Modernios mokymo priemonės – efektyvesniam profesiniam mokymui

  • Teksto dydis:

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras aktyviai prisideda prie profesinio mokymo Lietuvoje modernizavimo ir prestižo kėlimo.

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras (toliau – Centras) aktyviai prisideda prie profesinio mokymo Lietuvoje modernizavimo ir prestižo kėlimo. Centre įgyvendinami įvairūs projektai, kurių rezultatai duoda didžiulę praktinę naudą bei tenkina augantį besimokančiųjų poreikį inovatyviam profesiniam mokymui. Vienas tokių Centro vykdomų projektų – „Mokymo priemonių modulinėms plaukų ir grožio priežiūros bei paslaugų namuose posričių profesinio mokymo programoms parengimas ir modulinių mokymo programų išbandymas“ (Nr. VPI-2.2-ŠMM-04-V-03-013).

Šis projektas finansuojamas iš ES struktūrinių fondų pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ 2 priemonę VP1-2.2-ŠMM-04-V Aukščiausios kokybės formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų teikimas. Projekto tikslas buvo parengti šiuolaikines mokymo priemones kirpėjo, kosmetikos ir tekstilės priežiūros darbuotojo modulinėms mokymo programoms, aprūpinti jomis mokymo teikėjus švietimo srityje bei išbandyti šių mokymo programų modulius.

Šių metų gegužės 7-8 d. ir 28-29 d. vyko projekto metu parengtų modulinių profesinio ugdymo programų metodinių priemonių naudojimo pristatymai ir praktiniai mokymai. Jų metu profesijos mokytojai buvo supažindinti su programų leidiniais, kompaktinėmis plokštelėmis, kontroliniais testais, technologinėmis kortelėmis, plakatais bei parengtais 4 naujais vadovėliais – „Tekstilės gaminių priežiūra. Modulinė profesinio ugdymo programa“, „Kirpimas. Modulinė profesinio ugdymo programa“, „Aplinkos ir patalpų priežiūra. Modulinė profesinio ugdymo programa“, „Higieninė kosmetika. Modulinė profesinio ugdymo programa“.

Mokymų metu profesijos mokytojai galėjo praktiškai įsitikinti, kad šiuolaikinės modulinių profesinio ugdymo programų metodinės priemonės yra labai naudingos, kuriant patrauklią mokymo ir mokymosi aplinką bei skatina kokybišką mokytojo ir mokinio bendravimą. Naujai parengtų modulinių programų vadovėlių turinys atitinka vėliausią tos srities informaciją bei laikmečio tendencijas. Tai padeda įtrauktų mokinį į mokymosi procesą, nes jam įdomu sužinoti aktualią informaciją, kuri atitinka laikmečio tendencijas, faktus, tyrimų duomenis. Mokymo priemonės orientuotos į praktinę veiklą ir suteikia mokiniui galimybę neatidėliojant pritaikyti teorines žinias.

Didžiulis mokymo priemonių modulinėms programoms privalumas yra tas, kad jų turinys ne tik skatina motyvaciją mokytis, aktyviai siekti profesinio mokymo programoje numatytų mokymo ir mokymosi tikslų bei kompetencijų, bet padeda kurti ir mokinio vertybinių nuostatų sistemą. Kadangi Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centre mokymas yra grindžiamas katalikiška pasaulėžiūra ir Šv. Ignaco Lojolos pedagogika, tai parengtose priemonėse pristatoma ir Centre puoselėjama vertybinio ugdymo sistema. Siekiama, kad mokymosi metu  įgytos patirties apmąstymas ir vertinimas padėtų mokiniui tinkamiau ir įvairiau suprasti jo kasdienių darbų prasmę ir paskirtį.

Kadangi ankstesnės profesinio mokymo priemonės nebuvo pritaikytos moduliniam profesiniam mokymui, reikėjo kompleksiško darbo siekiant turėti modernų derinį – naujai parengtas modulines profesinio ugdymo programas ir joms skirtas inovatyvias mokymo priemones. Būtent išaugęs tokių priemonių poreikis, modulinė jų struktūra, apimtys bei netiesioginės vartotojų grupės didino šio projekto pridėtinę vertę. Kadangi šiuolaikiškas profesinis mokymas neatsiejamas nuo inovatyvių profesinio mokymo metodų ir priemonių, tai šis projektas tampa svarbiu indėliu modernizuojant profesinį mokymą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

aaaaa

aaaaa portretas
modulis ant modulio, o profke lieka profke, kaip ją bepavadintum. kad sventojo vardu

Aleksandra

Aleksandra portretas
Šaunuoliai. Linkėjimai Laimutei Anužienei ir visai šauniai komandai.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių