Mokslininkai: panaudotas padangas galima paversti degalais

  • Teksto dydis:

Automobilio padanga, iki tapdama nebenaudotina, nurieda mažiausiai 30 tūkst. kilometrų. Tačiau net ir po to jos gyvenimas nesibaigia – pasak ekspertų, iš vienos automobilio padangos, ją perdirbus, galima gauti iki 800 gr. benzino sudėtį atitinkančio produkto

Panaudotų padangų vertimas kuru – vienas iš sprendimų, padedančių atsikratyti šių aplinkai pavojingų atliekų.

„Padangos gamyboje naudojamos įvairios medžiagos (gamtinė ir sintetinė guma, tekstilė, kiti įvairūs priedai), kurias veikiant aukštoje temperatūroje ir sudarius tinkamas sąlygas gaunamas skystasis produktas, kurį, po vėlesnio apdorojimo, galima naudoti kaip kurą“, – pasakoja Arūnas Jonušas, Kauno technologijos universiteto (KTU) tyrėjas, neseniai šia tema apsigynęs cheminės technologijos mokslų srities daktaro disertaciją.

Lakieji junginiai į aplinką nepatenka

Europoje kasmet prisikaupia apie 3,2 mln. tonų panaudotų padangų, apie 2,5 mln. tonų – perdirbama. JAV kasmet susidaro apie 6 mln. panaudotų padangų, iš jų – apie 53 proc. panaudojamos kurui.

Lietuvoje padangas kurui naudoja tik AB „Akmenės cementas“ – įmonė skelbia per metus utilizuojanti apie 9 tūkst. tonų padangų. Tuo tarpu į Lietuvą jų kasmet atkeliauja apie 15 tūkst.tonų. Ir, nors panaudotas padangas priima didelių gabaritų atliekų aikštelės, dalis senų padangų vis tiek nusėda konteineriuose, pamiškėse ir pakelėse.

„Mūsų laboratorijose išbandyto padangų konversijos į kurą proceso metu padangos ne deginamos, o termolizinamos. Tiesioginio kontakto su ugnimi nėra. Tinkamai sureguliavus šį procesą, pavojingi aplinkai lakieji junginiai į orą nepatenka“, – teigia A. Jonušas.

Tiesa, pasak KTU tyrėjo, dar teks palaukti, kol panaudotas padangas versti automobiliniu benzinu ar dyzelinu apsimokės komerciškai.

Veikia kitose šalyse, bet ne Lietuvoje

„Padangų sudėtyje yra ir sieros junginių, kurie konversijos metu pereina į skystąjį produktą. Dėl aplinkosauginių reikalavimų šių junginių kiekis naftos produktuose yra griežtai normuojamas (automobiliniuose degaluose jų negali būti daugiau kaip 10 mg/kg). Todėl didžiausias iššūkis – kuro išvalymas nuo sieros junginių. Mūsų pasiūlytas metodas kokybei gerinti, nors ir įprastas naftos pramonėje, kuro iš padangų gamyboje yra mažai tyrinėtas“, – aiškina A. Jonušas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ne mokslininkas

ne mokslininkas portretas
imu balgarkę, supjaustau seną padangą - ir į krosnį. Ir kuras nekainuoja ir padanga sunaikintos.

:)

:) portretas
Iš padangų vašką spausti geriau...
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių