Mies­to marš­ru­tai – pa­ti­ki­mo­se ran­ko­se

  • Teksto dydis:

Kau­nie­čiai ir mies­to sve­čiai, ke­liau­jan­tys vie­šuo­ju trans­por­tu, ži­no, kad įli­pę į au­to­bu­są ar tro­lei­bu­są pa­sieks bet ku­rią jiems rei­kia­mą vie­to­vę ar mik­ro­ra­jo­ną. Ta­čiau re­tas su­si­mąs­to, koks kruopš­tus ir su­dė­tin­gas yra marš­ru­tų ir eis­mo tvar­ka­raš­čių pla­na­vi­mo pro­ce­sas.

Su­kau­pė di­džiu­lę pa­tir­tį

UAB „Kau­no au­to­bu­sai“ Marš­ru­tų ir tvar­ka­raš­čių pla­na­vi­mo sky­riaus dar­buo­to­jos tel­pa į vie­ną ka­bi­ne­tą, ta­čiau į jų gal­vas bei kom­piu­te­rius su­dė­ta in­for­ma­ci­ja ap­rė­pia ne vie­ną de­šimt­me­tį.

„Mes vi­sos ne­nau­jo­kės. Šio­je sri­ty­je dir­ba­me nuo ke­lio­li­kos iki ke­lias­de­šim­ties me­tų. Dar pa­me­na­me lai­kus, kai skai­čia­vo­me ir pla­na­vo­me po­pie­riu­je, vė­liau at­si­ra­do pir­mo­sios kom­piu­te­ri­nės pro­gra­mos, o da­bar be aukš­tų­jų tech­no­lo­gi­jų sa­vo dar­bo ne­beį­si­vaiz­duo­ja­me“, – pa­sa­ko­jo sky­riaus va­do­vė Dai­va Agu­lie­nė.

Iš tie­sų šių die­nų ke­lei­vi­nis trans­por­tas neat­si­lie­ka nuo ino­va­ci­jų – kar­tu su moks­li­nin­kais ir IT spe­cia­lis­tais ku­ria­mos nau­jos iš­ma­nio­sios tech­no­lo­gi­jos, ku­rios lei­džia grei­čiau ir leng­viau su­pla­nuo­ti marš­ru­tus, koor­di­nuo­ti au­to­bu­sų ir tro­lei­bu­sų eis­mą, o uni­ka­li elekt­ro­ni­nio bi­lie­to sis­te­ma su­pap­ras­ti­na at­si­skai­ty­mo už va­žia­vi­mą pro­ce­dū­rą. Marš­ru­tų op­ti­mi­za­vi­mas ir grei­tų­jų au­to­bu­sų marš­ru­tų at­si­ra­di­mas ke­lei­viams ge­ro­kai su­trum­pi­na ke­lio­nės lai­ką.

„Kau­no au­to­bu­sų“ marš­ru­tų ir tvar­ka­raš­čių pla­na­vi­mo spe­cia­lis­tai, reng­da­mi eis­mo tvar­ka­raš­čius bei pri­žiū­rė­da­mi, kaip jie įgy­ven­di­na­mi, at­lie­ka di­džiu­lį, pa­pras­tam var­to­to­jui ne­pas­te­bi­mą dar­bą. Tvar­ka­raš­čiai su­da­ro­mi at­si­žvel­giant į ke­lei­vių pa­gei­da­vi­mus ir po­rei­kius. Ta­čiau vi­suo­met įver­ti­na­ma, ko­kią įta­ką pa­kei­ti­mas dėl vie­no ke­lei­vio pa­gei­da­vi­mo tu­rės di­džia­jai da­liai ki­tų ke­lei­vių, už­tik­ri­na­mi vai­ruo­to­jų dar­bo ir poil­sio re­ži­mo rei­ka­la­vi­mai, įver­ti­na­mas tu­ri­mas trans­por­to prie­mo­nių kie­kis, tal­pa bei va­žia­vi­mo daž­nis. Pri­rei­kus marš­ru­tai op­ti­mi­zuo­ja­mi ar siū­lo­ma su­da­ry­ti nau­jus.

Svarbūs ir pageidavimai„Tai lyg pi­ra­mi­dė su do­mi­no efek­tu. Pa­ju­di­nus vie­ną jos de­ta­lę, griū­va ir ki­tos. Pa­ko­re­guo­tas vie­no konk­re­taus marš­ru­to gra­fi­kas ga­li su­jauk­ti dau­gy­bės au­to­bu­sų ir ke­lei­vių pla­nus. Tad vi­sus pa­kei­ti­mus da­ro­me prieš tai iš­sa­miai iša­na­li­za­vę jų po­vei­kį ne tik tam konk­re­čiam marš­ru­tui, bet ir ki­toms kryp­tims“, – pa­brė­žė UAB „Kau­no au­to­bu­sai“ di­rek­to­rius Min­dau­gas Gri­ge­lis.

