismo saugumo specialistai, tapo saugesnės. Vienose viskas padaryta taip, kaip rekomendavo speciali komisija, kitose saugumą stengtasi padidinti bent minimaliomis priemonėmis.
Problemiškiausia pėsčiųjų perėja yra Nuokalnės gatvėje. Joje pėstieji juda iš Žaliakalnio į Kauno klinikas. Pėsčiųjų srautas čia nėra didelis, tačiau jis stabilus. P.Keras sakė, kad saugiausia šioje vietoje būtų įrengti skirtingų lygių pėsčiųjų perėją, tačiau tokia inžinerinė priemonė pareikalautų nemažų finansinių išteklių, tad kol kas viską pamėginta išspręsti įrengus perėjos apšvietimą, naujus kelio ženklus ir saugumo saleles pėstiesiems. "Naikinti šios pėsčiųjų perėjos neketiname, nes žmonių srautas čia visuomet yra, o iš praktikos esame pastebėję, kad nepasiūlius žmonėms alternatyvos, kaip saugiau kirsti gatvę, jie eitų buvusia senąja perėja, taip keldami pavojų sau", – kalbėjo pašnekovas.
Sunkūs sprendimai laukia ir dėl pėsčiųjų perėjos Baltų prospekto ir Žemaičių plento sankryžoje. Kad pėsčiųjų perėja atitiktų visus saugumo reikalavimus, reikėtų rekonstruoti visą važiuojamąją dalį. Komisijos specialistai šioje vietoje rekomendavo mažinti eismo juostų skaičių tarp sankryžų ir įrengti šviesoforinį transporto srautų ir pėsčiųjų eismo valdymą, tačiau kol kas panaudotos tik būtiniausios eismo saugumo priemonės, o ateityje laukia rimtesnė šios sankryžos pertvarka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė72
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas8
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...