- Vaida Milkova
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nuo vandens – kitokie pakaunės vaizdai
-
R. Kairys
-
G. Mackevičius su sūnumi
-
Nuo vandens – kitokie pakaunės vaizdai
-
S. Gedminas, A. Mažuknienė, R. Mažukna (iš kairės)
-
E. Čiurlionė su dukra
-
Nuo vandens – kitokie pakaunės vaizdai
-
Nuo vandens – kitokie pakaunės vaizdai
-
Nuo vandens – kitokie pakaunės vaizdai
Gaivi vandens vėsa, besikeičiantys pakrančių vaizdai ir kitoks, neįprastas žvilgsnis į žinomas pakrančių vietoves. Vasarą tai skatina keliauti laivais.
Vilioja Kadagių slėnis
Viena didžiausių naujienų šį turizmo sezoną pakaunėje – laivybos maršrutas iš Kauno marių prieplaukos į Kadagių slėnį ir atgal. Laivas "Algirdas", esant daugiau keleivių – ir laivas "Nemunas", iš Kauno marių prieplaukos Kadagių slėnio link kiekvieną šeštadienį pajuda 10 val. Laivui skrodžiant marių vandenį, keliaujantieji klausosi Kauno marių regioninio parko darbuotojų pasakojimų apie nuskendusius kaimus, marių ir jų pakrančių gamtos turtus.
Valandos trukmės pasivaikščiojimas Kadagių slėnyje, kvėpuojant čia augančių tūkstančių kadagių išvalytu oru, einant gražiausiu pažintiniu taku Lietuvoje, ir keleiviai suka atgal.
"Kelionė labai patiko. Plaukiau į Kadagių slėnį ne tik dėl to, kad tai yra naujas maršrutas, bet ir dėl to, kad jis nėra pernelyg ilgas. Ieškojau plaukimo, kuris būtų tinkamas keliauti su leliuku", – išlipusi iš laivo pasakojo jauna mama Evelina Čiurlionė, į 4,5 val. trukmės kelionę leidusis kartu su trijų mėnesių dukryte Elija.
Kauno marių prieplaukoje prisišvartavusio laivo keleivių būryje išsiskyrė aukštas liesas vyriškis su akiniais ir kepure nuo saulės, nuolatos bendraujantis su bendrakeleiviais. "Kadagių slėnis – labai gražus. Iki šiol nebuvau jame lankęsis. Aš neturiu automobilio, o viešuoju transportu abejoju, ar galima jį pasiekti. Aš – netipiškas keleivis. Leidžiuosi į tokias keliones tam, kad geriau suprasčiau jūsų Lietuvą, – šypsojosi iš JAV į Lietuvą atsikraustęs gyventi psichologas Vytas Stoškus. – Keliaudamas bendrauju su įvairiais žmonėmis, dažniausiai – jaunimu. Tai padeda man įlįsti į jų protą. Bendrauju ne tik su lietuviais. Štai šiandien kartu plaukė keturios merginos iš Ispanijos ir du vyriškiai iš Alžyro. Su jais man taip pat buvo labai įdomu pabendrauti."
Iš kajutės nusileido laivo kapitonas Rimantas Mažukna. "Mūsų maršrutai populiarūs: plukdome ir į Rumšiškes, į Birštoną. Keleivių netrūksta, ypač tais atvejais, kai geras oras. Kadangi buvo didelis žmonių srautas, į Kadagių slėnį šiandien leidome du laivus. Laivą "Algirdas" šiandien veda sūnus Robertas", – užsiminė kapitonas.
Jis patikino, kad nors abu laivai pastatyti seniai, bet yra patikimi, šaltuoju metų laiku remontuojami. "Prisimenu, kaip Sankt Peterburge pastatytas "Nemunas" 1960 m., dar iki galutinai pastatant Kauno hidroelektrinę (HE), atplaukė čia, kur dabar Kauno marios. Peterbugiečiai turėjo paspartinti laivo statybą, kad laivas atplauktų iki užtvenkiant Nemuną. Atidarant Kauno HE, šiuo laivu plaukė visa elektrinės priėmimo komisija ir Lietuvos komunistų partijos pirmasis sekretorius Antanas Sniečkus", – prisiminęs senus laikus, šyptelėjo R.Mažukna.
"Mums jau gal ir pailsėti daugiau norėtųsi, bet žmonės sako: norime plaukti. Todėl vis dar plukdome", – prisipažino kapitono žmona Aldona Mažuknienė, atliekanti dispečerės, ir, pasak jos, visus kitus laive reikalingus darbus.
Sujungė Nemuno krantus
Kita naujovė ant vandens – iš Zapyškio į Kulautuvą ir atgal keliantis nedidelis laivas "Vytis". Šaltą penktadienio popietę su fotografu plaukdami "Vytimi", buvome vieninteliai keleiviai. Prieš mus iš Kulautuvos į Zapyškį su dviračiais persikėlę Gintaras Mackevičius su dešimtmečiu sūnumi Justu sakėsi tądien buvę pirmieji kelto keleiviai. "Minsime ratą – pro Zapyškį, Kačerginę, Marvelę, Kauno senamiestį, Vilijampolę ir pro Raudondvarį grįšime namo į Kulautuvą", – sakė kulautuviškis. Pasak jo, numinti per 30 km nebūsiąs labai didelis išbandymas, nes jiedu su sūnumi kasdien važiuoja dviračiais į Raudondvarį ir atgal. "Čia išeis ne ką daugiau, o kitu krantu važiuoti įdomiau – nereikės tuo pačiu keliu grįžti", – pranašumą pabrėžė pašnekovas.
Kelionė iš vienos Nemuno pusės į kitą "Vytimi" pasroviui trunka 8 minutes, prieš srovę – 12 minučių.
Dvylika keleivių, šešis iš jų su dviračiais galintis kelti nedidelis laivelis penktadieniais pirmyn ir atgal plaukia šešis, savaitgaliais – septynis kartus. Pirmasis reisas iš Zapyškio penktadieniais 11.30 val., savaitgaliais – 10 val., paskutinis – 19 val. Iš Kulautuvos pusės laivas paskutinį kartą išplaukia 19.30, nakčiai švartuojasi Zapyškio pusėje.
Pagrindinis keleivių srautas "Vytimi" keliasi savaitgaliais. "Jei oras geras, būna, kad visų ir nesitalpiname. Buvo situacijų, kai galėjome paimti tik dalį iš kartu dviračiais keliaujančios kompanijos. Tada neplaukė visi – nenorėjo atsiskirti. Juk į tą patį krantą sugrįžtame tik po valandos", – prisiminė "Vyties" kapitonas Romualdas Kairys.
12 km nuo Zapyškio žemyn upe, ties Vilkija per Nemuną kelia kitas keltas "Vilkynė". Kol nestartavo "Vytis", "Vilkynė" buvo vienintelis per Nemuną keliantis keltas. "Mes su "Vilkyne" ne konkurentai, mes – draugai. Mes juk automobilių nekeliame", – skirtumą pabrėžė "Vyties" motoristas-kasininkas Aleksandras Makūnas.
Plukdys į Vilkiją
Dar viena šio sezono naujovė – eksperimentiniai plaukimai laivu "Tolstojus" į Vilkiją. Juos organizuoja mažoji bendrija "Nemuno turas". Panašiai kaip į Birštoną, čia bus plukdoma į vieną pusę. "Tokiems plaukimams iš karto organizuojame dvi keleivių grupes. Viena grupė prieplaukoje prie Vytauto Didžiojo bažnyčios su gidu sėda į laivą ir plaukia. Vilkijoje jų laukia ekskursija po šį išskirtinės istorijos miestelį. Po ekskursijos, grupė į laivą nebegrįžta: keliasi į kitą Nemuno pusę keltu "Vilkynė", – pasakojo "Nemuno turo" projektų vadovas Mindaugas Žiedelis. – Šiame krante jų laukia autobusas. Juo grįždami į Kauną, keleiviai aplanko senąją gotikinę Zapyškio bažnyčią, pasivaikščioja kurortine teritorija tapusioje Kačerginėje, čia aplanko pušų apsuptą Šv.Onos koplyčią ir parvažiuoja į Kauną. Kita grupė – atvirkščiai: kelionę pradėjusi autobusu, iš pradžių aplankiusi Kačerginę, Zapyškį, persikėlusi keltu ir apžiūrėjusi Vilkiją, čia sėda į laivą ir parplaukia į Kauno prieplauką."
Laivais keliauti verta – taip net ir gerai žinomas vietoves pamatai nauju žvilgsniu.
Planuojama, kad kelionė truks šešias valandas. Šalia kelių užsakomųjų reisų, šiemet organizuojami du eksperimentiniai plaukimai į Vilkiją – liepos 15 ir rugpjūčio 26 d. "Reikia prisijaukinti klientus, – paaiškino M.Žiedelis. – Panašiai buvo su maršrutu Kauno marios–Birštonas. Jis susiformavo per ketverius metus. Pirmaisiais metais plukdėme tik keturis reisus, kitais – dvylika, devyniolika, o šiemet plukdysime kiekvieną vasaros savaitgalį, ir bilietų birželio mėnesiui jau nebeturime."
Paklaustas, kodėl plukdyti keleivių į vieną įdomiausių pakaunėje miestelių Vilkiją nesiimta anksčiau, pašnekovas atsakė nenorėjęs rizikuoti. "Sunku bendradarbiauti su valstybinėmis įstaigomis, nes jos nelanksčios. Vidaus vandens kelių direkcija nuomoja tik laivą, o jei patiri nuostolių, juos turi pasidengti pats. Kauno mariose – paprasčiau: ten ir pelną, ir nuostolius dalijamės su R.Mažuknos įmone, o čia viskas gula ant mūsų vienų pečių – jokių dotacijų negauname", – užsiminė pašnekovas.
Įprastais maršrutais – iš prieplaukos prie Vytauto bažnyčios į Kulautuvą ir Raudondvarį – savaitgaliais plukdo laivai "Tolstojus" ir "Kaunas". Atplaukusiųjų Kulautuvoje lauks įdomūs pasakojimai apie šį tarpukariu klestėjusį kurortą, Raudondvario dvare keliauninkus pasitiks grafienė Rozalija arba jos kameristė Felicija, praskleidžiančios dvaro paslapčių šydą.
"Plaukimas savaime yra atrakcija, pramoga. Nuo vandens atsiveria labai gražūs pakaunės gamtos vaizdai. Pavyzdžiui, atplaukus Nevėžiu į Raudondvarį, išlipus iš laivo, keliauninkai gali pamatyti neįprastą Raudondvario dvaro vaizdą – tokį, kokio nepamatysi keliaujant automobiliu. Apskritai laivais keliauti verta – taip net ir gerai žinomas vietoves pamatai nauju žvilgsniu", – plaukti kvietė Kauno rajono turizmo ir verslo informacijos centro direktorė Aistė Sinkevičienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė24
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas2
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose32
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa38
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...