Nemuno žiede – intensyvūs tvarkymo darbai

Nemuno žiede šią savaitę tvarkomos saugos zonos, įrengiami atitvarai, o jau balandžio viduryje trasoje savo jėgas galės išbandyti šonaslydžio mėgėjai.

Įtemptas darbas

Šiuo metu Kačerginėje esančiame Nemuno žiede lenktynininkus ir sportinius automobilius pakeitė darbininkai, į trasą atvežę sunkiąją techniką. Atšilus orams toliau tvarkomos trasos prieigos, įrengiami specialūs atitvarai ir vyksta kiti darbai. Net keliose lenktynių trasos vietose darbuojasi apie 20 darbininkų.

"Dabar vyksta praėjusių metų darbų tąsa ir atliekami infrastruktūros gerinimo darbai. Pagrindinis finansuotojas yra Kauno miesto savivaldybė, kuri 2017–2018 m. skyrė 200 tūkst. eurų. Šių investicijų tikslas – padidinti trasos saugumą. Dabar darbininkai įrengia naujas zonas. Jų atstumas nuo pačios trasos iki atitvarų gerokai padidintas, tad dabar sportininkai prireikus galės saugiai sustoti. Šią savaitę vyksta tikrai didieji tvarkymo darbai. Laukėme gerų orų, nes įšalas ir lietus mums be galo trukdė dirbti", – sakė "Nacionalinio žiedo" direktorius Artūras Samochinas.

Rodydamas į žvyrą lyginančią sunkiąją techniką vadovas pasakojo, kad saugumo zonose patiesta speciali geotekstilė, kad skalda nenugrimztų į žemę. Be to, šiose vietose įrengti nauji atitvarai, kurie nelaimės atveju sustabdys automobilius. Kad būtų sušvelnintas smūgis, prie jų dar bus pritvirtintos surištos padangos. Naujieji atitvarai atitiks saugumo reikalavimus.

"Jie dabar yra gerokai atitraukti nuo trasos, nes prieš tai buvo visai šalia važiuojamosios dalies. Be to, jie buvo labai žemi, vos dviejų juostų ir statyti gal prieš kokius 35 metus. Dabar įrengiami trijų juostų atitvarai. Pagal Lietuvos automobilių sporto federacijos metodiką, prie atitvarų bus surištos padangos. Atlikus šiuos darbus, trasoje bus tikrai saugiau", – sakė A.Samochinas.

Darbus atliekančios bendrovės atstovai tikino, kad tiesiojoje "Nemuno žiedo" atkarpoje per dieną įrengiama apie 120 m atitvarų. Šiek tiek sudėtingiau juos įrengti vingiuotose atkarpose.

Laukėme gerų orų, nes įšalas ir lietus mums labai trukdė dirbti.

"Dabar, kur dirbame, yra žvyras, tad gana lengvai einasi. Nepalyginsi su praėjusių metų darbais, kai skendo visa mūsų technika", – pasakojo darbininkai.

Kas jau atlikta?

Nauja įstaiga "Nacionalinis žiedas" įsteigta 2016 m. liepą, tad per pusantrų metų jau nuveikta tikrai nemažai. Iki šiol visoje trasoje jau įrengta maždaug 1,2 km atitvarų. Iškirsti medžiai ir krūmynai, tad automobilių ar motociklų lenktynės bus labiau matomos tiek žiūrovams, tiek teisėjams.

"Daug metų aplink teritoriją buvo apaugę krūmynais, kurie trukdė matomumui tarp teisėjų postų. Dabar tikrai atsivėrė trasos vaizdas", – sakė A.Samochinas.

Sutvarkytas ir avarinis įvažiavimas į trasą. Anksčiau sportininkus pasitikdavo pavojinga, stati siena, į kurią buvo baisu atsitrenkti, o dabar galima saugiau išvažiuoti iš žiedo.

Atlikti ir smulkesni darbai. Trasoje nubraižytos naujos kelio ženklinimo linijos, nupirkta technika vejai pjauti ir kita įranga, būtina trasos priežiūros darbams atlikti.

"Nacionalinio žiedo" direktorius teigė, kad šiuo metu už 100 tūkst. eurų, kuriuos skyrė Kauno rajono savivaldybė, yra atliekamas pačios trasos detalusis techninis projektas, paskui bus siekiama atlikti investicinį projektą ir iš esmės rekonstruoti visą trasą, kurios ilgis – daugiau kaip 3,3 km.

Gyvybinga trasa

Nors šią savaitę "Nemuno žiede" važinėjasi traktoriai ir sunkvežimiai, tačiau tai nereiškia, kad trasa neveikia. Jau balandžio 14 d. čia svils padangos ir gaus automobilių varikliai, nes prasidės šonaslydžio sezonas. VšĮ "Nacionalinis žiedas" vadovas atkreipė dėmesį, kad pirmąjį vasaros savaitgalį vyks neeilinis renginys, kurio metu "Nemuno žiede" važinės istorinės formulės.

"Trasa važinės 1960-aisiais pagamintos formulės, tais pačiais metais, kai pradėjo veikti "Nemuno žiedas". Bus apie 30–40 formulių, tad manau, kad bus tikrai įdomu. Nors dabar trasos prieigos tvarkomos, tačiau joje netrūksta gyvybės. Darbai planuojami etapais, o tarp jų vyksta įvairūs renginiai", – tikino A.Samochinas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Donatas

Donatas portretas
Tai kam gyvent šalia trasos. Juk savaime aišku kad ramu nebus :D

Gaizeneliai

Gaizeneliai portretas
Mieste manau ne ką didesnis triukšmas. Kiekvieną dieną taip intensyviai nevyksta, kad trukdytų.

Adam Kovic

Adam Kovic portretas
taip taip, užtvarai, smėlis... bla bla bla SVARBIAUSIA - ar atnaujinote bačkas ir kūgius kur idiotai sugalvojate išmėtyti vidury trasos?!
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių