- Danielė Burakovaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į pertvarkas ir remontus gatvėse kauniečiai ir miesto svečiai reaguoja išties palankiai, tačiau automobilių vairuotojai susidūrė su netikėta problema – naujai įrengti šviesoforai sankryžose tampa nemenku iššūkiu, ypač piko valandomis.
Karti patirtis
Į redakciją jau ne kartą kreipėsi automobilių vairuotojai, pastebėję, kad gatvių sankryžose įrengti nauji šviesoforai ne tik nepagerino sąlygų eismo dalyviams, bet netgi įnešė dar daugiau sumaišties.
Naujieji šviesoforai yra įrengti itin aukštai, o gatvės ribą ties sankryža ženklinanti linija nubrėžta labai arti šio signalinio įtaiso, tad vairuotojui, pirmam sustojus sankryžoje, kai užsidega raudonas šviesoforo signalas, situacija tampa kebli: norėdamas pamatyti, kada užsidegs važiuoti leidžianti žalia šviesa, vairuotojas lyg akrobatas turi ieškoti būdų, kaip pamatyti šviesoforą, kybantį jam virš galvos. Jeigu žalio signalo nepavyko pamatyti laiku, paskui jį stovinčių vairuotojų nepasitenkinimas ir dar didesnės spūstys mieste – garantuotos.
"Kartą teko būti liudininke išties komplikuoto atvejo, kai sustojau Taikos prospekto ir A.Baranausko gatvės sankryžoje, o prieš mane stovėjo kitas automobilis, kurio vairuotojas tikrai niekaip negalėjo matyti eismą reguliuojančio šviesoforo, nes šis buvo labai aukštai. Pamatęs žaliai šviečiantį pėsčiųjų šviesoforą jis tiesiog pamanė, kad žalia ir automobiliams, ir pralėkė per sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui. Laimei, buvo naktis, ir sankryža buvo tuščia, kitaip šis įvykis galėjo baigtis netgi tragiškai", – žurnalistams pasakojo automobilio vairuotoja, kuriai jau ne kartą krito į akį naujieji šviesoforai, kurių vairuotojai nemato. "Kartą sustojau pirma prie S.Žukausko ir P.Lukšio gatvių prie sankryžos ir pražiopsojau šviesoforo signalą, leidžianti eismą tiesiai, nes mačiau tik tą signalą, kuris skirtas sukantiesiems į kairę. Nematydama, kad jau galiu važiuoti, sutrikdžiau eismą sankryžoje, nes kol stovėjau, niekas negalėjo važiuoti tiesiai", – nemalonius įvykius prisiminė vairuotoja.
Nereikalingos spūstys
"P.Kalpoko ir Jonavos gatvių sankryžoje šviesoforas įrengtas nenormaliai aukštai. Kartą vos nepralėkiau degant raudonam šviesoforo signalui, kadangi šviesoforo visiškai nepastebėjau", – tikino kitas į redakciją paskambinęs kaunietis.
Kauno gatvėmis važinėjantys vairuotojai stebisi, kodėl nauji šviesoforai yra įrengiami taip aukštai, nes dėl to kyla dar daugiau problemų – kyla avarinės situacijos, susidaro nereikalingos spūstys.
Jei stoviu prie sankryžos pirmas, turiu kone užgulti panelę, kad per priekinį stiklą pajėgčiau pamatyti, kada užsidegė žalia.
"Jei stoviu prie sankryžos pirmas, turiu kone užgulti panelę, kad per priekinį stiklą pajėgčiau pamatyti, kada užsidegė žalia. Pasitaiko, kad ir nepamatau, tada jau reikia staigiai paspausti, kitaip eilė laukiančiųjų už manęs tikrai pailgėja. Taip jau ne kartą nutiko K.Baršausko gatvėje ir Savanorių prospekte", – patirtimi dalijosi vairuotojas.
Nauji reikalavimai
Pasak Kauno miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininko Rimanto Mikaičio, šiemet pagal Eismo saugumo priemonių planą yra numatyta įrengti apie 30 naujų šviesoforų judriose ir plačiose Varnių gatvėje, Taikos ir Savanorių prospektuose, nereguliuojamose ar avaringose sankryžose ir perėjose.
Pasak pašnekovo, dabar šviesoforai įrengiami Veiverių, S.Dariaus ir S.Girėno, K.Donelaičio, L.Sapiegos gatvėse, kad ne tik padidintų saugumą, bet ir pralaidumą, leistų formuoti koordinuoto eismo atkarpas. Kai kurios sankryžos yra rekonstruojamos ir seni šviesoforai keičiami naujais.
Pasiteiravus, kodėl šviesoforai yra įrengiami taip aukštai, dėl ko skundžiasi vairuotojai, R.Mikaitis įvardijo pagrindinę priežastį. "Kaune yra išplėtotas troleibusų kontaktinis tinklas. Natūralu, kad šie tinklai yra ir sankryžose. Gembės, ant kurių įrengiami nauji šviesoforai, yra pagal naujus Statybos techninio reglamento reikalavimus, kurie nurodo, kad virš kiekvienos eismo juostos būtų atskiras šviesoforas, taip siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą ir tinkamą srautų reguliavimą. Aš ir pats esu pastebėjęs šį nepatogumą, ir, jei atsiduri pirmas prie sankryžos, tenka pasilenkti prie pat priekinio stiklo, kas nėra labai patogu, bet, deja, šviesoforai turi būti virš troleibusų kontaktinio tinklo. Tai pagrindinė priežastis, kodėl šviesoforai įrengiami taip aukštai", – paaiškino Eismo saugumo komisijos pirmininkas.
Nors vairuotojai ir skundžiasi, anot R.Mikaičio, šviesoforų tose sankryžose, kuriose yra troleibusų tinklas, įrengti kitaip negalima. Vis dėlto vairuotojai turi stengtis sustoti prie sankryžos taip, kad galėtų matyti šviesoforo signalą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė71
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas7
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...