Anot pa­šne­ko­vų, bend­ro­vės spe­cia­lis­tai, at­sa­kin­gi už marš­ru­tų ir tvar­ka­raš­čių su­da­ry­mą, per il­gus dar­bo me­tus yra su­kau­pę mil­ži­niš­ką duo­me­nų ba­zę, įskai­tant įmo­nių, moks­lo įstai­gų bei gy­ven­to­jų pra­šy­mus ir pa­gei­da­vi­mus.

Pa­sak Kau­no mies­to sa­vi­val­dy­bės Trans­por­to ir eis­mo or­ga­ni­za­vi­mo sky­riaus ve­dė­jo Pau­liaus Ke­ro, pla­nuo­jant marš­ru­tus drau­ge su „Kau­no au­to­bu­sų“ spe­cia­lis­tais, pir­miau­sia orien­tuo­ja­ma­si į dau­gu­mos kau­nie­čių po­rei­kius, nes pri­si­tai­ky­ti prie kiek­vie­no ke­lei­vio no­rų tie­siog neį­ma­no­ma. Kiek­vie­nas marš­ru­tas tu­ri sa­vo va­di­na­mą­jį pa­są, ku­ria­me yra su­kaup­ta iš­sa­mi in­for­ma­ci­ja apie mo­ky­mo, gy­dy­mo įstai­gas, ga­myk­las, ki­tus ob­jek­tus. Ten nu­ro­dy­ta jų dar­bo pra­džia ir pa­bai­ga. Kiek­vie­no marš­ru­to tra­so­je to­kių įstai­gų ir or­ga­ni­za­ci­jų yra la­bai daug, tad ir vi­sų jų dar­bo lai­kas ga­li skir­tis. O jei ir dau­gu­mos su­tam­pa – pa­vyz­džiui, pra­si­de­da 8 val., rei­kia su­de­rin­ti trans­por­to ju­dė­ji­mo gra­fi­kus, nes au­to­bu­sas ne­ga­li pa­siek­ti vi­sų sto­te­lių vie­no­du ir pa­čiu pa­to­giau­siu lai­ku, tar­ki­me, 7.45 val.

„Tad ten­ka at­si­žvelg­ti į įvai­rius in­te­re­sus ir priim­ti komp­ro­mi­si­nius spren­di­mus. Kai ku­rioms įmo­nėms taip pat ten­ka de­rin­tis prie mū­sų ar jų ko­le­gų ga­li­my­bių ir po­rei­kių“, – aiš­ki­no P.Ke­ras.

Žval­go­si ir į už­sie­nį

D.Agu­lie­nės tei­gi­mu, ke­lei­viams svar­biau­sia – grei­tai ir pa­to­giai pa­siek­ti sa­vo ke­lio­nės tiks­lą. Tad jie ver­ti­na va­žia­vi­mo grei­tį, rei­sų re­gu­lia­ru­mą ir daž­nu­mą.

„Mes tu­ri­me ke­lei­vių srau­tų ap­skai­tos sis­te­mą. Įdie­gus elekt­ro­ni­nį bi­lie­tą, vi­sa tai ga­li­ma pa­to­giau ana­li­zuo­ti. To­dėl la­bai svar­bu, kad ke­lei­viai ne­pa­tin­gė­tų kas­kart įli­pę pa­žy­mė­ti bi­lie­tą. Tai ver­tin­ga in­for­ma­ci­ja sta­tis­ti­nei ana­li­zei. O kuo tiks­les­nę sta­tis­ti­ką tu­rė­si­me, tuo ge­riau ga­lė­si­me pa­ten­kin­ti lū­kes­čius“, – dės­tė ji.

La­bai no­rė­tu­me su­lauk­ti skam­bu­čių ir tuo­met, kai vai­ruo­to­jo ar ki­tų dar­buo­to­jų dar­bu ke­lei­vis li­ko pa­ten­kin­tas. Juk ir to­kios ži­nios mums nau­din­gos. Pa­vyz­džiui, ska­ti­nant dar­buo­to­jus.

Bend­ro­vė ana­li­zuo­ja ir už­sie­nio ve­žė­jų pa­tir­tį. Ta­čiau ne su vi­so­mis ša­li­mis ga­li­ma ly­gin­tis.

„Sma­gu, kai ga­li už­tik­rin­ti, kad au­to­bu­sas šiuo marš­ru­tu va­žiuos kas 10 min., tro­lei­bu­sas – kas 5 min. Iš es­mės tuo­met ke­lei­viams tam­pa ne­be­rei­ka­lin­gi net tvar­ka­raš­čiai. Jie vis tiek ži­no, kad tuoj kaž­kas at­va­žiuos. Mes to­kios pra­ban­gos sau leis­ti dar ne­ga­li­me. Tu­ri­me ste­bė­ti srau­tus, sek­ti, kur jie su­si­da­ro, o kur ant­plū­džio nė­ra. Jau ky­la po­rei­kis mies­tui įsi­gy­ti už­sie­ny­je nau­do­ja­mą vie­šo­jo trans­por­to ju­dė­ji­mo mo­de­lia­vi­mo pro­gra­mi­nę įran­gą“, – pa­sa­ko­jo M.Gri­ge­lis.

Marš­ru­tai ap­tar­nau­ja­mi įvai­rios tal­pos trans­por­to prie­mo­nė­mis: nuo ma­žų­jų au­to­bu­sų iki di­džiau­sių, per 24 m il­gio au­to­bu­sų. Eis­mas pla­nuo­ja­mas at­si­žvel­giant į vie­to­vės ypa­tu­mus: ma­žie­ji au­to­bu­sai nu­krei­pia­mi ten, kur di­de­lis trans­por­tas neį­va­žiuo­tų ar ne­ga­lė­tų ap­si­suk­ti, kaip kad yra siau­ro­se Ro­mai­nių gat­ve­lė­se, aikš­te­lė­je prie Kau­no kli­ni­kų Sku­bios pa­gal­bos cent­ro ir pan.

In­for­ma­ci­ja – ver­tin­ga

P.Ke­ras pa­brė­žė, kad mies­to sa­vi­val­dy­bė su­pran­ta, jog vie­ša­sis trans­por­tas yra so­cia­li­nė pa­slau­ga, ku­ri ne vi­sa­da yra pel­nin­ga. To­dėl mies­tas tei­kia su­bsi­di­jas, den­gia ve­žė­jų nuo­sto­lius, ypač pa­ti­ria­mus tam tik­ru pa­ros me­tu. Ži­no­ma, tuos nuo­sto­lius sten­gia­ma­si ma­žin­ti, ste­bint ke­lei­vių srau­tus, jų ki­ti­mą pa­gal va­lan­das, ati­tin­ka­mai pa­ren­kant trans­por­to prie­mo­nes, re­ti­nant ar daž­ni­nant jų srau­tą.

„Ži­no­te, daž­nai su­lau­kia­me skam­bu­čių su klau­si­mais, ko­dėl au­to­bu­sas vė­luo­ja dvi mi­nu­tes. Žmo­nės neat­siž­vel­gia į trans­por­to spūs­tis, ava­ri­jas ar ki­tas ap­lin­ky­bes, bet sten­gia­mės ge­ra­no­riš­kai at­sa­ky­ti. Tik la­bai no­rė­tu­me su­lauk­ti skam­bu­čių ir tuo­met, kai vai­ruo­to­jo ar ki­tų dar­buo­to­jų dar­bu ke­lei­vis li­ko pa­ten­kin­tas. Juk ir to­kios ži­nios mums nau­din­gos. Pa­vyz­džiui, ska­ti­nant dar­buo­to­jus“, – tei­gė M.Gri­ge­lis.

Vi­są ak­tua­lią in­for­ma­ci­ją apie vie­šo­jo trans­por­to marš­ru­tus ir eis­mo tvar­ka­raš­čius ke­lei­viai ga­li su­ži­no­ti bend­ro­vės in­ter­ne­to sve­tai­nė­je kau­noau­to­bu­sai.lt ar­ba pa­skam­bi­nę ne­mo­ka­mu te­le­fo­nu 8 800 70 010.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vairuotoja

Vairuotoja portretas
panaikinus privačius mikroautobusus, privalėjau persėsti į nuosavą automobilį, nes visuomeniniu transportu niekur normaliai negalima nuvažiuoti,- retai važinėja, maršrutai nelogiški ir nepatogūs. Spūstys keliuose auga todėl, kad vadovaujama ne galva, o "rankomis".

Matas

Matas portretas
Taip kad Grigeli - nėr ko girtis . Paskaityk paprastų kauniečių/ keleivių komentarus.

Rimas

Rimas portretas
Baisus aptarnavimas, vairuotojai nemandagus ir nepaslaugus. Bilieto kaina turetu priklausyti nuo nuvaziuoto atstumo. Jei elektr. pilno bilieto kaina papildai 58 ct, tai cia sakykim galetum nuvaziuoti nuo Silainiu iki Petrasiunu, bet jei vaziuoji iki centro, kaina turi buti zenkliai mazesne. Pritariu vienam komentatoriui del tiesioginio marsruto is Silainiu i Aleksota. I Panemune gali nuvykti tik 52 mikriuku jei nenori 54 vaziuoti zigzagais arba 3 "turistiniu autobusu". Kas tokius absurdus ir sugalvoja.Merui nusispjaut i zmoniu issakomus pageidavimus, nes Kaunas tvarkosi:))) Isderino transporto srautus, todel zmones priversti vaziuoti savais automobiliais. To pasekoje Kaunas paskendes dumuose. Ir dar. Vairuotojai piktnaudziauja ir daznai veluoja arba visai nevaziuoja... Ziema buvo ne vienas atvejis, kai teko pries savo nora sesti i mikriukus be amortizacijos. Jais vaziuoti itin pavojinga, nes gali neislaikes pusiausvyros parkristi ant zemes ir patirti trauma ir niekam neidomu...GEDA
VISI KOMENTARAI 38

Galerijos

Daugiau straipsnių